Trives du med utviklingsarbeid og daglig lønnsarbeid?
Kragerø kommune Virksomhet HR
Rådhusgata 5 , 3770 Kragerø
Om jobben
Stillingstittel
Lønnssjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Kragerø kommune får ledig 100 % fast stilling som lønnssjef 01.01.25.
Stillingen er organisert i virksomhet HR, i Kommunalområdet Støtte og utvikling. HR består av 9 dyktige og engasjerte medarbeidere, og vi har et godt arbeidsmiljø. Kommunalområdet Støtte og utvikling legger til rette for og bidrar til digitalisering, innovasjon og utvikling av administrative tjenester til virksomhetene i kommunen. Kommunalområdet utøver arbeidsgiverrollen i det daglige og er en støtte for kommunen i arbeidet med økonomiprosesser, forhandlinger, lederutvikling, plan- og strategiarbeid, rådgivning og utviklingsarbeid.
I tillegg til det faglige ansvaret for lønnsarbeid har lønnssjefen ansvar for oppdatering og vedlikehold av systemregistre for Kragerø kommune, Kirkelig Fellesråd og Havnevesenet. Videre tilligger det ansvar for videreutvikling av bruken av Visma Enterprise Plus (lønnssystemet).
For å sikre en god overgang er det ønskelig med snarlig tilsetting.
Vi søker etter deg som er trygg i arbeidet med utviklingsarbeid samtidig som du er glad i å jobbe operativt sammen dine kolleger. Det er viktig at du kontinuerlig leter etter bedre måter å løse oppgaver på, både når det gjelder rutiner, systemer og organisering. Du evner å kombinere redelighet og profesjonalitet i lønnsarbeidet med stor entusiasme og arbeidsglede. Øvrige sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder vil være:- Totalansvar for Kragerø kommunes lønnsfunksjon
- Månedlig lønnsarbeid og lønnskjøring i Visma Enterprise Plus
- Regnskapsavstemming av lønnsregnskapet mot regnskap
- Løpende kvalitetskontroll og oppfølging, ajourhold og forbedring av rutiner
- Initiere og lede arbeid knyttet til effektivisering/automatisering av prosesser
- Opplæring og veiledning/rådgivning i organisasjonen
- Proaktiv i utvikling av elektroniske arbeidsprosesser
- Relevant utdanning på høyskolenivå innen fagområdene økonomi/lønn/ personalforvaltning
- Relevant erfaring kan i spesielle tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med lønnskjøring/lønnssystemer, Visma Enterprise Plus er ønskelig
- God regnskapsforståelse
- Kjennskap til offentlig forvaltning og kommunal sektor
- God kjennskap til lov- og avtaleverk
- Meget god IT-kompetanse og systemforståelse
- Erfaring med utviklingsarbeid
- Er systematisk, nøyaktig og ansvarsbevisst
- Er fleksibel, serviceinnstilt og endringsvillig, herunder kunne påta seg nye og endrede oppgaver som kan bli tillagt stillingen/virksomheten
- Tar initiativ, kan jobbe selvstendig og effektivt
- Har gode samarbeidsevner
- Er nytenkende og utviklingsorientert
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Bidrar til et godt arbeidsmiljø
Vi vil vektlegge personlig egnethet
Vi tilbyr- En utfordrende og spennende stilling i en stor og kompleks organisasjon
- Ansvar og selvstendighet
- Et arbeidsmiljø med faglig interesserte og dyktige kollegaer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, samt bedriftshelsetjeneste
- Arbeidssted i en kystnær kommune med mange fritidsmuligheter
- Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement
- Lønn etter avtale
Det er 6 mnd. prøvetid i Kragerø Kommune.
Pliktig medlemskap i KLP med 2 % av brutto lønn
Tilsetting finner for øvrig sted på de betingelser som gjelder i Kragerø kommune.
Interne søkere kan ha fortrinnsrett.
Søknad sendesSøknad fremmes elektronisk via våre hjemmesider www.kragero.kommune.no - ledige stillinger
Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2759000
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3411399_225571_no