Saksbehandler - Rådgiver/Førstekonsulent/Seniorkonsulent
TRYGDERETTEN
Sandakerveien 130, 0484 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler - Rådgiver/Førstekonsulent/ Seniorkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
Om stillingen
Nå har du mulighet til å bli del av vårt team med saksbehandlere i Trygderetten. Vi søker engasjerte medarbeidere til en fast stilling.
Som saksbehandler i Trygderetten er du med på å forberede, tilrettelegge og etterbehandle ankesaker i samarbeid med våre rettsmedlemmer (Trygderettsdommere). I løpet av arbeidsdagen har du også kontakt med parter og de profesjonelle aktørene.
Din rolle er viktig;
du bidrar til at sakene blir gjennomført på en effektiv og profesjonell måte. Du følger ankesakene fra de kommer inn og til de avsluttes, og du bidrar til at tidsfrister blir overholdt.
Arbeidsoppgavene vil kunne endre seg i henhold til virksomhetens behov.
Har du interesse for jus, vil du også få muligheten til å forberede eller utføre enklere juridiske oppgaver i samarbeid med rettsmedlemmene.
Om deg
- Du er serviceinnstilt, vennlig og fleksibel når det gjelder arbeidsoppgaver
- Du leverer kvalitet, er effektiv og bidrar til god fremdrift i sakene
- Du er strukturert og har evne til å prioritere mellom oppgaver
- Du deltar aktivt i utvikling og forbedring av rutiner og prosesser
- Du jobber selvstendig, tar initiativ til forbedringer og er løsningsorientert
- Du samarbeider godt med andre, deler kunnskap og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Det er også viktig at du kommuniserer godt med partene, og håndterer hektiske situasjoner som oppstår på en god måte
- Du blir motivert av å bidra med både små og store oppgaver, få gode tilbakemeldinger og ser effektene av den servicen du yter.
Kvalifikasjonskrav
Du har utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis med fag innen juss, administrasjon eller annen tilsvarende relevant utdannelse.
Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
Har god digital kompetanse og interesse for å forbedre digitale arbeidsprosesser.
Har gode språkferdigheter og formidler klart og presist på norsk, både skriftlig og muntlig. Gode engelskkunnskaper er også et pluss.
Det er ønskelig at du har erfaring som saksbehandler, men som nyutdannet er du også velkommen til å søke!
Vi tilbyr
- Et hyggelig og stimulerende arbeidsmiljø med varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Kompetanseutvikling på områder som er relevante for stillingen
- Lønnsspenn for stillingen er fra kr 580 000 - kr 660 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn gis
- Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
- God pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse. Fra brutto lønn vil det bli trukket 2 % medlemsinnskudd i Statens pensjonskasse
Viktig informasjon
Vitnemål/karakterutskrifter (kan hentes fra Vitnemålsportalen) og relevante attester lastes opp i portalen Jobb Norge.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Det henvises i denne sammenheng til Offentleglova § 25, 2. ledd vedrørende mulighet for å bli unntatt fra søkerlisten. For stillingen gjelder 6 måneder prøvetid.
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser og dokumenterer hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet i kunngjøringen.
Tiltredelse snarest eller etter nærmere avtale. Trygderetten er en IA-virksomhet med et hyggelig arbeidsmiljø.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet og utnytte potensialet i befolkningens samlede kompetanse. I Trygderetten er det derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og hull i CV. Søkere gjøres oppmerksom på at disse opplysningene kan brukes til statistikkformål i samsvar med kravene i personvernforordningen artikkel 13 og 14.
Vi gjør også oppmerksom på at vi vil innhente uttømmende politiattest for de som ansettes, ref. politiregisterforskriften § 34-9.
Opplysninger om stillingen kan rettes til Avdelingsdirektør Jorunn Rummelhoff på telefon 91 82 03 66.
Se også mer om oss på våre nettsider www.trygderetten.no
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Trygderetten er et domstollignende og uavhengig forvaltningsorgan organisert under Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID).
Oppgaven til Trygderetten er å behandle anker over vedtak om rett til trygde- og pensjonsytelser. Sakene som behandles av Trygderetten er ofte av stor velferdsmessigbetydning for enkeltpersoner. Trygderettens kjennelser kan domstolprøves for lagmannsretten i første instans.
Saksbehandling av ankesakene skal skje i henhold til lov om anke til Trygderetten (trygderettsloven). Det er viktig at saksbehandlingen er tillitvekkende og at sakene avgjøres innen rimelig tid.
Trygderetten har ca. 75 ansatte og er organisert i fire fagavdelinger og en administrasjonsavdeling.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c955a440-d023-4f98-8d71-084b527f3b55
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259603