Avdelingsleder
Botiltak og treffsted for psykisk helse, Trondheim kommune
Erling Skakkes gate 40B, 7012 Trondheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Ved Botiltak og treffsted for psykisk helse har vi ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder fra 1. mai 2025.
Botiltak og treffsted for psykisk helse er en byomfattende enhet som består av seks botiltak, ambulante team, treffsted med kurs og gruppetilbud for personer med psykiske helseutfordringer og Leistad helsehus.
Vi er en av tre enheter som har kjernevirksomhet innrettet mot personer med psykisk helse- og rusproblematikk.
Enheten har 128 ansatte. Tjenestene ytes ut fra et recoverybasert verdigrunnlag, og brukermedvirkning vektlegges i tjenesteutformingen. Enheten yter tjenester til personer med psykisk helse og rusutfordringer. Vi arbeider systematisk med tjenesteutvikling og anser oss som en kompetanseenhet innen kommunal psykisk helse og rusarbeid. Som avdelingsleder hos oss blir du en del av et stabilt lederteam, som har jobbet sammen i 8 år og består av enhetsleder, seks avdelingsledere og en psykologspesialist. Din faste arbeidslokasjon er på Leuthenhaven, Erling Skakkesgate 40, hvor tre ambulante team er samlokalisert.
Du vil få en meningsfull og allsidig lederjobb i et solid fagmiljø, og en unik mulighet til å forme tilbudet til personer med psykisk helse og rusutfordringer i Trondheim.
Som avdelingsleder vil du ha et helhetlig ansvar for personal, fag og økonomi for din avdeling. Avdelingen har 20-25 ansatte. Stillingen er knyttet til enhetens oppfølging av personer i botiltak i kombinasjon med ambulante tjenester. Hos oss får du muligheten til å utvikle deg som leder og sette ditt preg på avdelingen.
Siden vi er flere avdelinger og ulike personalgrupper, gjør vi innimellom endringer for å få gruppene til å fungere på best mulig måte. Som avdelingsleder må du være fleksibel og tilpasningsdyktig, da det kan forekomme endringer i lokasjon og organisering.
Du vil jobbe tett med dine medarbeidere og være en del av avdelingen også i brukernære situasjoner.
Arbeidsoppgaver
- Du skal sikre god medarbeideroppfølging og utøve nærledelse
- Du skal utøve fagansvar, slik at tjenestene har høy faglig kvalitet, i henhold til lover, forskrifter og kommunens målsettinger
- Du har et delegert ansvar for personal, budsjett- og økonomioppfølging for avdelingen
- Du skal bidra til utvikling av tjenestetilbudet
- Du har ansvar for HMS-arbeid, internkontroll og avvikshåndtering
- Du skal bidra til et inkluderende og trygt arbeidsmiljø
- Du skal sikre god samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere, som spesialisthelsetjeneste, helse- og velferdskontor og pårørende
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå innen sosial/helsefag. Annen utdanning kan komme i betraktning dersom den kombineres med relevant erfaring for denne stillingen
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper og god formidlingsevne
- Relevant erfaring innen endringsarbeid og kan vise til eksempler fra slikt arbeid
- Relevant erfaring innen psykisk helse og rusarbeid
- Erfaring innen personal- eller fagledelse, og/eller utdanning innen ledelsesfag
- Ønskelig med kjennskap til Helseplattformen, Gat og HR-Portalen
Personlige egenskaper
- Du er robust og evner å håndtere stress og uforutsigbarhet
- Du evner å prioritere, delegere og ta beslutninger under press
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du ser merverdien av teamarbeid og bidrar til et positivt arbeidsmiljø
- Du ønsker å skape fremdrift, er løsningsorientert og får ting gjort
Vi tilbyr
- Mulighet til å påvirke og ta beslutninger som har betydning for andre
- Mulighet for deltakelse i lederløftet
- Hos oss blir du en del av et avdelingsledernettverk
- Fokus på ledelse som fag
- En krevende, men svært meningsfull lederrolle med stor grad av autonomi
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar https://www.trondheim.kommune.no/org/finans/okonomitjenesten/tariff/
- God pensjonsordning i Trondheim kommunale pensjonskasse
Kontaktinformasjon
Hilde Hustad Evjen, Enhetsleder, +47 95263967Arbeidssted
Erling Skakkes gate 40B7012 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4930231222
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.03.2025
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c7beac95-8b53-45d0-8607-d5752db1c2bb
- Hentet fra
talentech
- Referanse
82529646406b40e3b6c4c18e9edfde01