Velferdsforvaltningen - Boligsosial Saksbehandler
Asker kommune
Erteløkka 9, 1384 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Boligsosial saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 12. august
Velferdsforvaltningen er en virksomhet som har ansvar for å sette innbyggere i Asker i stand til å mestre livet på tross av helse-, økonomi- eller bostedsutfordringer. Virksomheten har over 80 ansatte innen tjenesteområdet Velferd, og består av fire avdelinger; Tjenestetildelingen, Tildeling, rådgivning og koordinerende enhet, Bolig- og økonomiforvaltning, samt Samordning og fellestjenester.
Vi har nå ledig to 100% faste stillinger som saksbehandler i avdeling Bolig- og økonomiforvaltning. Antall stillinger kan endres avhengig av interne ansattelser.
Boligsosialt arbeid er vårt fagfelt. I Bolig- og økonomiforvaltning jobber vi for å forebygge boligsosiale utfordringer og bostedsløshet, og vi bidrar til at vanskeligstilte på boligmarkedet får bistand til å skaffe seg eller beholde egnet bolig. Vi jobber for at innbyggerne skal bli selvhjulpne, og på sikt gjerne eie sin egen bolig. For å få til dette har vi samlet mange boligsosiale virkemidler hos oss, som sammen eller hver for seg bidrar til en forbedret og stabil bosituasjon.
Vår samlede kompetanse i avdelingen er solid, og vi tør være kreative, teste nye arbeidsmåter og ta handlingsrommet vårt i bruk. I oppgaveløsningen benytter vi hverandres kompetanse på tvers av fag, uavhengig hvilken avdeling eller virksomhet vi jobber i. Et grunnleggende prinsipp for oss er brukermedvirkning, som betyr at vi er i tett dialog med innbyggerne.
Arbeidsoppgaver
Du bruker din samlede kompetanse og erfaring til å finne så gunstige løsninger som mulig til beste for innbyggere og involverte parter:
- Bidra med din kompetanse i vår felles oppgaveløsning der det til enhver tid er behov.
- Veilede og gi råd til innbyggere og kolleger innenfor det boligsosiale fagområdet.
- Veilede og gi råd til innbyggere om det private boligmarkedet for leie eller kjøp av bolig.
- Veilede og gi råd om personlig økonomi og følge opp innbyggere for å bidra til at boforhold sikres.
- Saksbehandle søknader og klager om kommunal bolig.
- Tildele kommunale boliger med og uten bemanning.
- Følge opp beboere i kommunal bolig.
Hos oss må du påregne at arbeidsoppgavene kontinuerlig justeres i takt med samfunnsutviklingen og innbyggernes behov.
Arbeidsoppgavene krever at du har evner til å arbeide selvstendig og i team, og at du baserer aktivitetene dine på innbyggers behov. Du vil jobbe fra kontoret, delta på eksterne aktiviteter og møte innbyggerne der det passer best. Dagene er varierte og fulle av faglige, spennende utfordringer som deles med humørfylte, støttende og svært kompetente kolleger som er stolte av jobben sin.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3 - årig sosialfaglig, samfunnsvitenskapelig, juridisk, eller tilsvarende høyskole/universitetsutdanning, gjerne med videreutdanning innen det boligsosiale feltet.
- Erfaring fra boligsosialt arbeid er en fordel og vil vektlegges.
- God kunnskap om offentlig forvaltning.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Gode digitale ferdigheter.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Trives med brukernært arbeid i kombinasjon med administrativt arbeid.
- Nysgjerrig, engasjert og brenner for faget ditt.
- Nøyaktig og strukturert.
- Gode sosiale ferdigheter og gode kommunikasjonsevner.
- Pådriver for godt samarbeid og samhandling på tvers av ansvarsområder.
- Positiv, tilpasningsdyktig og løsningsorientert med en helhetlig tilnærming.
Personlig egnethet har betydning for stillingene og vil vektlegges.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i en endringsvillig organisasjon i utvikling.
- Et inkluderende og positivt arbeidsmiljø hvor hver arbeidstaker har store faglige utfordringer.
- Ledere som er opptatt av myndiggjorte medarbeidere.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Trivelige arbeidslokaler sentralt i Asker.
- Fleksitid.
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
Har du lyst til å vite mer om oss før du søker?
Vi tenker at du kanskje er nysgjerrig på hvordan det faktisk er å jobbe sammen med oss. Du kan selvsagt kontakte leder, og du må gjerne ta en uformell prat med noen av våre dyktige kollegaer:
Marit Røneid: 948 27 705
Gro Helen Oterholm Rundbråten: 940 02 778
Torill Stene: 900 52 879
Miriam Ellefsen: 482 39 627
Kontaktinformasjon
Henriette Elise Eriksen, Avdelingsleder, 95164644Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4991356281
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Henriette Elise Eriksen
Avdelingsleder
95164644
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c78ab4ca-f090-43e1-af09-725169abeae0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
251f023cf1834f2490a585f42f1b0dc6