Rådgiver offentlige anskaffelser
Innkjøp, Ringerike kommune
Osloveien 1, 3511 Hønefoss, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver offentlige anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 29. august
Ringerike kommune ser etter en dyktig kollega med engasjement for offentlige anskaffelser som ønsker å bidra til en bærekraftig utvikling av kommunen gjennom å gjøre gode og framtidsrettede anskaffelser.
Enheten er kommunens kompetansesenter innen anskaffelser og med deg på laget er vi et team på 5 medarbeidere. Gode anskaffelsesstrategier og en grundig anskaffelsesprosess er viktig for kommunen. Kommunen har stort fokus på sosialt ansvar og klimahensyn innen anskaffelser. I tillegg jobber kommunen med å styrke sitt arbeid innen kontraktsoppfølging. Hos oss vil du få en variert og meningsfull arbeidshverdag med tett tverrfaglig samarbeid, og et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø.
Kommunen er også en av fire kommuner i Viken Vest Innkjøpssamarbeid hvor det gjennomføres felles anskaffelsesprosesser og avtaler, samt tilknyttede oppgaver innen konkurransegjennomføring, leverandør- og kontraktsoppfølging.
Arbeidsoppgaver
Din hovedarbeidsoppgave vil være å lede og gjennomføre anskaffelser i nært samarbeid med forskjellige virksomheter og fagressurser i kommunen. Du får ansvar for hele anskaffelsesprosessen – fra planlegging til kontraktsoppfølging – og er en viktig rådgiver for kommunens enheter.
Aktuelle arbeidsoppgaver:
- lede og gjennomføre offentlige anskaffelser
- forvaltning og oppfølging av leverandør- og avtaleportefølje
- følge opp forbruk, avvik, prisutvikling, avtaleendringer, avtalelojalitet og identifisere gevinster
- bidra til ivaretakelse av samfunnsansvar, bærekraft og miljøhensyn i anskaffelsene og gjennom avtaleperioden
- bidra til strategisk utvikling av fagteamet og kontinuerlig forbedre kommunens anskaffelsesprosesser og -prosedyrer
- bidra til faglig utvikling, opplæring og kompetanseheving til ledere og ansatte internt
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning på minimum bachelornivå, for eksempel innen juridiske og/eller økonomiske fag
- erfaring fra arbeid med anskaffelser og/eller avtaleforvaltning er en fordel
- ønskelig med kjennskap til anskaffelser innen bygg, anlegg og tekniske område
- god digital kompetanse
- ønskelig med kjennskap til digitale anskaffelsesverktøy (KGV/KAV/Ehandel)
- svært god norsk skriftlig og muntlig formuleringsevne
Personlige egenskaper
Vi legger vket på at du må være personlig egnet, og ser etter deg som er strukturert, initiativrik og løsningsorientert, og som har høy integritet. I tillegg håper vi at du er nysgjerrig, liker endring og kompetansedeling.
Som anskaffelsesrådgiver i kommunen vil du gjennomføre flere anskaffelsesprosesser samtidig og det er til tider stort arbeidspress. Du må like å jobbe i dybden med dokumenter og kunne sette deg raskt inn i ny informasjon, samtidig som du har evne til å løfte blikket og sikre fremdrift. Det er viktig at du er selvstendig, tillitsskapende og i stand til å ta beslutninger. Du må ha evne til å tenke tverrfaglig og være klar og tydelig i din kommunikasjon.
Vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø med stor takhøyde og vi ser etter en person som kan være en god ambassadør for avdelingen.
Vi tilbyr
- spennende arbeidsoppgaver i en kommune som er opptatt av å etablere gode anskaffelsesstrategier
- stor frihet til å forme egen arbeidshverdag
- gode faglige og personlige utviklingsmuligheter i arbeidshverdagen
- gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- lønn etter gjeldende regelverk
Gjennom våre kompetanseplaner legger vi til rette for at du kan gjennomføre videreutdanning, i tillegg til at vi arrangerer ulike kurs internt i kommunen.
Hos oss får du muligheten til å jobbe i en effektiv og spennende organisasjon med mål om god kvalitet på tjenestene.
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsprosent, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.
Kontaktinformasjon
Line Synøve Østvold, avdelingsleder, +47 47029116Arbeidssted
Osloveien 13511 HØNEFOSS
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ringerike kommuneReferansenr.: 5002494929
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Line Synøve Østvold
avdelingsleder
+47 47029116
Om bedriften
Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.
Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling.
Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver
Les mer om Ringerike kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c5717600-6927-4af6-95b7-810edc65ff42
- Hentet fra
talentech
- Referanse
801a8f9469514e9aa0c6c35daaf74d7f