To faste stillinger som Veileder/Sosialkonsulent - NAV Bjerke
Bydel Bjerke
0580 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Veileder/sosialkonsulent - NAV Bjerke
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Trives du i en givende arbeidshverdag med stor variasjon av oppgaver? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss. Hos oss kan du utgjøre en forskjell!
Vi har ledig to faste stillinger som veileder. Stillingene er ledige omgående. Som veileder hos oss vil du ha ansvar for oppfølging av personer som har fått økonomisk sosialhjelp over lengre tid. Du vil samarbeide med dem, slik at de får bistanden de har behov for, trygg økonomi og varig tilknytning til arbeidslivet. Dette krever at du ser muligheter i alle sakene du følger opp. Det inngår dermed i et stort tverrfaglig felleskap og har som mål å sørge for at personer med sammensatte levekårsutfordringer får akkurat de tjenestene og rettighetene de har krav på og behov for.
Teamet behandler innkomne søknader om økonomisk sosialhjelp, følger opp dem som mottar ytelsen og lager planer som over tid fører til økonomisk selvstendighet for personene i målgruppen. Riktig kandidat vil kunne skape balansen mellom saksbehandlingen og den kvalitative og oppfølgingen av porteføljen i retning av varig tilknytning til arbeidsmarkedet.
NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av 120 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på 6 ulike avdelinger. NAV Bjerke holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane. NAV Bjerkes hovedmål er at alle som har behov for tjenestene våre skal få muligheten til å jobbe gjennom kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den NAV-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Arbeidsoppgaver
- ansvar for saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, fremdrift, kartlegging og utvikling i egen portefølje
- gi råd og veiledning knyttet til NAVs tjenestetilbud, herunder nav.no, NAV-loven, Lov om sosiale tjenester, forvaltningsloven og folketrygdloven
- gi helhetlig brukeroppfølging, engasjere, motivere og i samarbeid med brukere kartlegge individuelle muligheter, utarbeide planer og tilrettelegge for arbeid og aktivitet
- endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet innenfor sosial, helsefaglig eller annen relevant kompetanse. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- erfaring innen kommunikasjon, veiledning og samhandling med mennesker i en vanskelig situasjon
- erfaring innen oppfølging av egen brukerportefølje
- erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse
- meget godt skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk meget godt skriftlig og muntlig
Det er en fordel om du også har:
- god kjennskap til aktuelle lovverk
- erfaring fra tilsvarende arbeid ved NAV-kontor
Vi ønsker at du forteller hvordan din erfaring kvalifiserer deg til denne stillingen i søknaden og vi ønsker at du matcher din erfaring mot alle punktene som er listet opp under kvalifikasjoner. Hvorfor er nettopp du best kvalifisert til denne stillingen? Søknader med tydelig refleksjon vil vektlegges i utplukk av kandidater til intervju.
Personlige egenskaper
- du må først og fremst være en teamspiller som også klarer å ta selvstendige grep og vurderinger
- du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- du må ha evnen til å tenke kreativt og nyskapende
- du har evnen til å inspirere og motivere, og ser muligheter fremfor begrensinger
- du jobber målrettet og trives i en hektisk hverdag
- du må arbeide systematisk og helhetlig og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
- motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnstrinn 33 - 42, årslønn fra ( kr 577 500 til 673 500 pr år i 100 % stilling) ) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Peshawa Golani, Peshawa.golani@nav.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bydel BjerkeReferansenr.: 4873030189
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2024
Om bedriften
Bydel Bjerke – en bydel for alle
Bydel Bjerke ligger ved Groruddalens utløp, og store deler av bydelen grenser mot marka med badevann, turstier og skiløyper som gir mange muligheter for tur- og friluftsliv hele året. Med god dekning av offentlig kommunikasjon er det også kort vei til Oslo sentrum. Bydelen har rundt 30 000 innbyggere og er blant bydelene som har hatt den største befolkningsveksten de siste årene. På bakgrunn av en rekke nye utbyggingsområder og tilflytting av mange barnefamilier forventes denne befolkningsveksten å fortsette i årene som kommer.
Bydel Bjerke er en fremtidsrettet organisasjon, og våre tjenester bygger på en idé om at alle bydelens innbyggere skal oppleve mestring og være «sjef i eget liv». Med vår visjon «Bydel Bjerke – en bydel for alle» jobber vi for å skape et godt lokalsamfunn, med gode levekår for alle våre innbyggere.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2769356
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0c83aa79ca7544889394c98cb52c32d0