Vil du lede vårt arbeid med innkjøp og oppfølging av leverandører av arbeidsmarkedstiltak?
Nav Tiltak Rogaland
Verven 4, 4014 Stavanger
Om jobben
- Stillingstittel
- Seksjonssjef, Nav Tiltak Rogaland
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 20. november
Nav Tiltak Rogaland søker en erfaren og operativ leder som vil ha ansvar for anskaffelse og oppfølging av arbeidsmarkedstiltak på vegne av Nav-kontorene i Rogaland. Rollen innebærer tett samarbeid med leverandører og andre aktører for å sikre relevante og virkningsfulle tiltak for arbeidssøker i fylket.
Vi står foran viktige endringer knyttet til digitalisering, nasjonal organisering av store anskaffelser og utvikling av tiltakstilbudet.
Vi holder til i flotte lokaler i Verven 4, sentrumsnært og med flotte lokaler med blant annet sjøutsikt, kantine, kiosk og treningsrom.
Arbeidsoppgaver
Leder for Nav Tiltak Rogaland har det overordnede ansvaret for enhetens strategiske og operative drift. Dette innebærer å sikre at anskaffelser av arbeidsmarkedstiltak gjennomføres i tråd med regelverket for offentlige anskaffelser, og at tiltakene dekker behovene til Nav-kontorene i Rogaland. På vegne av Nav kontorene i fylket gjennomfører Nav Tiltak også betalinger for arbeidsmarkedstiltak etter gjeldene rutiner.
Ansvarsområder inkluderer:
Kvalitetssikring:
Sørge for at leverandører leverer tiltak i henhold til kravspesifikasjoner, kontrakt og gjeldende retningslinjer. Dette inkluderer systematisk oppfølging, evaluering og forbedring av tiltakskvalitet. Videre sikre at betalinger for arbeidsmarkedstiltak blir gjort til rett tid og at internkontrollrutiner for området følges.
Utvikling:
Initiere og lede utviklingsarbeid knyttet til tiltakstilbudet, herunder tilpasning til endrede behov i arbeidsmarkedet og Navs målgrupper. Bidra til innovasjon og forbedring av anskaffelsesprosesser og leverandørsamarbeid.
Personaloppfølging:
Utøve personalledelse for ansatte i enheten, inkludert faglig veiledning, kompetanseutvikling, arbeidsmiljø og HMS. Sikre god rolleforståelse og samhandling internt i teamet og med eksterne aktører.
Lederen har også ansvar for å representere enheten i relevante fora, og for å sikre god dialog med NAV-kontorene, leverandører og andre samarbeidspartnere.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Relevant høyere utdanning minst på bachelornivå, gjerne innen samfunnsfag, økonomi, ledelse eller offentlig forvaltning. Relevant erfaring og/eller utdanning kan kompensere for utdanningskravet.
- Dokumentert ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor eller komplekse fagmiljøer
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Evne til å jobbe operativt og bidra aktivt i daglig drift
- God digital kompetanse og forståelse for endringsprosesser
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Forretningsforståelse: Du forstår virksomhetens strategier og prioriteringer, og bruker kunnskapen til å oppnå mål. Du tar kalkulert risiko for å oppnå mål.
- God planlegging og struktur: Du utvikler omfattende og realistiske planer med både korte og lange tidshorisonter. Du er strukturert med øye for detaljer.
- Pågangsmot: Du er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner. Du tilpasser adferd rask og er dyktig til å omstille seg etter omstendighetene.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest og evnetest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- En spennende lederrolle i et viktig samfunnsområde
- Mulighet til å påvirke utviklingen av arbeidsmarkedstiltak i Rogaland
- Et faglig sterkt miljø med engasjerte medarbeidere
- Gode muligheter for kompetanseutvikling og faglig vekst
- Fleksibel arbeidshverdag og moderne arbeidsverktøy
- Fast stilling som stillingskode 1211 Seksjonssjef, med årslønn fra kr.790 000-850 000
Kontaktinformasjon
Egil Tengs, Avdelingsdirektør Marked og samfunn, 917 90 027 , Egil.Tengs@nav.noArbeidssted
Verven 44014 Stavanger
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NavReferansenr.: 5032413363
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c40bc797-4064-4422-bcd6-cac1e2f3351b
- Sist endret
6. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fb4c3690afbc4fa09be1be8db5539a98
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Randaberg-Kvitsøy
Sted
Randaberg
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Dagsenter og avlastning: Seksjon avlastning, Stavanger kommune
Sted
Stavanger
Arbeidsgiver
Havindustritilsynet
Sted
Stavanger