Strategisk driftsplanlegger
Informasjons- og Samordningssentral (IOSS), Ruter As
Dronningens gate 40, 1257 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Strategisk driftsplanlegger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 4. august
Vil du være med og forme fremtidens kollektivtrafikk?
Ruter søker en strategisk og analytisk driftsplanlegger til Informasjons- og Samordningssentralen (IOSS). Har du erfaring fra logistikk og transport, og trives i skjæringspunktet mellom teknologi, mennesker og drift? Da kan dette være rollen for deg.
Om stillingen
Som strategisk driftsplanlegger i IOSS får du en nøkkelrolle i å sikre god regularitet og punktlighet i bestillingstransporten. Du vil arbeide med utvikling av langsiktige planer, forbedring av planleggingsverktøy og etablering av suksesskriterier. I tillegg deltar du i daglig trafikkplanlegging og håndtering av avvik.
Du vil jobbe i et tverrfaglig miljø preget av høyt tempo og stor påvirkningskraft.
Noe skiftarbeid kan forekomme ved behov.
Dine arbeidsoppgaver
- Utarbeide og videreutvikle strategiske planer for bestillingstransport
- Forbedre og utvikle planleggingsverktøy og analysemodeller
- Bistå i operativ trafikkplanlegging og håndtering av avvik
- Etablere og følge opp mål og kriterier for effektiv drift
- Samarbeide tett med andre fagmiljøer internt i Ruter
Vi ser etter deg som har
- Erfaring fra transportplanlegging, logistikk eller lignende fagfelt
- God teknologisk og statistisk forståelse
- Gode ferdigheter i Excel – kjennskap til Power BI og datamodellering er en fordel
- Erfaring fra effektiviseringsprosjekter og prosessoptimalisering
- Kjennskap til offentlige anskaffelsesprosesser
- Svært gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk
- Høyere relevant utdanning er en fordel, men ikke et krav
Personlig egnethet kan kompensere for manglende formell utdanning
Vi tror du lykkes best i rollen dersom du
- Er analytisk, strukturert og løsningsorientert
- Har god gjennomføringsevne og evne til å se helheten
- Trives i et hektisk miljø og holder hodet kaldt under press
- Er lærevillig, nysgjerrig og har drivkraft
- Er en sterk lagspiller med gode samarbeidsevner
- Er trygg på å formidle informasjon – både visuelt, skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten (dette skjer svært sjeldent).
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Dersom du har spørsmål til stillingen - ta kontakt med Leder IOSS, Amjad Niaz, og lurer du på noe rundt selve prosessen, kan Senior HR-rådgiver, Kirsti Skogen, kontaktes.
Kontaktinformasjon
Amjad Niaz, Leder IOSS, 971 45 755, niaz.amjad@ruter.noKirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 930 06 750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 401257 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter AsReferansenr.: 4993617425
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c2e1ae24-0d1b-4698-a81b-06dc6982f076
- Hentet fra
talentech
- Referanse
34f592cf67f44c70b70232b9148eab67