HR-leder søkes til Helgeland!
Lurøy kommune
Onøyveien 14, 8766 Lurøy, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR- og kvalitetsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 17. juni
Vil du lede arbeidet med å rekruttere og ta vare på menneskene i en usedvanlig vakker og veldrevet kommune på helgelandskysten?
Lurøy er en kommune på helgelandskysten i Nordland, med i underkant av 2000 innbyggere fordelt på både fastlandet og flere øyer. Kommunen har en sterk havbruksnæring, storslått natur, et aktivt lokalsamfunn og gode oppvekst- og fritidstilbud for innbyggerne.
Som HR- og kvalitetsleder hos oss får du en nøkkelrolle i en fleksibel og løsningsorientert organisasjon med 290 dyktige medarbeidere. Vi har en sjeldent høy medarbeidertilfredshet og solid økonomisk plattform. Du blir en del av en utviklingsorientert ledergruppe, i en kommune der ledelse er et satsingsområde, og hvor du virkelig får være med å gjøre en forskjell. Vi lover deg en variert arbeidshverdag, uforutsette utfordringer -- og ikke minst en jobb det er lett å bli hektet på.
Her kan du bli bedre kjent med stillingen og kommunen: www.Luroy-hr.hyr.no / www.leviluroy.no
Arbeidsoppgaver-
Strategisk og operativ videreutvikling av HR-, organisasjons- og kvalitetsområdet, med mål om å styrke helhet, effektivitet og samspill i organisasjonen.
-
Personalutvikling og -forvaltning, inkludert saksforberedelser, gjennomføring og oppfølging av saker innen kommunens HR-arbeid.
-
Overordnet ansvar for inkluderende arbeidsliv (IA), samt støtte i rekrutteringsprosesser og utviklingsoppgaver tilpasset kompetanse og interesse.
-
Bidrag i kvalitetsarbeid på tvers av sektorer, herunder rutiner, internkontroll og forbedringsprosesser.
-
Bistand til markedsføring og profilering av kommunen som arbeidsgiver.
-
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
HR- og kvalitetsleder rapporterer direkte til kommunedirektør. Stillingen inngår i kommunedirektørens lederteam og har en sentral rolle i den strategiske utviklingen av kommunen og lokalsamfunnet. Vi søker derfor en leder som fremstår som samlende og fleksibel, løsnings- og utviklingsorientert.
Ønskede kvalifikasjonerRelevant utdanning på universitet/høgskolenivå er ønskelig, men relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Det vil være en stor fordel om du har noe erfaring fra offentlig sektor elle andre, komplekse organisasjoner, og erfaring med ledelse. Har du også erfaring med HR-relatert oppgaver og arbeidsrett, er det et stort pluss.
Aller viktigst er likevel personlige egenskaper, så ikke være redd for å ta kontakt selv om du ikke har alle ønskede kvalifikasjoner.
Personlige egenskaper-
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
-
Gode analytiske evner og høy arbeidskapasitet
-
Utviklingsorientert og kan jobbe strategisk med personalutvikling
-
Flink til å skape gode relasjoner og nettverk
-
Tilpasningsdyktig og fleksibel
-
Lønn etter avtale
-
Fleksibel arbeidstidsordning
-
Personlig introduksjonsprogram
-
Gode pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP
-
Behjelpelig med å skaffe bolig
-
Lurøy er med i ordningen for distriktskommuner som muliggjør nedskrivning av studielån på inntil 25 000 kr. årlig
17.juni
Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.
Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. §
25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås ved
henvendelse til kommunedirektør Stian Skjærvik eller HRK-leder Rigmor Nygård Hansen.
Lurøy kommune ble kåret til Norges best styrte kommune i 2023 av konsulentselskapet Agenda Kaupang. Kåringen baserer seg på kriterier som effektiv drift, tjenestekvalitet, økonomisk styring og ledelse.
Om bedriften
https://www.luroy.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Nettsted