Rådgiver - forvaltning
Felles enhet for utlending og forvaltning (FUF) -Forvaltningsseksjonen,Øst politidistrikt
Jonas Lies gate, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Felles enhet for utlending og forvaltning består av fire seksjoner; Utlendingsseksjonen, Forvaltningsseksjonen, Etterretning- og API seksjonen og Grensekontrollseksjonen. Forvaltningsseksjonen består av syv avsnitt med til sammen ca. 120 ansatte, stedsplassert på fire tjenestesteder i Øst politidistrikt. Forvaltningsseksjonen har oppgaver knyttet til pass, lokal og nasjonal vedtakslinje, førerkort, våpenforvaltning, kjøreseddel, brukthandel, vaktvirksomhet og servering- og skjenkebevillinger m.fl.
Arbeidsoppgaver
- Selvstendig og mer kompleks saksbehandling, herunder klagebehandling av saker til Politidirektoratet etter vegtrafikkloven og yrkestransportloven mv.
- Bistå med fagutvikling, informasjonsdeling og kompetanseheving internt og eksternt
- Delta i prosjekter innenfor enhetens fag- og ansvarsområde
- Betjene og veilede publikum ved telefon, e-post og oppmøte
- Gjennomgående fokus på forebygging, herunder særskilt fokus på konseptet forebygging gjennom forvaltning ved samarbeid med andre driftsenheter og særorgan om tilbakekall av tillatelser politiet utsteder
- Tildeling av vedtaksmyndighet vil bli vurdert delegert når rett kompetanse innehas
- Andre oppgaver og endringer i oppgaver kan oppstå etter behov
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå. Juridiske eller samfunnsfaglige fag vil være et fortrinn. Særskilt relevant og lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Minst tre års erfaring innen saksbehandling fra offentlig sektor
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode IT-kunnskaper, beherske godt bruk av dataverktøy
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
Ønskelig:
- Erfaring med juridisk saksbehandling
- Kunnskap om forvaltningsrett
- Erfaring fra foredragsvirksomhet og/eller deltagelse i prosjekt eller arbeidsgrupper
- Kjennskap til politiets datasystemer
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- God vurderings- og beslutningsevne
- Strukturert og effektiv
- Selvstendig, initiativrik og god gjennomføringsevne
- Samfunnsorientert og god forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr. 565 900 til kr. 679 700 brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Dagtid
- Gode arbeidsbetingelser jf. statens personalhåndbok
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Kjersti GuåkerArbeidssted
Jonas Lies gate2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øst politidistriktReferansenr.: 4933671115
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.05.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2917235
- Hentet fra
talentech
- Referanse
33d2bbfa659347cc9fec61955d6d23aa