Veiplanlegger
Utbygging, Ringerike kommune
Fossveien, 3516 Hønefoss, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veiplanlegger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 8. august
Ny Ringeriksbane og E16 vil gi befolkningsvekst i Ringerike og økt aktivitet også fra private utbyggere på det kommunale veinettet. Dette innebærer spennende oppgaver som må løses i tett samarbeid med private og offentlige aktører. Vi står ovenfor mange utfordrende oppgaver innen drift, vedlikehold og investering i kommunal infrastruktur. Vi har forvalteransvar for ca. 295 km kommunal vei, gang- og sykkelvei.
Vi søker en person med veifaglig kompetanse til de to enhetene Utbygging, og Samferdsel og logistikk i sektoren for Teknisk, kultur og idrett. Enhetene har ansvaret for utvikling, forvaltning, drift og vedlikehold av Ringerike kommunes infrastruktur. Du vil jobbe med oppgaver innenfor utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av vei, med tilhørende infrastruktur.
Du vil ha fast kontorplass hos Utbyggingsenheten i Fossveien, men også jobbe mye for enheten Samferdsel og logistikk som ligger på Hensmoen. Du vil rapportere til begge enheter, avhengig av hvem som eier oppgaver/prosjektet, men personalansvar vil ligge hos Utbyggingsenheten.
Hovedarbeidsoppgaver
- prosjektledelse - planlegge og gjennomføre byggeprosjekter for infrastruktur, med hovedvekt på vei, men også bruer
- bidra til samhandling på tvers av avdelinger og med eksterne aktører
- kravspesifikasjoner for offentlige anskaffelser og anbudsprosesser i samarbeid med innkjøpsavdelingen
- veifaglige uttalelser i forbindelse med nabovarsler og reguleringsplaner
- forvaltningsoppgaver innenfor vei, parkering og gatelys
- kontakt og saksbehandling mot publikum, medier og politiske organer
- delta i arbeid med langsiktige planer, trafikksikkerhetsarbeid og utarbeidelse av normer og rutiner
- Bistå og gjennomføre trafikkmålinger / tellinger.
- bistå i budsjettarbeid og rapportering
Arbeidsoppgavene kan endres ved behov.
Kvalifikasjoner
- Du har minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet, fortrinnsvis innen anleggsteknikk, kommunalteknikk eller lignende. Manglende formell utdanning kan kompenseres med relevant erfaring.
- Det er ønskelig med erfaring fra prosjektledelse.
- Du har kunnskaper om og gjerne praktisk erfaring fra arbeid med veibygging, veivedlikehold, gatelys og bruer.
- Du har interesse for og gjerne erfaring med digitale fagsystemer for veidrift/vegforvaltning.
- Du har gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- Du har førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Du tar initiativ, viser ansvar og er serviceinnstilt.
- Du jobber målrettet, strukturert og løsningsorientert.
- Du har god formidlings-, samarbeids - og gjennomføringsevne.
- Du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlige og muntlige.
- Du jobber godt både selvstendig og i team, og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
Vi legger stor vekt på at du må være personlig egnet.
Vi tilbyr
- en spennende og varierte jobb med faglige utfordringer
- deltakelse og innsikt i en samfunnsmessig viktig virksomhet
- fleksibel arbeidstidsordning
- et engasjert og inkluderende arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsprosent, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.
Kontaktinformasjon
Jostein Nybråten, enhetsleder, 97138977Johan Johnsen, enhetsleder, 95899237
Nina Solli, avdelingsleder, +47 48882899
Arbeidssted
Fossveien3516 Hønefoss
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ringerike kommuneReferansenr.: 4989370123
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Nina Solli
avdelingsleder
+47 48882899
Johan Johnsen
enhetsleder
95899237
Jostein Nybråten
enhetsleder
97138977
Om bedriften
Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.
Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling.
Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver
Les mer om Ringerike kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
bfe40ff1-4761-4ae1-b7c4-87840fbdf933
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bd0645575fe142768d4cbf9b7e5dbe22