Rådgiver
Ambulanse, Sykehuset Innlandet HF
Kastbakkvegen, 2390 Moelv
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 14. januar
Vil du være med på laget og bidra til å videreutvikle fremtidens ambulansetjeneste i Innlandet?
Prehospital klinikk betjener befolkningen i hele helseforetakets opptaksområde. Vi har ansvar for avdelingene ambulanse, AMK og pasientreiser (inkludert medisinsk nødmeldetjeneste) og den medisinske delen av luftambulansebasen på Dombås , en legebemannet akuttbil samt egen kompetanseavdeling. I tillegg har vi en koordinerende funksjon for å fremme aktivitet ved de lokalmedisinske sentrene (LMS) i Nord-Gudbrandsdal og Valdres. Klinikken har det overordnede systemansvaret for beredskapsplanarbeid.
Ambulansetjenesten i Sykehuset Innlandet er en av Norges største. Vi har 45 akuttambulanser fordelt på 26 ambulansestasjoner med døgnkontinuerlig tilstedevakt. Ambulanseavdelingen har også flere spesialenheter som CBRNE-enheter og beredskapsbil.
Ambulanseavdelingen i Innlandet står foran spennende utviklingsprosesser for å sikre en moderne, robust og fremtidsrettet tjeneste. Vi søker en engasjert rådgiver som ønsker å bidra til strategisk utvikling i en avdeling som har en viktig og samfunnskritisk oppgave.
Ambulanseavdelingen har ansvar for å levere gode og trygge akuttmedisinske tjenester til befolkningen i Innlandet. Vi jobber for høy kvalitet, effektiv ressursbruk og god samhandling med øvrige deler av helsetjenesten.
Som rådgiver blir du en del av staben til avdelingssjefen og får en nøkkelrolle i strategisk planlegging og oppfølging samt gjennomføring av prosjekter som styrker tjenesten.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil være knyttet til støtte av drift av avdelingen og vil variere ut i fra til enhver tid gjeldende behov- Bistå lederlinja i oppfølging av styringsdokumenter, kvalitet og økonomi
- Saksbehandling av innkommende og utgående korrespondanse på vegne av avdelingssjef
- Utarbeide analyser, rapporter og beslutningsgrunnlag for ledelsen
- Saksbehandling og oppfølging av klagesaker og uønskede hendelser på vegne av avdelingssjef
- Fakturabehandling
- Administrasjon av kjøretøy
- Ta ansvar for gjennomføring av prosjekter og arbeidsgrupper som prosess ansvarlig
- Ta ansvar for organisering av divisjonens kollegastøtte ordning (EFOK)
- Veilede lederne i avdelingen med utarbeidelse av arbeidsplaner slik at planer er ihht lov- og avtaleverk
- Fasilitere årlig evaluering og forsvarlighetsvurdering av arbeidsplaner
- Oppfølging av avdelingens prosedyrer/EK ansvarlig
- Administrativ oppfølging av avdelingens stoffkartotek
- Bistå i utvikling og oppfølging av strategiske planer for ambulansetjenesten
- Samhandle med interne og eksterne aktører
- Bidra til beredskapsplanlegging og fremtidsrettede løsninger
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med høyere utdanning innen relevant fagområde (helse, administrasjon, ledelse eller tilsvarende)
- Det er ønskelig med formell kompetanse og erfaring innen prehospitalt arbeid, fortrinnsvis ambulansefaget
- Dokumentert realkompetanse innen prehospitalt område, fortrinnsvis ambulansefaget, kan oppveie for manglende formell kompetanse
- Erfaring fra strategisk arbeid, prosjekt- og prosessarbeid eller rådgivning – gjerne innen helsetjenesten
- Analytisk kompetanse og evne til å omsette data til gode innsikter/beslutninger
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Digital kompetanse
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Serviceinnstilt
- Fremtidsrettet og utviklingsorientert
- Strukturert og løsningsorientert
- Evne til å håndtere komplekse problemstillinger
- Høy arbeidskapasitet
- Samarbeidsorientert og initiativrik
- Omstillingsdyktig og fleksibel
- Personlig egnethet vektlegges i stor grad
Søker må inneha førerkort og disponere eget kjøretøy. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Arbeidssted Moelv
Vi tilbyr
- Lønn etter overenskomst
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Kontaktinformasjon
Ingvild Grønnerud, Avdelingssjef, +4791534910Arbeidssted
Kastbakkvegen2390 Moelv
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HFReferansenr.: 5054572519
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Ingvild Grønnerud
Avdelingssjef
+4791534910
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Divisjon Prehospitale tjenester har ansvar for Pasientreiser, AMK-sentral og medisinsk nødmeldetjeneste, ambulansetjeneste, den medisinske delen av luftambulansen Dombås, samt en koordinerende funksjon for å fremme aktivitet ved de Lokalmedisinske sentrene (LMS) i Nord-Gudbrandsdal og Valdres. Divisjonen har det overordnede systemansvar for Sykehuset Innlandets beredskapsplanarbeid. Total antall medarbeidere er rundt 600 ansatte.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
bc9cab03-a01a-45b5-9729-3a972da9a1f3
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f30c30a3780a4cafbfc3665b8989fb52
Lignende annonser
Rådgiver / Spesialrådgiver
Arbeidsgiver
Samhandling og brukermedvirkning, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Innlandet
Sted
Lillehammer
IKT Rådgiver - Systemforvalter
Arbeidsgiver
eHelse og teknologi, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal