Konsulent - Dokumentsenteret
Indre Østfold kommune
Kirkeveien 17, 1860 Trøgstad
Om jobben
- Stillingstittel
- Konsulent - Dokumentsenteret
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 11. november
Om oss
Dokumentsenteret er en avdeling lokalisert på Skjønhaug, bestående av 8,5 årsverk fordelt på ni ansatte. I tillegg har vi til enhver tid en lærling som bidrar i det daglige arbeidet.
Vår visjon er «For din fortid og din framtid», som gjenspeiler en av våre hovedoppgaver. Har du behov for dokumentasjon kommunen sitter på fra tidligere tider, så bistår vi med å finne det fram. Samtidig er vi opptatt av å ivareta dagens dokumentasjon, slik at den også kan være til nytte i framtiden.
Politisk sekretariat har to årsverk og holder til på rådhuset i Askim, samlokalisert med kommunens administrative og politiske ledelse.
Om stillingen
Vi søker etter en konsulent til en 100 % fast stilling med arbeidstid mandag til fredag kl. 08.00-15.30. Det må påregnes noe kveldsarbeid i forbindelse med politisk møtevirksomhet.
Er du engasjert i arkivfaget og vil være med å utvikle arkivtjenesten inn i en mer automatisert og digitalisert framtid? Har du samtidig interesse for politikk og politisk sekretariat? Dokumentsenteret i Indre Østfold kommune søker nå en person som vil bidra til å løse våre daglige oppgaver innenfor dokumentforvaltning og politisk sekretariat.
Arbeidsoppgaver
Som konsulent hos oss vil du blant annet jobbe med
- opplæring av vårt saksbehandlingsprogram Acos WebSak+
- arkivering og registrering av post
- kvalitetskontroll
- enkel saksbehandling
- oppgaver knyttet til politisk møtesekretær
- å være delansvarlig ved valggjennomføring
Andre arbeidsoppgaver knyttet til digitalt arkiv og annet forefallende arkivarbeid kan også forekomme.
Kompetanse og erfaring
Du må ha
- utdanning innen arkiv, men relevant erfaring kan erstatte kravet til utdanning
- god kompetanse i Acos sine WebSak-moduler, som WebSak+, Arkiv+, Innsyn+, Mottak+ og Møte+
- erfaring og interesse for å holde kurs
- erfaring fra arkivarbeid i offentlig sektor
- erfaring fra politisk sekretariat og gjennomføring av valg
- kunnskap om lovverk og forskrifter som regulerer offentlig arkiv, kommunal politikk og valg
- god digital kompetanse
- meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- førerkort klasse B
Om deg
Vi ønsker at du er
- opptatt av å yte god service, liker å snakke med folk og har god formidlingsevne
- samarbeidsorientert og bidrar naturlig til å skape gode relasjoner, både internt på avdelingen og i resten av organisasjonen
- ansvarsfull, nøyaktig, strukturert og opptatt av å levere kvalitet
- pedagogisk med tanke på opplæring og veiledning
- fleksibel og løsningsorientert
- nysgjerrig på teknologi
- en person som trives med å lære nye ting raskt
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hos oss får du
- inkluderende læringsmiljø med erfarne kollegaer
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- gode parkeringsmuligheter
- kompensasjon for bruk av egen bil i tjenesten jf. SGS 1001 - Reiseregulativet
- rabatt på trening og svømming på Østfoldbadet
- inntil tolv lønnede dager velferdspermisjon i året per kalenderår, for eksempel inntil tre dager for tilvenning i barnehage
- en av Norges beste pensjonsordninger som varer livet ut, inkludert både uførepensjon og etterlattepensjon
- gode forsikringer og gunstige lånevilkår gjennom medlemskap i offentlig pensjonskasse
- lønn i henhold til gjeldende tariffavtale
Har du spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med
Avdelingsleder, Randi Halle Bjørkevold
Telefon: +47 989 01 772
E-post: randi.halle.bjorkevold@io.kommune.no
Formannskapssekretær, Trude Paulsen
Telefon: +47 996 94 255
E-post: trude.paulsen@io.kommune.no
Generelle opplysninger
For å kunne behandle søknaden din på best mulig måte, ber vi deg fylle ut fullstendig CV, samt laste opp attester og vitnemål når du søker. Dokumentasjonen på tidligere praksis og erfaring, er viktig for beregning av din ansiennitet og lønnsplassering ved en eventuell ansettelse.
Søknaden sendes elektronisk via lenken «Søk stillingen» på denne siden.
Har du spørsmål om utfylling av elektronisk søknad, kan du kontakte Jobbnorge på telefon 75 54 22 20.
Ved søknadsfristens utløp vil en offentlig søkerliste bli utarbeidet. Vær oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om unntak. En forespørsel om skjerming må begrunnes i søknaden. Dersom det vurderes at det ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søkeren bli varslet om dette.
Indre Østfold kommune mener det er viktig med mangfold og vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke hos oss.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Indre Østfold kommune er Norges største jordbrukskommune med 47 300 innbyggere. Våre 3750 dyktige medarbeidere gjør hver dag en stor innsats for å styrke og utvikle tjenestetilbudet for innbyggerne.
Kommunen består av to byer og flere tettsteder som alle har kort avstand til Oslo, Akershus og resten av Østfold. Vi har et blomstrende idretts- og kulturliv, et næringsliv i utvikling og et sterkt fellesskap med god tradisjon for frivillig innsats.
Vi er en ambisiøs kommune i vekst, med stort behov for flere ressurspersoner med den rette kompetansen og erfaringen.
Bli med på å bygge kommunen vår videre!
Les mer om oss på www.io.kommune.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
bc9bdc39-3a5c-43ed-af9c-240db247e165
- Sist endret
28. oktober 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10268138
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Indre Østfold kommune
Sted
Askim
Arbeidsgiver
Indre Østfold kommune
Sted
Trøgstad
Arbeidsgiver
Indre Østfold kommune
Sted
Mysen