Veileder NAV
Hammerfest kommune
Rådhusplassen 1, 9600 Hammerfest
Om jobben
Stillingstittel
Veileder NAV
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Jobbe og bo i Hammerfest
Velkommen til Hammerfest, en spennende kommune med en kreativ og entusiastisk befolkning. Sammen har vi alle muligheter for å skape et godt lokalsamfunn og et godt sted å bo!
Nyttige nettsteder å besøke:
Hammerfest kommune ligger tiltakssonen i Finnmark og Nord-Troms. Her får du:
- Skattefradrag på alminnelig inntekt på ca. 20 000 kr
- Gratis barnehageplass fra 1. august 2023 (3 000 kr per mnd. per barn) Slettet 10 prosent av studielånet ditt (opptil 30 000) per år
- Grunnskolelære får slettet ytterligere 20 000 kr av studielånet per år
- Gratis SFO for alle førsteklassinger
- Gratis SFO 1. – 4. klasse på distrikts skolene (Kvalsund, Kokelv, Forsøl og Akkarfjord)
Om arbeidsstedet
NAV Hammerfest-Måsøy er en aktiv samfunnsaktør som leverer tjenester og ytelser innen statlig og kommunal sektor i Hammerfest og Måsøy. Formålet med NAV sine tjenester er å bedre levevilkårene for vanskeligstilte, både til sosialt og økonomisk trygghet, fremme overgang til arbeid, sosial inkludering og aktiv deltagelse i samfunnet.
Vi er på jakt etter en engasjert veileder som i likhet med oss brenner for NAV sitt samfunnsoppdrag: Vi gir mennesker muligheter.
Vi er et kontor i kontinuerlig utvikling, med 28 engasjerte og motiverte ansatte som leverer tjenester til kommunenes om lag 12700 innbyggere.
Vi har nylig flyttet inn i nye moderne aktivitetsbaserte lokaler på Nissen senteret i Hammerfest sentrum.
Vi har kontorer i Hammerfest og Havøysund, og det må regnes med noe reising.
Arbeidsoppgaver
Våre oppgaver er å bidra til sosialt og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet.
- Saksbehandling og fatte vedtak etter sosialtjenesteloven, folketrygdloven, forvaltningsloven og øvrige gjeldende lov- og avtaleverk
- Kartlegging, veiledning og tett oppfølging av mennesker med sammensatte behov
- Informasjon, råd og veiledning knyttet til NAV sine tjenester
- Tverrfaglig samarbeid med aktuelle instanser internt og eksternt
- Betjene vertsfunksjon i kontorets åpningstid for publikum
Kvalifikasjonskrav
Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge. Vi ber om at du levere fullstendig søknad der all utdanning og arbeidserfaring er registrert.
UtdanningAnnen bachelor kan også komme i betraktning, da med krav om relevant erfaring fra saksbehandling og kunnskap om juridisk metode. Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vennligst benytt vitnemålsportalen til dokumentasjon av høyere utdanning
Ferdigheter- Forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag og NAV-kontorets rolle i samfunnet
- God økonomiforståelse
- Du må ha et ønske om å jobbe med mennesker i ulike livssituasjoner
- Du må ha god digital forståelse, og se digitaliseringsmulighetene i jobben du utfører
- Gode kommunikasjons- og serviceegenskaper
- Gode muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk og engelsk
- Du evner å skape gode relasjoner, både internt og eksternt
- Du må kunne arbeide selvstendig og har evne til å prioritere
- Være engasjert i fagmiljøet og trives med å jobbe både selvstendig og i team
- Fleksibel og løsningsorientert
Ved tilbud om stilling vil det bli stilt krav om egenerklæring vedrørende tuberkuloseundersøkelse, hjemlet i henholdsvis Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1
Dette tilbyr vi
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Her finner du informasjon om offentlig tjenestepensjon
- Gode muligheter for videre- og etterutdanning
- Eget introduksjonsprogram for nyansatte
- Lønn etter avtaleverk
Mulighet for dekning av flytteutgifter mot bindingstid
Kontaktopplysninger
- Flere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til avdelingsleder Anne Lise Gaski, M 459 15 739
- For hjelp til utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på telefon 75 54 22 20.
Generell informasjon
I henhold til offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søknad, CV og vedlegg sendes elektronisk.
Om bedriften
Hammerfest kommune er en robust, livskraftig og attraktiv kommune
Vi bruker aktivt våre verdier – raus, sprek og samspilt – for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.
Vi forventer at våre medarbeidere skal være bevisste på ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse. Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom et samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Sektor
Offentlig
Nettsted