Driftstekniker radiokommunikasjon i Nødnett
Politiets IT-enhet
Rognebakken 8, 2770 Jaren, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Driftstekniker radiokommunikasjon i Nødnett
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Vi er på vei mot å bli et produktorientert politi. Det handler ikke bare om teknologi, men også om hvordan vi jobber. Vi bruker tid på problemforståelse og lærer raskt. For å få fart, flyt og kvalitet jobber vi i tverrfaglige team, tett med brukerne våre og mot felles mål.
Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Nå trenger vi deg med erfaring og interesse innen kommunikasjonsløsningerSeksjonen for samband har i dag fagansvaret for å levere operativt samband til politiet, herunder radio- og telefoniløsninger, samt politiets del av Nødnett. Seksjonen tilbyr spennende arbeidsoppgaver innen kritisk kommunikasjon.
Som driftstekniker for radiokommunikasjon, vil du ha en viktig rolle i å sørge for at politiet kan kommunisere trygt internt og med de øvrige nødetatene.
Hos oss får du jobbe med radioterminalene som politiet bruker i sin daglige tjeneste. Du vil få muligheten til å bidra i teamets oppgaver, som strekker seg fra drift av dagens terminaler, til nyanskaffelser av neste generasjon kommunikasjonsmidler.
Du vil jobbe med
- mottak og registrering av feilhenvendelser
- konfigurasjon av politiets radiokommunikasjonsløsninger
- feilretting og endringshåndtering
- drift av politiets del av applikasjoner og systemer i Nødnett
- test, verifikasjon og utrulling av software og hardware
- deltakelse i leveranseteam og arbeidsgrupper innen fagområdet
- kontinuerlig utvikling av radiokommunikasjonsløsninger
Du må ha
- relevant utdanning på bachelornivå eller fagskole, innen radio/tele/IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- erfaring innen, og interesse for, samband eller mobile kommunikasjonsløsninger (radio og/eller mobilnett)
- førerkort for personbil
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
For å bli vurdert som søker til stillingen, må du oppfylle alle kravene som står i punktene over.
Vitnemål fra høyere utdanning, fagbrev og relevante attester skal legges ved søknaden.
Når du jobber i politiet, følger det med et ansvar. Du må derfor ha plettfri vandel for å jobbe hos oss.
I tillegg samtykker du til at det gjøres en skikkethetsvurdering av deg. Les mer på politiet.no/jobbipit
Stillingen forutsetter sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før du begynner i jobben. Les mer
her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
- erfaring fra support og feilhåndtering
- kjennskap til støtteverktøy som JIRA, Confluence eller tilsvarende
- kommuniserer tydelig og effektivt med brukere og kollegaer på norsk og engelsk
- evner å tenke logisk, identifisere rotårsak og implementere effektive løsninger
- er i stand til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere dem etter deres viktighet
- evner å organisere arbeidsdagen din effektivt og holde deg til tidsfrister
- har gode samarbeidsevner for å jobbe godt i, og på tvers av teamene
Vi legger vekt på personlige egenskaper i rekrutteringen av vår nye driftstekniker.
Vi tilbyr deg:
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid, sommertid fra mai til september
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Les mer om godene du får som ansatt og bli bedre kjent med oss på politiet.no/jobbipit
Stillingen lønnes som 1434 rådgiver eller 1364 seniorrådgiver i lønnsspenn/lønnstrinn fra kr. 650 000
til 850 000, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Arbeidsstedet ditt blir Jaren.
Fint å vite før du søker:
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Du må vise frem politiattest før du starter i jobben. I tillegg utfører vi en skikkethetsvurdering. Les mer om rekrutteringsprosessen vår på politiet.no/jobbipit
Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Bli bedre kjent med oss
Politiets IT-enhet har vi fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser
samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne våre. Ikke minst vil vi hverandre vel. Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io
Kontaktinformasjon
Hans Christian Grønli Munthe-Kaas, 46288679Arbeidssted
Rognebakken 82770 Jaren
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets IT-enhetReferansenr.: 4949267447
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.05.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b8a6245d-aef3-4c41-bd8f-cad040a37ff1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b376dc90efdf465897fe011251e899f6