Avdelingsleder teknisk drift
Malvik kommune
Havnevegen 28A, 7550 Hommelvik, Nessvegen 50, 7550 Hommelvik
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder teknisk drift
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 28. juli
Om stillingen
Er du blant de som er vet at rent vann i springen ikke er en selvfølge? Kanskje har du også kunnskap om at det som havner i toalettet ikke forsvinner av seg selv? Og når du ferdes trygt langs en vei i kommunen der du bor, så har du også forståelse for at fremkommelighet og trafikksikkerhet er et resultat av gode vedlikeholds- og driftsplaner? Har du helt eller delvis treff på dette, ja da har vi den strategisk viktige jobben som passer for nettopp deg!
Som vår nye avdelingsleder for teknisk drift i Malvik kommune får du nettopp det strategiske ansvaret for å opprettholde en god og velfungerende infrastruktur i kommunen. Du skal forvalte kommunens veikapital og tilrettelegge for grøntstruktur og rekreasjon. Du skal videre sørge for ren og sikker vannforsyning til kommunens innbyggere og forsvarlig rensing og håndtering av avløp. Du får også være med på laget som tilrettelegger for fortsatt vekst i kommunen, samt gjør kommunen robust for klimaendringene. Lagarbeidet er i samarbeid med interne og eksterne aktører. Internt skal du sørge for gode rutiner for effektiv og rasjonell drift, god økonomistyring, forvalte og utvikle personellet balansert opp mot virksomhetens oppgaver. I samarbeid med virksomhetsleder og fagrådgivere skal du iverksette gode planer og prosesser for gjennomføring av større og mindre prosjektoppgaver. Og som en del av rammeområdets ledergruppe skal avdelingsleder sørge for at målsetningene i handlings og planprogram blir realisert
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ledelse og utvikling av driftsenhetene som inngår i teknisk drift
- Lede og sørge for godt samarbeid med driftslederne
- Personalansvar for driftslederne
- Ansvar for å sikre konstruktivt og godt samarbeid og samhandling med enheter i kommunen
- Ansvar for HMS og arbeidsrutiner
- Bidra i beredskapsarbeid
- Sikre at drift og produksjon er ihht kommunens miljø og klimamål
- Handlings- og driftsplanlegging, budsjettoppfølging og rapportering
- Delta i arbeidsgrupper og bidra inn i prosjekter etter behov
- Koordinere driftsprosjekter
- Økonomi og budsjettansvar i samarbeid med virksomhetsleder
- Driftsplanlegging sammen driftsledere, budsjettoppfølging og rapportering
- Sørge for riktig tjenestenivå innenfor kommunens rammebetingelser
- Være kultur - og brobygger mellom de ulike driftsenhetene
- Stillingen inngår i rammeområdets samlede ledergruppe
- Avdelingsleder har også ansvar for å utvikle kompetanse og kompetansedeling innad i driftsområdet og på tvers av enheter.
- Avdelingslederen skal bidra til en sikker, forutsigbar, effektiv og økonomisk drift og et godt psykososialt arbeidsmiljø preget av åpenhet, tillit og forbedringer.
Kvalifikasjonskrav
- Høyere utdanning på bachelornivå eller teknisk fagskole, gjerne teknisk
- Relevant realkompetanse kan kompensere for utdanningskravet
- Ledererfaring med minimum teamlederansvar
- Teknisk innsikt og/eller erfaring med teknisk arbeid
- Erfaring med digitale verktøy
Ønskelig med erfaring fra bygg og anlegg økonomistyring drift og driftsplanlegging
Ønsket tilleggsutdanning:
- Anleggsledelse
- Kompetanse innen veg/VA drift og/eller veg/VA prosjekt
Ønsket praksis: - Prosjekterfaring
- Erfaring innenfor offentlig drift
- Erfaring fra anleggsvirksomhet eller VA drift og/eller prosjekt
Personlige egenskaper
- Du er selvstendig, nøyaktig og strukturert
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Du er sterkt motivert for å jobbe med drift, utvikling og se etter nye muligheter
- Du må trives med både teamarbeid og å jobbe selvstendig.
- Du må være målrettet og resultatorientert
- Du må ha et ønske om å bygge laget og utvikle medarbeiderne
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt i vurderingen
- Inkluderende, åpen og støttende lederstil
For nærmere opplysninger om, kontakt:
Virksomhetsleder Kommunalteknikk
Trine Pynten, trine.pynten@malvik.kommune.no, 970 79 113
Vi jobber for likestilling og mangfold
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler og eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle offentlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi tilbyr
- En stilling der du får jobbe med varierte problemstillinger i et tverrfaglig miljø.
- Lønn i henhold til avtaleverk, gode pensjons- og forsikringsvilkår.
- Som ansatt vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon, som er en livslang ytelse. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje.
Godt arbeidsmiljø med basis i våre verdier: Åpen – nyskapende – samhandlende
Husk å legge ved alle aktuelle vedlegg når du søker jobb til oss. Aktuelle vedlegg er vitnemål og bekreftelse på tidligere arbeidsforhold.Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b7f13b7b-3a6d-488e-abb6-4f34e2e4c68e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10254833