Rådgiver jordbruk - 100% fast stilling
Rakkestad kommune Areal og infrastruktur
Rådhusveien 8, 1890 Rakkestad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver jordbruk - 100% fast stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 20. august
Stillingen inngår i kommuneområde areal og infrastruktur.
Kommuneområdet har ansvar for forvaltningsområdene geodata, plan og bygg, arealforvaltning, landbruk, eiendomsskatt, vann og avløp, renovasjon, kommunale avgifter, vei, grønt, renhold, vaktmestertjenester, drift og forvaltning av formålsbygg og utleieenheter.
Oppgavene vil i hovedsak bestå av saksbehandling, råd og veiledning i spørsmål knyttet til jordbruk:
- forvaltning av saker knyttet til jordlov, konsesjonslov, plan- og bygningsloven, miljøspørsmål og deler av det øvrige landbruksrelaterte lovverk.
- næringsutvikling i landbruket
- forvaltning av øvrige virkemidler i jordbruksavtalen
- delta i kommunalt og interkommunalt samarbeid
- Oppfølging og kontakt med næringen i Rakkestad
-forvalte relevant lovverk
-saksbehandling
-tilskuddsforvaltning
-gjennomføre tilsyn og kontroll
-kontakt ut mot næringen
-ta imot og håndtere ulike spørsmål fra næringen
Vi søker etter en person som:
- har bachelor eller annen høyere utdanning innen landbruk-/naturforvaltning.
Spesielt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- god kjennskap til offentlig forvaltning
- innsikt i praktisk landbruk
- Evne til å arbeide selvstendig og systematisk, samt å samarbeide med andre
- Serviceorientert og positiv
- God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Har gode IT kunnskaper
Alle søkere må inneha førerkort kl. B
Vi kan tilby- interessant og utfordrende arbeid i et tverrfaglig og til tider hektisk miljø
- varierende og krevende arbeidsoppgaver- relevant opplæring og etterutdanning
- gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
- fleksitid
- gratis parkering
- bruk av hjemmekontor kan vurderes ved behov
Arbeidsvilkår
Lønns- og arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldende lover, forskrifter og avtaler.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e- postadresse og telefonnr . Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Espen Jordet, kommunalsjef
+47 90717230
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b7f019f7-2b92-4339-85c8-8c029d5c65ae
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3520685_241781_no