Seksjons- og arkivleder i Trygderetten
TRYGDERETTEN
Sandakerveien 130, 0484 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Seksjons- og arkivleder i Trygderetten
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 17. november
Om stillingen
Trygderetten skal gi sine brukere en god brukeropplevelse gjennom høy servicegrad, tilgjengelighet og pålitelighet.
Er du en engasjert leder med solid kompetanse innen arkivfag og dokumentasjonsforvaltning som ønsker å utvikle våre digitale arkivtjenester og sikre god informasjonsforvaltning?
Som leder av det nyopprettede Dokumentsenteret vil du få en sentral rolle i å sikre effektiv og korrekt dokumentasjonsforvaltning med bruk av saks- og arkivsystemet Elements. Seksjon Dokumentsenter ligger under Administrasjonsavdelingen og består av 5 saksbehandlere og 5 saksflytmedarbeidere.
Seksjonsleders oppgaver:
- Lede, videreutvikle og koordinere oppgavene i Dokumentsenteret i samsvar med gjeldende lover, forskrifter, standarder og strategier.
- Personalansvar for medarbeiderne i Dokumentsenteret.
- Overordnet ansvar for å levere resultater i henhold til seksjonens målsetning.
- Sikre at medarbeiderne til enhver tid har den nødvendige kompetansen for å utføre oppgavene sine.
- Ansvarlig for E-innsyns ordningen.
- Systemeier av vårt saks- og arkivsystem Elements.
- Være en driver innen forbedringer i Dokumentsenteret og innen arkivfaget.
- Delta i Dokumentsenterets daglige driftsoppgaver.
- Bidra til digitalisering og effektivisering/forbedring av prosesser og arbeide aktivt og målrettet for å sikre gode arbeidsprosesser og saksflyt.
- Arbeide aktivt og målrettet for å sikre god og effektiv service for samarbeidspartnerne, brukerne av Dokumentsenteret og mellom Dokumentsenteret og fagavdelingene i Trygderetten.
- Ansvar for å utvikle, etterleve og arbeide med sentrale planverk i arkivet.
Kvalifikasjoner:
- Oppdatert kunnskap om lovverket som regulerer arkiv, dokumentforvaltning og saksbehandling i offentlig sektor og du må være oppdatert på NOARK og relevant planverk innenfor arkivområdet.
- Erfaring med systemutvikling og integrasjon innen arkiv- og dokumenthåndteringssystem/saksbehandling inkludert digitalisering og automatisering av arkivtjenester, som f.eks. RPA-løsninger og automatisk dokumentfangst.
- God kjennskap til aktuelt regelverk for arkivering i offentlig sektor, herunder arkivplan, journalføring, bevaring/kassasjon og avlevering mv.
- God teknisk innsikt i saks- og arkivsystemet.
- Relevant erfaring fra offentlig sektor og erfaring med bruk av saksbehandlings- og dokumentforvaltningssystemer.
- Kan vise til gode lederegenskaper.
- Relevant høyere utdanning fortrinnsvis innen arkiv og dokumentasjonsforvaltning, på minst bachelornivå, men fortrinnsvis på masternivå.
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og engelsk.
Det er en fordel om du har:
- kjennskap til saks- og arkivsystemet Elements/Elements Next
- erfaring med prosjektarbeid
- erfaring med saksbehandling
Personlige egenskaper:
- Du er faglig engasjert og har god gjennomføringsevne.
- Du har gode evner til kommunikasjon, samarbeid og relasjonsbygging.
- Du har god rolleforståelse og evne til å lede og prioritere oppgaver.
- Du jobber strukturert og nøyaktig, er kvalitetsbevisst og har et løsningsorientert og endringsvillig tankesett.
- Du leverer kvalitet, er effektiv og bidrar til god fremdrift i sakene.
- Du jobber selvstendig, tar initiativ til forbedringer og er løsningsorientert.
Vi tilbyr:
- et hyggelig og stimulerende arbeidsmiljø med varierte og spennende arbeidsoppgaver
- kompetanseutvikling på områder som er relevante for stillingen
- lønn som arkivleder (kode 1072) i lønnsspennet kr 800 000 - 950 000 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for særskilt kvalifiserte kandidater. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
- god pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse
Viktig informasjon:
Vitnemål/karakterutskrifter (kan hentes fra Vitnemålsportalen) og relevante attester lastes opp i portalen Jobbnorge.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Det henvises i denne sammenheng til Offentleglova § 25 annet ledd vedrørende mulighet for å bli unntatt fra søkerlisten. For stillingen gjelder seks måneder prøvetid.
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden tydelig viser og dokumenterer hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet i stillingsutlysningen.
Tiltredelse snarest eller etter nærmere avtale.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet og utnytte potensialet i befolkningens samlede kompetanse. I Trygderetten er det derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og hull i CV. Søkere gjøres oppmerksom på at disse opplysningene kan brukes til statistikkformål i samsvar med kravene i personvernforordningen artikkel 13 og 14.
Vi gjør også oppmerksom på at vi vil innhente uttømmende politiattest for de som ansettes, ref. politiregisterforskriften § 34-9.
Opplysninger om stillingen kan rettes til avdelingsdirektør Jorunn Rummelhoff på telefon 91 82 03 66.
Se også mer om oss på våre nettsider www.trygderetten.no
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Trygderetten er et domstollignende og uavhengig forvaltningsorgan organisert under Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID).
Oppgaven til Trygderetten er å behandle anker over vedtak om rett til trygde- og pensjonsytelser. Sakene som behandles av Trygderetten er ofte av stor velferdsmessigbetydning for enkeltpersoner. Trygderettens kjennelser kan domstolprøves for lagmannsretten i første instans.
Saksbehandling av ankesakene skal skje i henhold til lov om anke til Trygderetten (trygderettsloven). Det er viktig at saksbehandlingen er tillitvekkende og at sakene avgjøres innen rimelig tid.
Trygderetten har ca. 78 ansatte og er organisert i fire fagavdelinger og en administrasjonsavdeling. Trygderettens leder, avdelingslederne og 22 av de faste rettsmedlemmene er jurister. Øvrige 13 faste rettsmedlemmer er medisinsk kyndige eller attføringskyndige. For tiden er det også ansatt 15 rettsfullmektiger. I administrasjonsavdelingen arbeider det 16 medarbeidere.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b6c8452c-fd6d-4a51-b7a7-abd1aed46300
- Sist endret
24. oktober 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10267743
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Arkivverket
Sted
Oslo, Kristiansand S
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo
Jurist til ARBA/JS
Arbeidsgiver
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Sted
Oslo