Vil du være med å forme en av Norges viktigste kunst- og kulturfestivaler?
Festspillene i Nord-Norge
Storgata 18, 9405 Harstad
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vi søker en strategisk og operativ markeds- og kommunikasjonssjef som brenner for kunst, kultur og kommunikasjon -- og som evner å løfte festivalens profil lokalt og nasjonalt.
Om stillingenSom markeds- og kommunikasjonssjef hos Festspillene i Nord-Norge får du en nøkkelrolle i å videreutvikle festivalens profil, kommunikasjonsstrategi og publikum. Du vil jobbe tett med direktøren, produsenter, partnere, sponsorer og media, og rapportere direkte til festspilldirektøren.
Stillingen krever både overordnet strategisk teft og evne til detaljfokus og gjennomføring i en variert festivalhverdag. Året rundt er du ansvarlig for langsiktig planlegging, kampanjer, innholdsproduksjon og synliggjøring av festivalens prosjekter -- fra storslåtte lanseringer til lokal forankring, partnerskap og publikumsutvikling.
Arbeidsoppgaver Strategi og utvikling-
Utvikle og forvalte kommunikasjons-, markedsførings- og publikumsstrategier
-
Utvikle og gjennomføre markeds- og profileringskampanjer gjennom året
-
Budsjettansvar og planlegging knyttet til markedsføring og kommunikasjon
-
Ansvar for festivalens magasin, nyhetsbrev, pressearbeid og nyhetssaker
-
Planlegging og gjennomføring av programslipp, kampanjer og pressemeldinger
-
Redaktøransvar for web og sosiale medier, inkludert annonseplan og kampanjer
-
Visuell utvikling av festivalprofil, plakater og arenamerking
-
Oppfølging og utvikling av samarbeidspartnere, sponsorer og næringsliv
-
Kontakt med presse, anmeldere, kulturjournalister og bransjeaktører
-
Bistå med organisering og gjennomføring av programpresentasjoner, sponsoraktiviteter, spesialarrangementer og pressekonferanser
-
Operativt ansvar for festivalens synlighet, profilering og budskap under gjennomføring, samt kommersielle tiltak under festivalen
-
Høyere utdanning innen markedsføring, kommunikasjon, medier eller tilsvarende
-
Solid erfaring med strategisk og operativt markedsarbeid
-
God digital kompetanse og erfaring med publisering på web og sosiale medier
-
Evne til å skrive godt og målrettet for ulike kanaler og målgrupper
-
Erfaring med prosjektledelse og/eller teamledelse
-
Erfaring fra samarbeid med sponsorer og næringsliv er ønskelig
-
Gode språkferdigheter i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
-
Selvstendig og evne til å jobbe kreativt med oppgaver
-
Utadvendt nettverksbygger
-
Interesserer seg for den kulturpolitiske dimensjonen av arbeidet
-
God tekst- og bildeforståelse
-
Økonomiforståelse
Vi ser etter deg som er både strategisk og operativ -- og som evner å tenke langsiktig, samtidig som du trives med et høyt tempo og bred kontaktflate. Du må være strukturert, selvgående og samarbeidsorientert, og du må like å jobbe i en kreativ og tverrfaglig organisasjon.
Vi tilbyr-
Sjelden jobbmulighet i landsdelens største sjangeroverskridende festival
-
Spennende utviklingsmuligheter og stor grad av frihet
-
Mulighet til å prege utviklingen av festivalen og norsk kulturliv
-
Ambisiøse og engasjerte kollegaer som trives på jobb
-
En sosial arbeidsplass som gleder seg til å bli kjent med deg
-
Fast stilling med oppstart 1. februar 2026, eller i henhold til avtale.
Arbeidssted: Harstad
Frist for å søke: 12. oktober 2025
Vennligst send CV og søknadsbrev til vår administrasjonssjef Hilde Høyvåg på post@festspillnn.no innen 12. oktober 2025.
Spørsmål til stillingen? Kontakt festspilldirektør Susanne Næss Nielsen, susanne@festspillnn.no, 48 24 33 73
Vi vil kontakte aktuelle kandidater for intervju innen to uker etter søknadsfristen.
Om bedriften
Festspillene i Nord-Norge er landsdelens største sjangeroverskridende kunst- og kulturfestival i Nord-Norge. Festivalen gjennomføres siste uke i juni hvert år og tiltrekker publikum og kunstnere fra hele verden. Festivalen spiller en nøkkelrolle i utviklingen av kulturfeltet i nord og er en ambisiøs visningsarena for talenter og etablerte artister. Under paraplyen av Festspillene i Nord-Norge har vi flere festivaler i festivalen: Barnas Festspill, Ungdommenes Festspill og den inkluderende ungdomsfestivalen NUK -- Ny Ung Kunst, også kjent som årets beste uke!
Organisasjonen består av et team på 8 personer i heltidsstillinger. Inn mot avvikling økes teamet til ca 20 personer samt omtrent 120 fantastiske frivillige som bidrar til avvikling.
Vi vil ha en arbeidsplass som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og ønsker oss kvalifiserte søkere med ulik alder, funksjonsvariasjoner, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for tekniske hjelpemidler og tilpasning av møbler eller endring av rutiner.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b5e81d10-032a-49fa-956f-5429f9053442
- Hentet fra
FINN
- Referanse
429576537