Brenner du for å sikre god koordinering i arbeidet med integrering av flyktninger?
Statsforvalteren i Agder
Fløyveien 14, 4838 Arendal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Brenner du for å sikre god koordinering i arbeidet med integrering av flyktninger?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 3. august
Om stillingen
Vi ser etter en person med engasjement for at flyktninger skal få gode tjenester der de bosetter seg. Vi søker deg med kompetanse og erfaring fra arbeid med voksenopplæring og/eller bosetting og integrering av flyktninger.
Våre kommuner har i flere år tatt imot flyktninger, og de siste to årene har det blitt bosatt et rekordhøyt antall. Statsforvalteren i Agder ønsker å styrke dialogen med kommunene i dette viktige arbeidet.
Vi skal bruke våre virkemidler til å understøtte at kommunene fatter vedtak om bosetting og at det bosettes raskt. Amira-koordinatoren skal være sentral i det tverrfaglige arbeidet hos Statsforvalteren som handler om bosetting og integrering. Koordinator må samarbeide med flere avdelinger og fagområder hos Statsforvalteren, og jobbe mot kommuner og andre eksterne samarbeidspartnere (som Hk-dir, NAV, fylkeskommunen og IMDi)
Stillingen er en 100 % fast stilling, med ønske om snarlig tiltredelse. For å trives og lykkes i rollen må du være selvgående, initiativrik og ha gjennomføringskraft. Du vil jobbe i nettverk og må like samarbeid og relasjonsarbeid.
Stillingen tilhører seksjon utdanning, ved oppvekst- og vergemålsavdelingen. Gjennom arbeidet i oppvekst- og vergemålsavdelingen vil du få god kompetanse på aktuelle fagområder innen kommunal og statlig sektor.
Bli bedre kjent med oss ved å se vår rekrutteringsfilm på YouTube: https://youtu.be/deLyIYwt8hw
Vi ønsker mangfold
Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Arbeidsoppgaver
Følgende oppgaver legges til koordinator:
- Koordinere faggruppe integrering i avdeling OPVE (barnevern, barnehage, skole og vergemål).
- Samarbeide internt på embetet med andre avdelinger og seksjoner.
- Ansvar for jevnlige nyhetssendinger på integreringsområdet.
- Ansvar for kommunebilder på området.
- Samarbeide med fylkeskommunen i deres arbeid med anmodning om bosetting.
- Delta i tilsyn etter integreringsloven.
- Veilede kommunene ved henvendelser.
- Koordinere regionalt samarbeid med KS, NAV, Agder fylkeskommune, Husbanken, UDI Sør, IMDi.
- Gi innspill til statsforvalter til møter med AID og JD.
- Koordineringsansvar for innspill til endringer i integreringslov, juridisk veileder, ol.
- Ansvar for tildeling av midler til sektor fra HK-dir.
- Delta i RVTS-nettverk (sektorovergripende).
- Jevnlig holde embetsledergruppa orientert om status på integreringsfeltet.
Arbeidsoppgaver knyttet til oppdrag for utdanningsseksjonen er også en del av stillingen. Dette er blant annet:
- Saksbehandling, tilsyn, veiledning og koordinering for integrering og voksenopplæring.
- Veiledning, klagesaksbehandling og tilsyn for seksjonens øvrige områder.
- Støtte til utviklingsarbeid i kommunene.
Den som ansettes må kunne akseptere endringer av arbeidsoppgaver innenfor avdelingens og embetets saksområder.
Kvalifikasjonskrav
- Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, minimum fire år
- Erfaring fra arbeid med flyktninger, f.eks. integrering, bosetting, voksenopplæring
- Erfaring med koordinerende arbeid
- God skriftlig- og muntlig framstillingsevne på norsk
Det vil være en fordel om du også har:
- Kompetanse og erfaring med saksbehandling innen de aktuelle rettsområdene
- God digital kompetanse
- Kunnskap og erfaring fra statistikk og analysearbeid
- Kunnskap og erfaring fra opplæringsfeltet, særlig for voksenopplæring
- Førerkort klasse B
Søkerne vil bli vurdert ut fra formell kompetanse, samt personlige egenskaper. De første 6 månedene anses som prøvetid. Statsforvalteren registrerer sidegjøremål.
Vi tilbyr
- Avlønning som rådgiver/seniorrådgiver i spennet kr 600 000 - kr 750 000 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner; for spesielt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes
- Gode lærings- og utviklingsmuligheter
- Godt sosialt og faglig miljø, med høy kompetanse og stort engasjement
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk
- Gode arbeidstidsordninger med fleksibel arbeidstid, og muligheter for noe hjemmekontor etter avtale
- Flott kontorbygg på Fløyheia i Arendal sentrum, med innendørs sykkelparkering, kantine og treningsrom
- medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK), med gode pensjons-, låne-, og forsikringsordninger. Det trekkes 2% av lønnen til innskudd i SPK.
Spørsmål om stillingen
- Seksjonsleder utdanning: Grethe Elise Østerud Pettersen, tlf. 37017562
- Oppvekst- og vergemålsdirektør: Cecilie T. Mork, tlf. 37017524
Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søknadsfrist: 3. august 2025Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.
Kontaktpersoner for stillingen
Grethe Elise Østerud Pettersen Seksjonsleder utdanning: , tlf.
Seksjonsleder utdanning
+4737017562
Om bedriften
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk, sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.
Statsforvalteren er også et viktig bindeledd mellom kommunale og sentrale myndigheter, og kan spille inn viktige saker fra kommunesektoren til sentrale styresmakter.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b51c9757-5cfa-4393-8fa3-95c89618cc29
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10257362