Byggforvalter - Kommunale bygg
Tekniske Tjenester, Alta kommune
Sandfallveien 1, 9510 Alta
Om jobben
Stillingstittel
Byggforvalter - Kommunale bygg
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Antall stillinger
3
Ønsker du å jobbe med fremtidsrettet eiendomsforvaltning hos regionens største eiendomsforvalter?
Alta kommune med sin virksomhet Kommunale Bygg er en av de største eiendomsvirksomhetene i Finnmark med ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av vel 150.000 m² bygningsmasse og leide arealer. Kommunale Bygg er én av åtte virksomheter som til sammen utgjør tjenesteområdet Tekniske Tjenester. Virksomhetens hovedformål er å utøve profesjonell eiendomsforvaltning av kommunens bygningsmasse gjennom en teknisk stab og en utførende driftsavdeling.
Ønsker du en verdifull rolle i utviklingen fremtidens formålsbygg?
Alta kommune bygger, eier og drifter formålsbygg som barnehager, skoler, sykehjem, boliger, kultur- og idrettsbygg for betraktelige summer i året. Bygningsmassen har stor betydning for dagens og fremtidens innbyggere, og krever dyktige og kompetente forvaltere med hode for bærekraftig utvikling og innovativ planlegging.
Virksomheten søker nå etter to kompetente byggforvaltere i 100 % fast stilling, samt en vikar i 100% stilling, med mulighet for fast ansettelse. Byggforvaltere vil tilhøre teknisk stab som vil være sentral i forvaltning og drift av kommunens formålsbygg. Stab rapporterer til virksomhetsleder. Tiltredelse snarest, etter avtale.
Søknadsfrist er 02.01.24. Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.
Vi aksepterer kun elektroniske søknader i Webcruiter. Vi ber om at det oppgis minst to referanser. Vitnemål og attester skal lastes opp som vedlegg til søknad. Dokumentasjon av utenlandsk opprinnelse må være attestert og foreligge på norsk/samisk, engelsk eller et skandinavisk språk. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT eller HK-dir.
Alle henvendelser behandles konfidensielt frem til søknadsfristens utløp. Deretter vil det utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker søknaden sin unntatt offentlighet må grunngi dette særskilt i søknaden. I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten.
Som byggforvalter vil du få et omfangsrikt ansvar for bl.a. følgende oppgaver:
- Helhetlig, strategisk og bærekraftig forvaltning av kommunens bygningsmasse
- Fremtidsrettet vedlikeholds- og økonomiplanlegging
- Energi- og miljøoppfølging av dagens bygningsmasse
- Tekniske tilstandsvurderinger
- Overordnet oppfølging av tekniske lovkrav til offentlige bygg
- Utvikling av virksomhetens digitale fagsystemer
- Digitalisering av prosesser for å effektivisere driften, herunder bl.a. bruk av BIM
Kvalifikasjonskrav
- Minimum bachelor innenfor relevante ingeniørfag, eller:
- Utdanning fra teknisk fagskole eller fagbrev i kombinasjon med relevant erfaring*
*Relevant erfaring fra eiendomsforvaltning og offentlig virksomhet vektlegges særskilt.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant erfaring fra eiendomsforvaltning
- Allsidig og god teknisk forståelse, både innenfor bygg, elektro og VVS
- God økonomiforståelse og forretningssans
- Erfaring med og interesse for digitale verktøy
- Kunnskap og erfaring fra offentlig tjenestevirksomhet
- Kompetanse innenfor temaet energi, energirådgivning og/eller energiledelse
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Personlige egenskaper, som beskrevet nedenfor. Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet!
Personlige egenskaper
Hvorfor bli en del av vårt team?
Vi søker en engasjert og serviceinnstilt kollega med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Er du analytisk, strukturert og i stand til å ta initiativ? Da er du den vi leter etter! Din evne til å være løsningsorientert vil være avgjørende, og personlig egnethet vil vi derfor sette høyt.
Som byggforvalter hos oss vil du ikke bare ha nøkkelrollen i planlegging og gjennomføring av verdiskapning i kommunens formålsbygg, men også bidra til å utvikle digitale fagsystemer samt modernisere prosesser. Vi ser etter deg som evner å prioritere og gjennomføre oppgaver på en selvstendig måte. Du har høy gjennomføringsevne og er løsningsorientert.
Dette er din sjanse til å være med på å bygge Alta kommunes omdømme som en ledende eiendomsaktør i regionen!
Vi tilbyr
- En spennende arbeidsplass med et kompetent og høyt faglig nivå
- En meningsfull arbeidshverdag i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag i Alta kommune
- Engasjerte kollegaer og et godt, inkluderende arbeidsmiljø
- Gode personlige utviklingsmuligheter i en allsidig virksomhet
- Fleksibel arbeidstid og lønn iht. tariffavtale, innplassering iht. utdanning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Et arbeid hvor du vi være sentral i utviklingen av en virksomhet i vekst
Kontaktinformasjon
Katrine Røkenes Nilsen, Virksomhetsleder, 400 48 178Arbeidssted
Sandfallveien 19510 Alta
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Alta kommuneReferansenr.: 4739497350
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 02.01.2024
Om bedriften
Alta er en ung by, men historien strekker seg 10 000 år tilbake i tid. Med i overkant 21 000 innbyggere er vi den største byen i Finnmark.
Kommunen har et allsidig næringsliv i vekst, med både en sterk entreprenørbransje og kunnskapsbaserte næringer. Byen har også godt handelstilbud i stadig utvikling. Kommunen preges av stor byggeaktivitet med utvikling av både bolig- og næringsarealer.
Alta er et utdannings- og kommunikasjonssenter med universitet og stamflyplass. Det går direkte fly både til Oslo og Tromsø, som gir gode kommunikasjonsmuligheter.
Alta er en attraktiv kommune med gode bo- og oppvekstmiljøer. Vi har et rikt kulturliv, flott natur og gode muligheter for utøvelse av et allsidig friluftsliv.Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2502157
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d3bda4af4f50431a989606f53cf003da