Veileder oppfølging av sykemeldte
NAV Midt-Buskerud
3340 Åmot, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder oppfølging av sykemeldte
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 8. juni
Nav Midt-Buskerud består av ca. 45 ansatte, og er dermed en oversiktlig enhet, med gode muligheter for samhandling på tvers.
Vi har ledig en fast statlig 100% stilling som veileder til vårt team som følger opp sykemeldte, og søker en veileder som er trygg, selvstendig og har noen års erfaring fra arbeidslivet.
Navs hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig kan være i arbeid, at arbeidsgivere får dekket sitt behov for arbeidskraft og at innbyggere som har behov for sosiale tjenester får dette. Vårt mål er at flest mulig kommer i jobb og kan forsørge seg selv.
Nav-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med innbyggere som trenger tjenester, arbeidsgivere, og ulike tjenesteleverandører og samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Ha dialog med, følge opp og veilede sykemeldte innbyggere og deres arbeidsgivere
- Innhente og vurdere dokumentasjon
- Lede og gjennomføre dialog- og samarbeidsmøter
- Utføre skriftlig arbeid tilhørende oppfølgingen
Nav-kontorene i Vest-Viken jobber etter en ny metodikk hvor vi har relativt tett oppfølging av de sykemeldte som trenger det mest. Sykemeldte som forventes å komme raskt tilbake, følges opp av en regional sykefraværsenhet.
Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet. Lang og relevant arbeidserfaring vil i særlige tilfeller kunne kompensere for utdanningskravet. Ved utdannelse fra utlandet, må du dokumentere at utdanningen er godkjent av NOKUT.Gode egenskaper innen veiledning og / eller karriereveiledning, herunder evne til å la brukerne ta hovedansvar for egne mestrings- og endringsprosesser, samt evnen til å få frem en persons ressurser og muligheter, er svært relevant. Videreutdanning i veiledning og / eller arbeidsinkludering vil være en fordel, men er ikke et krav.
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter. Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har et språknivå tilsvarende B2.
God digital kompetanse og kjennskap til Office 365.
Personlige egenskaper
Du har / kan:
- Evne til å skape gode relasjoner både med sykemeldte, arbeidsgivere, leger og andre samarbeidspartnere
- Jobbe systematisk, prioritere arbeidsoppgaver og ha oversikt i en skiftende portefølje med brukere
- Evne til å koordinere og administrere
- God rolleforståelse og evne til å lede og fasilitere møter med sykemeldte, arbeidsgivere og lege på en upartisk måte
- Samarbeide på tvers av fagområder
- Gode veiledningsferdigheter
- Gode muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God it-kompetanse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Opplæring vil bli gitt, og du vil få god støtte av leder, fagressurs og kollegaer i arbeidet.
Vi jobber kontinuerlig med utvikling av metodikk og arbeidsprosesser. Endring som følge av dette, eller endring av prioriteringer i organisasjonen, vil kunne medføre endring i arbeidsoppgaver og team.
Da vi har flere lokasjoner og jobber i et distrikt med varierende kollektivtilbud, må du ha førerkort kl. B.
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområdeEt godt og inkluderende arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kollegaer og stor takhøyde
Gode utviklingsmuligheter
Mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uka, forutsatt at oppgavene tillater det
Fast stilling som rådgiver i kode 1434, tilsvarende kr. 584.000-635.000,- etter erfaring og kvalifikasjoner.
Pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Cathrine Volden, Leder, 97498097Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4969093841
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Cathrine Volden
Leder
97498097
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2946261
- Hentet fra
talentech
- Referanse
52746dbf206d4c86818bb155d7acc1f5