Vedlikeholdsplanlegger
Sandnes Eiendom, Eiendomsforvaltning, Sandnes kommune
Vågsgata 20b, 4306 Sandnes
Om jobben
- Stillingstittel
- Ingeniør
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. desember
Vi styrker vår satsing på vedlikehold og i en nyopprettet stilling så søker vi en strukturert og løsningsorientert vedlikeholdsplanlegger som vil ha en nøkkelrolle i å sikre driftssikre og kostnadseffektive formålsbygg i Sandnes kommune.
Sandnes kommune har en av distriktets største eiendomsporteføljer bestående av blant annet barnehager, skoler, kontorbygg, boliger, idrettshaller og sykehjem. Vi ønsker en som kan bidra med forvaltning av disse verdiene fremover.
Sandnes Eiendom - Forvaltning har det overordnende ansvaret og myndighet for forvaltning, planlegging av drift, bestille vedlikehold og sørge for å utvikle kommunens byggportefølje.
Du blir en del av et fagmiljø som jobber med å utvikle og følge opp vedlikeholdsstrategier for skoler, barnehager, helsebygg og andre kommunale bygg.
Arbeidsoppgaver
Som vedlikeholdsplanlegger vil du være kommunens fagressurs på området og bidra til å ivareta kommunens verdier, og se til at byggene blir forvaltet på en god måte. Arbeidsområdene vil være blant annet.
- Utarbeide og oppdatere vedlikeholdsplaner for kommunens formålsbygg med fokus på skoler, barnehager og helsebygg i tett samarbeid med bygningsansvarlige, driftsavdelingen og leietakere
- Bidra til prioritering av tiltak basert på tilstandsvurderinger, møter med virksomhetene, HMS-krav og budsjett
- Bruke vårt forvaltningssystem (Famac) for planlegging, dokumentasjon og rapportering ,og se muligheter for andre verktøy som bidra til mer effektiv planlegging
- Delta i utvikling av langsiktige strategier for eiendomsforvaltning
- Bistå og rådgi i prosjekter både på investeringer og med kost/nytte vurderinger både på investeringer og vedlikehold
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen bygg, eiendomsforvaltning eller tekniske fag bachelor/ingeniør, eventuelt teknisk fagskole med lang erfaring og fagbrev kan vurderes.
- Erfaring med vedlikeholdsplanlegging, drift eller prosjektarbeid innen bygg helst tverrfaglig
- Innsikt standardene som benyttes i faget, NS 3424 - Tilstandsanalyser, NS3451 Bygningsdelstabellen og NS 3454 Livssykluskostnader
- God forståelse for bygningsforvaltning
- Gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide på tvers av fagområder
- Søker må ha bilsertifikat klasse B for stillingen
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- God kompetanse innen IT og kan bidra til å se mulighetene KI kan hjelpe oss med
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper
- Strukturert og analytisk med evne til å se helheten for hele porteføljen av bygg får å sikre riktig ressursbruk
- Løsningsorientert, initiativrik og selvgående med at du tar eierskap til prosessen og bruk av IT-verktøy
- Interessert i digitalisering, kunstig intelligens og automatisering av prosesser
- God skriftlig fremstilling og formulering er viktig
- Være en god kollega ved å bidra med din kunnskap i teamet med hensyn nødvendighet og prioritering av tiltak
- Trives både med selvstendige arbeidsoppgaver og teamarbeid
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og samfunnsnyttig stilling med stor påvirkningskraft
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger i et tverrfaglig miljø
- Mulighet for kompetanseutvikling.
- Kontorlokaler i sentrum av Sandnes med gode kollektivtilbud
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Leif Arne Andreassen, Avdelingsleder Forvaltning - Sandnes Eiendom, 94841732, leif.arne.andreassen@sandnes.kommune.noArbeidssted
Vågsgata 20b4306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommuneReferansenr.: 5034128423
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Leif Arne Andreassen
Avdelingsleder Forvaltning - Sandnes Eiendom
94841732
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b19fb346-66d5-455a-be37-259b9e4d493a
- Sist endret
19. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
41574a6c100045ac9d814abcdab2f057
Lignende annonser
Produksjonsleder/Byggeleder
Arbeidsgiver
Skanska
Sted
Stavanger
Fleet and Service Coordinator
Arbeidsgiver
Algeco Norway AS
Sted
Stavanger
Saksbehandler
Arbeidsgiver
Park og gravplass, Sandnes kommune
Sted
Sandnes