Sykepleier vikariat hjemmetjenesten
Nes kommune Hjemmetjenesten avd. 2
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
- Stillingstittel
- Sykepleier
- Type ansettelse
- Vikariat, heltid 100%
- Arbeidstid
- Turnus
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Vi ser etter deg som er engasjert, faglig interessert og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humør. Passer denne beskrivelsen til deg? Da er avdeling 2 i hjemmetjenesten, Nes kommune, plassen for deg!
I hjemmetjenesten er vi med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til pasienter og brukere i deres eget hjem. I takt med utviklingen i samfunnet, øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre og det gir en unik mulighet til å bruke fagkompetanse og tilegne seg god erfaring. Oppgavene du tildeles tilpasses etter erfaring og kompetanse. Vi ivaretar basale pleiebehov og utfører prosedyrer, vi følger opp pasientene i en stabil hverdag og vi fanger opp akuttsituasjoner og endringer i tilstander. Hos oss får du både benyttet og utviklet din egen kompetanse da arbeidsoppgavene og pasientgruppen er variert med ulike oppfølgingsbehov. Vi har tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt.
Du vil få tilpasset opplæring etter behov og tildeles en fadder som følger deg opp i startperioden. Hos oss jobber vi i team og selv om de fleste oppdrag utføres selvstendig, er det alltid en erfaren ansvarsvakt eller sykepleiekoordinator som kan trygge deg og veilede deg mens du blir kjent i jobben. Vi har utviklet en kompetansetrapp som gjør at du får en tydelig oversikt over hva som forventes av deg og en kompetanseplan for å nå de målene. Vi har et godt arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi hjelper hverandre.
Hos oss har vi todelt turnus da vi har egne nattevakter. Helgearbeid må påregnes. Vi har fokus på helsefremmende turnus der alle får medvirke til egen turnus ved å komme med ønsker før hver turnusperiode, samt at vi har lite sen-tidlig-vakter.
Vi har nå tre ledige vikariater fra 1. desember til 30. august 2026 i 80 - 100 % stilling. Høres dette interessant ut? Ta kontakt for en uforpliktende prat.
Arbeidsoppgaver- Ivareta hygiene og ernæring
- Medisinhåndtering og medisinromsarbeid
- Jobbe med mestring for pasienten
- Kliniske observasjoner og vurderinger, samt igangsetting av tiltak
- Ivareta basale pleiebehov
- Prosedyrer etter kompetanse
- Dokumentasjon i CosDoc
- Samarbeid med team
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Pårørendedialog
- Autorisert sykepleier
- Beherske norsk godt både skriftlig og muntlig, ønskelig med bestått B2 språkkurs
- Førerkort klasse B
- Det er ønskelig at du har erfaring med pleie og omsorg, gjerne hjemmetjeneste
- Beherske bruk av dataverktøy, gjerne kjennskap til CosDoc
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Strukturert, pliktoppfyllende, engasjert og faglig interessert
- Opptatt av kvalitet i tjenesten
- Fleksibel og læredyktig
- Positiv bidragsyter til arbeidsmiljø
- Kreativ og løsningsorientert
- Tar ansvar og initiativ
- Selvstendig
- Profesjonell fremtreden
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr- En givende hverdag sammen med gode kollegaer
- Organisert opplæring og oppfølging
- Egenutvikling og erfaring med mange ulike aspekter av helsetjenestene i kommunen
- Variert arbeidshverdag
- Lønn etter gjeldende tariff og rekrutteringstilskudd kr 30.000 på tarifflønn som autorisert sykepleier
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- I tillegg til at hjemmetjenesten er en spennende og god arbeidsplass med varierte oppgaver, kan vi friste med gåavstand fra Årnes togstasjon for de som bruker offentlig transport og gratis parkeringsplasser rett utenfor bygget vårt for de som kjører egen bil
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Minst to referanser må oppgis, hvor minst én skal være en lederreferanse.
Oppstartsdato kan avtales, men vi ønsker gjerne tiltredelse så raskt som mulig.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b12f3e85-fa46-4291-917e-af4e3d58f922
- Sist endret
22. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3576727_246587_no
Lignende annonser
Sykepleier
Arbeidsgiver
Nes kommune Hjemmetjenesten (Avdeling 1 -2 Felles)
Sted
Årnes
Pleiemedarbeider/ufaglært
Arbeidsgiver
Nes kommune Hjemmetjenesten (Avdeling 1 -2 Felles)
Sted
Årnes
Vernepleier/Sykepleier
Arbeidsgiver
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten avd. 1
Sted
Årnes