Nav Nittedal søker deg som vil jobbe med oppfølging og saksbehandling innen sosiale tjenester
Nittedal kommune
Rådhusveien 3, 1482 Nittedal
Om jobben
Stillingstittel
Nav Nittedal søker deg som vil jobbe med oppfølging og saksbehandling innen sosiale tjenester
Oppstart
1. april 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 23. februar
Trives du med saksbehandling og å finne gode løsninger i samarbeid med mennesker som er i en krevende situasjon? Motiveres du av å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da er det sannsynligvis deg vi ser etter!
Nav sin visjon er å gi mennesker muligheter, og vi søker etter ansatte med hjerte for mennesker og for fagområdene våre. Vi skal bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet.
Ved Nav Nittedal finner du 43 engasjerte og kompetente ansatte fordelt på to tverrfaglige avdelinger. Våre lokaler er sentralt plassert ved Rådhuset i Nittedal Kommune, hvor vi har god kantine og gode parkeringsmuligheter.
Da en av våre dyktige veiledere skal ut i svangerskapspermisjon, trenger vi å styrke laget.
Dersom du ser muligheter hvor andre kanskje ser begrensninger, håper vi at du søker på stillingen som veileder hos oss!
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging, oppfølging og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester, for bosatte flyktninger i kommunen
- Oppfølging av vilkår/aktivitetskrav i samarbeid med oppfølgende veileder
- Utarbeide arbeidsevnevurderinger
- Samarbeide tett med kollegaer tverrfaglig og andre aktuelle samarbeidspartnere
- Følge gjeldene retningslinjer, prosedyrer og standarder tilknyttet tildelte arbeidsområder
- Delta på interne møter og andre samarbeidsmøter
- Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret, betjene vakttelefon og bistå på andre fagområder ved behov.
Arbeidsoppgavene i stillingen kan bli endret ut ifra behovet i kontoret og kommunen, og du må derfor trives med endring.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse på minimum bachelorgradsnivå, helst innen helse- og sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag eller juss. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Meget god norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne
- God struktur i arbeidet ditt og kunne jobbe selvstendig
- Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i en hektisk hverdag
- Gode digitale ferdigheter og kunne beherske en arbeidshverdag på digitale plattformer
- Evne til å forstå andres perspektiv, og være trygg i møte med mennesker i sårbare situasjoner
Vitnemål fra fullført utdanning og attester må lastes opp sammen med søknaden din. All utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.
Personlige egenskaper
For denne stillingen er disse personlige egenskapene spesielt viktige:
- Erfaring med å gi økonomisk råd og veiledning, samt saksbehandling etter Sosialtjenesteloven
- Evne til å motivere mennesker og møte de med respekt, samt kunne balansere mellom å se muligheter og sette grenser i utfordrende situasjoner.
- Du trives med saksbehandling, har et indre driv og en vilje til å stå på. Du må tåle høyt arbeidspress og det å følge opp tunge saker over lang tid.
- Omstillingsdyktig og trives med å bidra i endringsprosesser - både arbeidshverdagen og samfunnet endrer seg raskt.
- God til å samarbeide og motivere, og kunne skape og dele gode løsninger med kollegaer og samarbeidspartnere.
- Fleksibel lagspiller med godt humør.
- Du er en aktiv bidragsyter til arbeidsmiljøet og svært god på teamarbeid.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling.
- Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø.
- En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling
- Fleksitid
- Kantine med godt utvalg og hyggelige priser
- Tilgang til treningsrom
- Gratis parkering
Stillingen lønnes etter avtale og erfaring.
Kontaktinformasjon
Linda Almaas Blankevoort, Avdelingsleder, 458 44 837Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nittedal kommuneReferansenr.: 4915301010
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.04.2025
Søknadsfrist: 23.02.2025
Kontaktperson for stillingen
Linda Almaas Blankevoort
Avdelingsleder
458 44 837
Om bedriften
Nittedal kommune har ca. 25.000 innbyggere og ligger 15 minutter fra Sinsenkrysset i grønne og landlige omgivelser. Vi har et rikt kulturliv innen idrett, friluftsliv, musikk, dans og teater, kunst og håndverk. Mer enn 150 ulike lag og foreninger gjør at de fleste vil føle seg hjemme her også i fritiden. Vi er et populært utfartsmål for friluftsinteresserte både sommer og vinter.
Kommunens overordnede styringsmål er at vi skal være klima- og miljøvennlige, ha fokus på livskvalitet hele livet og jobbe med engasjement og samskaping. Det skal være godt å leve i Nittedal!
Våre organisasjonsmål er framtidsrettet og attraktiv. Målene bygger på kommunens verdier som er raushet, redelighet og respekt. Dette gjenspeiler måten vi organiserer tjenestene våre, hvordan vi jobber sammen og hvordan vi møter innbyggerne våre.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2850958
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bea1910b211648bb9803a0e21492ddbe