Avdelingsleder for administrativt team
Tolketjenesten, Trondheim kommune
Sorgenfriveien 11, 7037 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 30. juni
Ønsker du å være med å utvikle vår Tolketjeneste?
Vi søker en engasjert avdelingsleder som har solid erfaring med tolking og oversetting, og evne til å lede et team.
Hos oss får du muligheten til å bruke din faglige ekspertise og ditt engasjement til å gjøre en reell forskjell. Du vil få en sentral rolle i å forme fremtidens tolketjeneste, sikre kvalitet og bidra til at mennesker med ulike språkbakgrunner får like muligheter til deltakelse.
Du vil bli avdelingsleder for vårt administrativt team som består av seks årsverk og er en del av Tolketjenesten som formidler og utfører tolke- og oversettelsestjenester på ca. 70 språk for kommunale instanser i Trondheim kommune.
Tolketjenesten er en byomfattende enhet med 20 faste ansatte og over 400 oppdragstakere. Enhetens faste ansatte er samlokalisert i Trondheimsporten, som vil bli ditt arbeidssted. Som avdelingsleder for administrativ team er du en del av enhetens lederteam og rapporterer til enhetsleder.
Er du en positiv, tydelig og inkluderende leder med evne og vilje til å jobbe i team, så vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder har du et delegert helhetlig lederansvar for personal, fag- og tjenestekvalitet samt medansvar knyttet til enhetens økonomi. Dette innebærer:
- Personalansvar:
Du har fokus på nærledelse for administrativt team ved Tolketjenesten, i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk og ledelsesplattform.
Du bidrar til at dine medarbeidere opplever et støttende lederskap, faglig utvikling og mestring i arbeidshverdagen. - Fagansvar:
Du har fokus på medarbeiderskap i utvikling av tjenestene.
Du bidrar til at tjenesteutøvelse og -utvikling baseres på kunnskapsbasert praksis.
Du samarbeider med andre for best mulig helhetlige tjenester, både internt i kommunen, og også med eksterne aktører. - Å være en del av enhetens lederteam:
Du planlegger utvikling og drift i tett samarbeid med enhetsleder sammen med andre nøkkelpersoner ved enheten.
Du deltar aktivt i å nå målsettingene for enheten og eget ansvarsområde.
Du tar medansvar for enhetens internkontrollsystem.
Du deltar aktivt i arbeidsmiljøprosesser, og bidrar til et trygt og inkluderende arbeidsmiljø.
Du har økonomisk medansvar knyttet til eget ansvarsområde spesielt, og enhetens totale økonomi generelt. - Du har ansvar for oppdragstakere, tolkeformidlingsteam, oversettelsesformidlere noe som innebærer både administrative og faglige oppgaver.
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning innen tolking og oversetting.
- Du har solid erfaring fra fagfeltet.
- Du kommuniserer tydelig og har god formidlingsevne, både skriftlig og muntlig.
- Du har god økonomisk forståelse og evner å styre ressurser på en effektiv måte.
- Du er strukturert og har gode administrative ferdigheter.
- Det er et ønske om erfaring med personalledelse.
Personlige egenskaper
- Du har engasjement for fagfeltet.
- Du er initiativrik og løsningsorientert.
- Du er samarbeidsorientert og god til å bygge relasjoner.
- Du er en trygg og tydelig leder som kan inspirere andre.
Vi tilbyr
- Lederutvikling gjennom kommunens lederutviklingsprogram Lederløftet.
- Å være en del av et engasjert lederteam med enhetens nøkkelpersoner.
- Arbeidsoppgaver hvor du får jobbe selvstendig og i samarbeid med andre.
- Mulighet for å bidra i et innovativt samarbeid med andre enheter for å utvikle gode tjenester.
- Fleksibel arbeidstidsordning.
- Nærhet til offentlig kommunikasjon og sykkelparkering i p-kjeller.
- God pensjonsordning i Trondheim kommunale pensjonskasse
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
- Dersom du er kvalifisert og nysgjerrig på stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre ansatte og stille de spørsmålene du ønsker for å finne ut om vi er en god match. Dette for at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss.
Kontaktinformasjon
Dolores Didovic, Enhetsleder, 92266448Arbeidssted
Sorgenfriveien 117037 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4972556012
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Dolores Didovic
Enhetsleder
92266448
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted