Har du barnevernfaglig bakgrunn og interesse for barn- og unges oppvekstsvilkår?
Statsforvalteren i Agder
Fløyveien 14, 4838 Arendal
Om jobben
- Stillingstittel
- Har du barnevernfaglig bakgrunn og interesse for barn- og unges oppvekstsvilkår?
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Om stillingen
Vi søker en kollega som har interesse for å jobbe med rettssikkerhet, samfunnsliv og offentlig forvaltning. Hos oss får du muligheten til å jobbe med viktige samfunnsoppgaver i et tverrfaglig miljø.
Avdelingen
Oppvekst- og vergemålsavdelingen består p.t av 42 medarbeidere fordelt på tre seksjoner: utdanning, barnevern og vergemål.
Avdelingen utfører delegerte arbeidsoppgaver på vegne av flere departementer, i hovedsak Barne- og familiedepartementet, Kunnskapsdepartementet, Statens sivilrettsforvaltning og Justis- og beredskapsdepartementet.
Fagområdet i seksjonen omfatter oppfølging av og tilsyn med statlige og private barnevernsinstitusjoner, kommunalt barnevern, klagesaker og veiledning etter barnevernslovgivningen og kompetansehevingstiltak i tråd med våre oppdrag.
Stillingen er en nyopprettet fast stilling i 100% og plassert i seksjon barnevern, hvor det jobber dyktige rådgivere med juridisk- og barnevernfaglig bakgrunn.
Hos oss blir du en av flere dyktige og engasjerte fagpersoner som jobber sammen om oppgavene. Vi har et godt sosialt miljø med rom for faglige diskusjoner og kollegaer støtter hverandre.
Bli bedre kjent med oss ved å se vår rekrutteringsfilm (klikk på bedriftsprofilen vår på Finn.no), eller se filmen på YouTub her: https://youtu.be/deLyIYwt8hw
Vi ønsker mangfold
Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Arbeidsoppgaver
Våre oppgaver er knyttet til rollen som rettssikkerhetsinstans for innbyggerne, kommunene og fylkeskommunen. Arbeidsoppgavene har hovedfokus på tilsyn knyttet til aktuelt lovverk, klagesaksbehandling, forvaltningsoppgaver, samt veiledning innen de aktuelle fagområdene.
Kvalifikasjonskrav
- Barnevernspedagog/sosionom med relevant utdanning på masternivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Kompetanse og erfaring fra arbeid på barnevernsinstitusjoner
- God skriftlig- og muntlig framstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B
- God system- og institusjonsforståelse
- God kjennskap til offentlig forvaltning og/eller kommunal barneverntjeneste
- Relevant saksbehandlererfaring
Vi vektlegger personlige egenskaper og ser etter en person med motivasjon for en spennende stilling med varierte oppgaver og høyt tempo. I stillingen er det viktig å utvise god rolleforståelse og raskt inngi tillit. Videre vektlegges gode samarbeidsegenskaper, serviceinnstilling, og det å kunne jobbe strukturert, effektivt og målrettet. Jobben forutsetter at du er fleksibel og kan utføre noe reisevirksomhet.
Vi vurderer søker ut fra kvalifikasjoner, praksis og personlig egnethet. De første 6 månedene er prøvetid.
Vi tilbyr
- Avlønning rådgiver/seniorrådgiver med spenn på kr 600 000 - 750 000. For godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.
- Gode lærings- og utviklingsmuligheter.
- Godt sosialt og faglig miljø med høy kompetanse og stort engasjement.
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk.
- Gode arbeidstidsordninger med fleksibel arbeidstid og muligheter for noe hjemmekontor etter avtale.
- Flott nytt kontorbygg på Fløyheia i Arendal sentrum, med kantine, treningsrom og innendørs sykkelparkering.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK) med gode pensjons-, låne-, og forsikringsordninger. Det trekkes 2 % av lønnen i innskudd i SPK.
Den som ansettes må kunne akseptere endringer av arbeidsoppgaver innenfor avdelingens- og embetets saksområder. Statsforvalteren i Agder registrerer sidegjøremål.
Spørsmål om stillingen
- seksjonsleder barnevern Ida Øygard Danielsen, tlf. 37 01 75 13
- avdelingsdirektør Cecilie T. Mork, tlf. 37 01 75 24
Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søknadsfrist: 11. 01. 2026Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.
Kontaktpersoner for stillingen
Cecilie T. Mork
Direktør Oppvekst- og vergemålsavdelingen
+4737 01 75 24
Om bedriften
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk, sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.
Statsforvalteren er også et viktig bindeledd mellom kommunale og sentrale myndigheter, og kan spille inn viktige saker fra kommunesektoren til sentrale styresmakter.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ad85f55b-11a0-4940-9f13-608672906b6a
- Sist endret
20. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10275183
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Agder
Sted
Arendal
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Agder
Sted
Arendal
Arbeidsgiver
Humana omsorg og assistanse
Sted
Arendal