Jobbspesialist individuell jobbstøtte (IPS)
Hamar, NAV
Torggata 63, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist individuell jobbstøtte (IPS)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 17. juni
Som jobbspesialist i individuell jobbstøtte (IPS) får du en sentral rolle i å veilede, støtte og motivere personer på veien mot arbeid. Du vil jobbe tett med deltakere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å skape varige arbeidsrelasjoner og sikre bærekraftige løsninger.
I rollen som jobbspesialist IPS vil du jobbe tett med personer med psykiske helseutfordringer i flere kommuner i Hamar-regionen (Hamar, Stange, Løten, og Ringsaker). Du vil tilbringe mye tid ute hos behandlingsteamene i disse kommunene. Det er derfor viktig at du trives med en selvstendig arbeidshverdag og har evnen til å ta initiativ og drive prosesser på egen hånd. Vi ser etter en person som er komfortabel med å jobbe alene ute i felten, men som samtidig setter pris på å være del av et tverrfaglig team og har et sterkt ønske om å bidra til fellesskapet når dere møtes.
Nav Hamar har i dag ca. 100 ansatte. Nav Hamar er lokalisert sentralt i Hamar med nyoppussede lokaler med en hybrid arbeidshverdag som styres av våre arbeidsoppgaver. Vi brenner for å gi mennesker muligheter og mener at arbeid er helsefremmende.
Team IPS består av en metodeveileder og 8 jobbspesialister og er en del av avdeling Egenregi hos oss i Nav Hamar. Denne avdelingen samler våre jobbspesialister og er delt i to team, Individuell jobbstøtte (IPS) og Arbeid med støtte (AMS). Du vil være en del av en kompetent og mangfoldig gruppe bestående av jobbspesialister, metodeveiledere og en avdelingsleder.
Arbeidsoppgaver
- Arbeide etter IPS-metodikk i tett samarbeid med deltaker, behandlerteam, Nav og arbeidsgivere eller studiested.
- Ta utgangspunkt i deltakernes preferanser, ressurser og kompetanse, og legge en plan sammen med deltaker, for å bidra til å nå deres mål.
- Etablere samarbeid med potensielle arbeidsgivere og oppsøke bedrifter og utdanningsaktører i lokalsamfunnet for å finne egnede jobbmuligheter (du må beregne mye arbeidstid utenfor kontoret).
- Jobbe mot målkrav om blant annet overgang til arbeid, arbeidsgiverkontakt og utetid.
- Skape og opprettholde gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt. Mye av det interne samarbeidet vil være med veiledere ved lokalt Nav-kontor.
- Jobbe tett med å veilede, engasjere og motivere deltakere og arbeidsgivere.
- Dokumentere arbeidet i relevante fagsystemer.
- Være en del av et tverrfaglig team, og bidra til kontinuerlig utvikling av IPS-metodikken.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdanning med minimum 3 årig utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis innen helse- og sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, eller annet relevant fagområde.
- Erfaring med å jobbe med mennesker som er i sårbare situasjoner.
- Førerkort klasse B.
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter, samt gode norskkunnskaper (minimum B2).
Det er en fordel hvis du også har:
- Erfaring fra arbeid hvor du aktivt har jobbet med veiledning, samtale- og endringsmetodikk, med mål om arbeid/aktivitet.
- Erfaring med karriereveiledning.
- Arbeidsmarkedskompetanse og interesse for oppsøkende og utadrettet arbeid med arbeidsgivere.
- Kunnskap om lokalt arbeidsmarked og kjennskap til utdanningssystemet, samt ulike tiltak for å bistå mennesker å komme i jobb.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- Er empatisk, relasjonsorientert, og har evnen til å etablere tillit i møtet med mennesker i sårbare livssituasjoner.
- Er målrettet, resultatorientert og har evnen til å jobbe strukturert med flere oppgaver samtidig. Du motiveres av måloppnåelse.
- Er selvstendig og trives i en arbeidshverdag hvor du ofte vil være alene ute hos samarbeidspartnere i ulike kommuner.
- Har vilje til å dele kunnskap og erfaringer for å styrke teamets samlede kompetanse. Samtidig har du interesse for faglig utvikling og oppdatering av kunnskap om metoder og arbeidsmarkedet.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En jobb med stor betydning for de du jobber for, og for samfunnet for øvrig.
- Være en del av et team med erfarne og dyktige medarbeidere, med stort engasjement for oppdraget.
- Varierende arbeidsdager med fleksible rammer, og mobilitetsløsninger.
- En arbeidsplass som verdsetter ulik erfaring og dyktige medarbeidere, med stort engasjement for oppdraget.
- Tilsetting som rådgiver med lønn fra kr 600 000-670 000.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %).
Kontaktinformasjon
Trine Haug, Avdelingsleder Egenregi, 955 51 238Edgar Afonso, HR-rådgiver, 95755053
Arbeidssted
Torggata 632317 Hamar
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4978302239
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.06.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Edgar Afonso
HR-rådgiver
95755053
Trine Haug
Avdelingsleder Egenregi
955 51 238
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig