Daglig leder for Innherred regnskap, innfordring og lønn
Verdal kommune
Rådhusgata 2, 7650 Verdal
Om jobben
Stillingstittel
Daglig leder for Innherred regnskap, innfordring og lønn
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Innherred kommunesamarbeid, regnskap og lønn (heretter kalt IKRIL) er et interkommunalt samarbeid som er opprettet med hjemmel i kommunelovens § 27 av 25.sept. 1992 for å løse deltakerkommunenes oppgaver på en effektiv måte.
Deltakere i samarbeidet er Levanger kommune og Verdal kommune.
Vi søker nå etter daglig leder i en spennende jobb. Som leder av Ikril vil du komme tett på utviklingen av store organisasjoner.
IKRIL skal utføre følgende oppgaver på vegne av de de deltagende kommunene:
- Føring av kommuneregnskap og eventuelle andre regnskap, som f.eks IKS kommunene deltar i. I dette ligger alle funksjoner knyttet til regnskapsfunksjonen. Liste over oppgaver er nærmere spesifisert i samarbeidsavtale.
- Ivareta alle funksjoner vedrørende lønnsutbetaling og rapporteringer for de deltakende kommunene. Samarbeidet skal bistå de deltakende kommuner bl.a i forbindelse med lønnsforhandlinger.
- Fakturere kommunale varer, tjenester og gebyrer etter at grunnlaget er tilrettelagt i den enkelte kommune
- Innfordre kommunale krav.
Samarbeidet har sin forretningsadresse i Verdal kommune, og ledes av et styre. Styret består av kommunedirektørene i de samarbeidende
kommunene. Styrelederrollen går på omgang med virketid på to år.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle oppgavefelleskapet for Innherred regnskap, innfordring og lønn. Dette inkluderer fag-, personal- og budsjettansvar.
- Operative oppgaver innenfor regnskapsområdet
- Overordnet ansvar for oppgavefelleskapets kunder
- Sikre god internkontroll og videreutvikle rutiner innenfor arbeidsområdet
- Utvikle medarbeider og sikre riktig kompetanse for fremtiden.
- Forberede saker for oppgavefelleskapets styre og iverksette vedtak.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- relevant høyere utdanning innen økonomi
- erfaring med oppgavefelleskapets arbeidsområde, fortrinnsvis innenfor regnskap.
- solid forståelse for regnskap og økonomi
- gode lederegenskaper og et ønske om å lede
- gode IKT-kunnskaper
- personlig egnethet
Du bør ha:
- relevant ledererfaring
- ha relevant erfaring fra kommunalt regnskap, inkludert arbeid med årsoppgjør
- god kunnskap om verktøy og relevant statistikk innenfor området.
- kunnskap eller erfaring knyttet til digitalisering
Personlige egenskaper
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Den vi leter etter:
- er engasjert, initiativrik og stor gjennomføringskraft.
- har evne til å tilegne seg ny kunnskap raskt
- har et tydelig engasjement for arbeidsområdet.
- utvikler medarbeidere gjennom veiledning og ansvarliggjøring.
- arbeider strukturert, nøyaktig og evner å gjøre klare prioriteringer
- har en analytisk og systematisk arbeidsform, men også evne til fleksibilitet
- viser gode kommunikasjonsferdigheter gjennom god skriftlig og muntlig framstillingsevne
Vi tilbyr
- Utfordrende og engasjerende arbeidsoppgaver innenfor en svært sentral funksjon.
- Du vil bli en del av en utviklingsorientert og innovativ organisasjon
- Fleksibel arbeidstidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn etter avtale
- Tiltredelse etter nærmere avtale
Kontaktinformasjon
Geir Olav Jensen, Kommunedirektør, +4795054696, geijen@verdal.kommune.noArbeidssted
Rådhusgata 27650 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommuneReferansenr.: 4666448814
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.06.2023
Om bedriften
Fakta om Verdal kommune
Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet:
- Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier
- Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter
- Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag
Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.
Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.
Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes.
Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2345380
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ac2806c671a148bb8999091e8b1442cd