Kontraktsrådgiver
Bane NOR SF
8501 Narvik, 0191 Oslo
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Om oss
I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere. Nå trenger vi en erfaren kontraktsrådgiver som vil bidra til å modernisere Norge sammen med oss og våre samarbeidspartnere.
Hvis du er opptatt av varierte oppgaver, høy faglig integritet og godt arbeidsmiljø kan du trygt lese videre.
Hos Energi og Transport er våre oppdragsgivere svært viktige for å holde togtrafikken i gang. Energi er ansvarlig for energiforsyning av alle tog og tilknyttet jernbaneinfrastruktur, mens Transport eier og forvalter alle gule arbeidsmaskiner og tilhørende utstyr som er nødvendige for å drifte og vedlikeholde jernbanen. Felles for begge avdelingene er at de har mange ulike typer installasjoner og materiell rundt omkring i landet, noe som gjør at man møter på varierte tverrfaglige oppgaver og problemstillinger. I vår avdeling sørger vi for anskaffelser og kontraktsoppfølging av alt fra reservedeler og tjenester til store investeringer i nye anlegg og maskiner. Vi operer ofte i oversiktlige leverandørmarkeder med kjente nasjonale og internasjonale aktører.
Arbeidssted Oslo (kontordager i Drammen kan også være aktuelt) eller Narvik.
Enkel søknad, i stedet for et langt søknadsbrev ønsker vi at du svarer på noen spørsmål.
Hos oss får du
Vi er også opptatt av work - life - balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.Vi er en organisasjon i vekst. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid, moderne og sentrale lokaler i Oslo, treningsfasiliteter og innendørs sykkelparkering i bygget. Du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog.Flott personalrestaurant (Oslo) og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
Permisjonsordninger som møter ditt behov
God seniorpolitikk
Mulighet til å jobbe noe hjemmefra
Dette kommer du til å gjøre
Hos oss vil du få ansvaret for din egen portefølje. Dette innebærer at du får være en viktig bidragsyter i hele prosessen fra behovsavklaring og strategier til gjennomføring av anskaffelsen og oppfølging gjennom leveransen.
- Ansvar for planlegging og gjennomføring av anskaffelsen
- Dialog og forhandlinger med leverandørene
- Løpende kontraktsoppfølging som sørger for å ivareta forpliktelser i avtalen
- Sørge for å identifisere og realisere besparelser og gevinster gjennom hele prosessen
- Veilede våre oppdragsgivere i kontrakt- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
- Lede og gjennomføre leverandørevalueringer
Vi ser etter deg som har
Vi ser etter deg som har lyst til å bidra til å være en positiv bidragsyter til det gode arbeidsmiljøet vårt, og dele din kunnskap og erfaring med alle oss andre!
Antakelig har du bakgrunn som jurist, men annen høyere utdanning innen tekniske fag, økonomi e.l. kan også være en bra match for oss. Det samme gjelder hvis du har annen relevant erfaring innen offentlige anskaffelser eller innkjøp i det private næringsliv.
Det vil være en stor fordel om du har kunnskap om ulike kontraktsstandarder f.eks vare/tjenestekjøp, entreprisekontrakter eller SSA. Uansett er vi avhengig av at du har generelt gode IT kunnskaper og er vant til samhandling med bruk av Officeverktøyene. Du må beherske norsk og engelsk godt – både skriftlig og muntlig. Dersom du i tillegg har andre relevante språkkunnskaper som f.eks tysk er det positivt!
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
- Du tar initiativ og er en tydelig fagperson
- Du er løsnings- og kundeorientert og forstår viktigheten av å bygge gode relasjoner
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du liker å dele kunnskap og utveksle erfaring med dine kolleger
- Du er nysgjerrig og søker stadig egen utvikling
- Du liker å være ute i felt for å se hva som skjer og lære mer om jernbanen
Kjekt å vite
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro – vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
I løpet av 2023 vil selskapet og ansatte i Spordrift AS bli overført til egen divisjon i Bane NOR SF. Spordrift AS er nå et datterselskap.
Vil du sette virkelige spor, håper vi du tar kontakt med oss!
Om bedriften
Sektor
Offentlig