Saksbehandler i Boligkontor
Hjemmebaserte tjenester, Løten kommune
Sykehusvegen 10, 2340 Løten
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler Boligkontor
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Har du kunnskap om Startlån? Liker du kommunal saksbehandling? Er du opptatt av gode løsninger i forvaltning av kommunale- og omsorgsboliger?
Da er kanskje denne stillingen noe for deg.
Løten Kommune har opprettet Boligkontor for å samle oppgaver innen boligsosial forvaltning. Boligkontoret inngår i Tildelingsteamet i avdeling for Forebygging og mestring. Boligkontoret saksbehandler søknader om bolig og administrerer i tillegg Husbankens ordninger Startlån og Bostøtte.
Stillingen er nyopprettet. En del av jobben vil være å etablere rutiner, ta i bruk digitale systemer og bidra til gode løsninger for forvaltning av kommunens boliger.
Du vil ha arbeidstid på dagtid, og du vil bli en del av et kontorfellesskap i Tildelingsteamet.
Vil du bli en del av arbeidslaget vårt?
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og tildeling av omsorgsboliger og kommunale boliger i tråd med gjeldende krav, lovverk, kvalitet, kommunale retningslinjer og faglig god praksis
- Forvaltning av Husbankens virkemidler for boligsosialt arbeid; Tildeling og saksbehandling av Bostøtte og Startlån
- Samhandling og oppdatering i KOBO (digital tjeneste for forvaltning av kommunale boliger), herunder oppfølging av leiekontrakter og husleieregulering
- Ivareta brukermedvirkning
- Gi informasjon og veiledning
- Etablere gode rutiner, ta i bruk digitale systemer og bidra med nytenkning og forbedringsarbeid
- Delta i tverrfaglig samarbeid med Tildelingsteam, NAV og Eiendom
- Dokumentere og saksbehandle i fagsystemene Gerica, KOBO, Ekstranett (Startskudd og Bostøtte), og Intrum webloan
- Holde seg faglig oppdatert
- Bidra til et godt arbeidsmiljø og trivsel
Endring i arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
Krav
- Treårig høgskoleutdanning innen helse - og sosiale fag
- Erfaring med saksbehandling og vedtaksarbeid i offentlig sektor
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
- Gode digitale ferdigheter (fagsystemer, sak-/arkivsystemer, Office)
- Gode kunnskaper om helselovgivning og brukerrettigheter
- Du må kunne fremlegge gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 før tiltredelse
- Førerkort kl. B
Ønsker - Erfaring fra tildeling av tjenester og prioritering
- Kjennskap til Husbankens virkemidler for boligsosialt arbeid i kommunene
- Grunnleggende økonomisk forståelse (inntektsberegning, kredittvurdering)
- Kjennskap til relevant lovverk: forvaltningsloven, husleieloven, personvern (GDPR)
- Erfaring med boligsosialt arbeid og samarbeid med andre tjenester (NAV, helse)
- Evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner med empati og profesjonalitet
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- liker å jobbe med saksbehandling og tildeling av tjenester
- er god til å formulere deg skriftlig
- er ansvarsbevisst, liker å arbeide selvstendig- og i team
- har gode kommunikasjonsevner og er god til å informere/veilede andre
- er motivert, strukturert, effektiv og faglig engasjert
- ser muligheter, er løsningsorientert, og bidrar positivt inn i fag- og arbeidsmiljøet
- evner å tenke nytt, har vilje og evne til forandring og kunne utfordre sannheter
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr
- Et godt og positivt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Selvstendige, utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Opplæring og veiledning vil bli gitt
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Velkommen som søker!
Kontaktinformasjon
Cecilie Nilsen, Virksomhetsleder, 92454087Ragnhild Bekk, Avdelingsleder, 95789239
Arbeidssted
Sykehusvegen 102340 LØTEN
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 5048894615
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Ragnhild Bekk
Avdelingsleder
95789239
Cecilie Nilsen
Virksomhetsleder
92454087
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ab01ac9c-e857-4c42-9ae9-9a9daea6e633
- Sist endret
22. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fb02b409eb3b48df9c8ce4d513f630af
Lignende annonser
Assisterende virksomhetsleder
Arbeidsgiver
Helse og mestring, Løten kommune
Sted
Løten
Fagarbeider (vikariat)
Arbeidsgiver
Sykehusvegen 2 Bosenter, Løten kommune
Sted
Løten
Tilkallingsvikar ved Tilrettelagte tjenester 2025
Arbeidsgiver
Helse og mestring, Løten kommune
Sted
Løten, Løten