Assisterende virksomhetslederHjem og institusjon
Helse og mestring, Løten kommune
Sykehusvegen 10, 2340 Løten
Om jobben
- Stillingstittel
- Assisterende virksomhetsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 18. januar
Assisterende virksomhetsleder i nytt virksomhetsområde for helse- og omsorgstjenester
Fra 1.1.2026 blir de tidligere virksomhetsområdene Hjemmebaserte Tjenester og Løten Helsetun slått sammen til ett nytt virksomhetsområde; Hjem og institusjon, under felles ledelse. Det nye virksomhetsområdet vil omfatte alt fra institusjonstjenester, hjemmetjenester, dagtjenester, tilrettelagte tjenester og mestringstjenester med fysioterapi og rehabilitering, samt tildelingsteam. Formålet med endringen er å få mer helhet og felles utviklingskraft i arbeidet med å realisere framtidens helsetjenester i Løten. Det er bygd ny sykehjemsavdeling med skjermingsmuligheter. Løten Helsetun skal rehabiliteres og nye omsorgsboliger med heldøgns omsorg bygges i sentrum. Viktige satsingsområder nå er også realisering av heltidskultur og bruk av relevant velferdsteknologi. Vi jobber med fagutvikling med forebyggings-og rehabiliteringsperspektivet som viktige rettesnorer.
Vi ønsker å styrke ledelsen for å sikre bedre strategisk helhet, tydeligere beslutningslinjer, mindre sårbarhet og større gjennomføringsevne. Det søkes derfor etter assisterende virksomhetsleder i 100 % stilling. Stillingsinnehaveren vil jobbe tett med virksomhetsleder i prosessene knyttet til ledelse og utvikling for hele virksomhetsområdet. Vi søker deg som trigges av denne utfordringen og ønsker å bidra!
Arbeidsoppgaver
- Overordnet virksomhetsstyring innen ledelse, måloppnåelse og økonomi
- Fag- og kvalitetsarbeid med internkontroll
- Personalledelse og -forvaltning
- Lederoppfølging
- Økonomi- og budsjettstyring
- Nytenking, utvikling og samarbeid
- Administrative oppgaver
Kvalifikasjoner
Krav:
- Relevant utdanning på universitets-/høgskolenivå, minimum bachelornivå, og aktuell lederutdanning
- Erfaring innen ledelse og medarbeiderutvikling, og god forståelse for arbeidsgiverrollen
- Kjennskap til, og erfaring fra, arbeid med brukergruppene
- Kjennskap til lov- og avtaleverk som styrer tjenesten
- Kjennskap til døgndrift og arbeidstidsplanlegging
- God fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
- God digital kompetanse
- Politiattest leveres før tiltredelse, og skjemaer for taushetsplikt og tuberkulose besvares ved tilsetting
Ønsker: - Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid, med dokumenterte resultater
- God relasjonskompetanse og inkluderende og samlende lederstil
- Kjennskap til GAT og Gerica. Det er en fordel med erfaring i bruk av saksbehandlingssystem.
Personlige egenskaper
- Er raus, inkluderende og forutsigbar
- Er tydelig, uredd og har gjennomføringsevne
- Er målbevisst, strukturert og ansvarsbevisst
- Er kvalitetsbevisst, endringsvillig og utviklingsorientert
- Har helhetsforståelse
- Har evne til å arbeide selvstendig, være beslutningsdyktig og vise handlekraft
- Har gode holdninger, gode samarbeidsevner
- Er tålmodig, tilgjengelig og synlig, viser åpenhet og deler kunnskap
- Har engasjement og godt humør
- Evner å involvere og inspirere medarbeidere og tillitsvalgte
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på personlig egnethet, og at du er motivert for stillingen.
Vi tilbyr
- "Verdens beste arbeidsmiljø" - bra plass å jobbe
- En arbeidsplass som setter faget høyt med ansatte som er opptatt av å lykkes sammen
- Store muligheter til å påvirke og prege utviklingen i en kommune med korte beslutningslinjer og god samhandling
- Gode utviklingsmuligheter
- Ryddig og godt samarbeidsklima med tillitsvalgte og andre aktører
- Lederavtale, lønn etter avtale
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Nilsen, Cecilie, Virksomhetsleder, 92454087Jørstad, Arne, Kommunal sjef Helse og Mestring, 93432079
Arbeidssted
Sykehusvegen 102340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 5052796355
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Jørstad, Arne
Kommunal sjef Helse og Mestring
93432079
Nilsen, Cecilie
Virksomhetsleder
92454087
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a0e979dc-cdb1-433b-b796-29c2516d9dec
- Sist endret
22. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a2bb1dda01a94a86a337d0eb3ced4987
Lignende annonser
Saksbehandler Boligkontor
Arbeidsgiver
Hjemmebaserte tjenester, Løten kommune
Sted
Løten
Arbeidsgiver
Enhet for hjemmebaserte tjenester, Elverum kommune
Sted
Elverum
Arbeidsgiver
Enhet for hjemmebaserte tjenester, Elverum kommune
Sted
Elverum