Avdelingsleder
Enhet for legevakt, legetjenester og smittevern, Trondheim kommune
Mauritz Hansens gate 4, 7030 Trondheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Ønsker du å være med å forme fremtidens legevakt, kanskje Trondheims mest spennende arbeidsplass?
Ved Trondheim interkommunale legevakt har vi ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder på stasjonær legevakt.
Stillingen har helhetlig lederansvar og rapporterer direkte til enhetsleder. Som avdelingsleder på legevakta er du en del av et team på fire avdelingsledere og inngår i enhetens øvrige lederteam.
Som avdelingsleder får du arbeidsgiveransvaret for en gruppe medarbeidere som skal følges opp og veiledes i tråd med Legevaktas oppdrag, kommunens arbeidsgiverpolitikk og ledelsesplattform. Du skal sørge for betryggende planlegging, organisering og kontroll. Du skal lede avdelingens arbeid med å utvikle tjenestetilbudet ved Legevakta og sørge for riktig bemanning og kompetanse i samarbeid med dine kollegaer. Videre vil du få et medansvar for at vi leverer de tjenestene vi skal innenfor de rammene og mulighetsrommet vi har, også økonomisk.
Legevakta er en viktig del av den akuttmedisinske kjeden og samarbeider tett med AMK-sentral, ambulansetjeneste og akuttmottak på St.Olav. Vi samarbeider videre med spesialisttjenesten generelt, kommunens øvrige helseenheter og andre nødetater. Legevakta gir tjenester til alle innbyggere i Trondheim, Malvik, Melhus og Midtre Gauldal, vi er Norges tredje største legevakt. Vi tilbyr døgnåpen legevaktordning som sikrer befolkningens behov for øyeblikkelig hjelp for problemstillinger som ikke kan vente til fastlegekontorene åpner. Legevakta består av legevaktsentral, stasjonær legevakt og ambulerende legebil. For ytterligere informasjon se gjerne vår internettside.
Oppgaver til Legevakta består i å vurdere, gi råd og veilede ved henvendelser om øyeblikkelig hjelp, diagnostisere og behandle akutte medisinske tilstander ved legekonsultasjoner og sykebesøk, og yte hjelp ved ulykker og andre akutte situasjoner.
Ved Legevakta jobber du som en del av et tverrfaglig team bestående av leger, sykepleiere, ambulansearbeidere, paramedisinere og helsesekretærer.
På Legevakta møter du gjennom hele døgnet pasienter i alle aldre og med ulike behov for øyeblikkelig hjelp. Vi kan garantere at du får en spennende jobb, der du må forholde deg til et bredt utvalg av problemstillinger som omfatter både sykdom, skader og psykiske helseplager. Du får et godt arbeidsmiljø med mye arbeidsglede og meningsfylte oppgaver, og vi kan være med på å gi deg god faglig utvikling gjennom jobben som gjøres.
Vi håndterer og behandler pasienter som er i en sårbar situasjon og på bakgrunn av det komplekse feltet vi arbeider innenfor stiller vi store krav til våre medarbeidere. Vi ser helst at du har lang erfaring fra arbeid med akuttmedisin eller sykehus, og har kjennskap til kommunale helsetjenester og legevaktsarbeid. Vi ønsker også at dine relasjonsferdigheter, veiledningskompetanse, og din operative og strategiske tilnærming samsvarer med våre behov. Vi tar det som en selvfølge at du har interesse for utvikling og anvendelse av fagkunnskap.
Som ansatt hos oss vil du få sertifisering, kursing, intern opplæring og kompetanseheving som gjør at vi sikrer deg den aller beste kompetanse for at du skal kunne stå i en spennende og krevende jobb.
HPR-nummer og minimum tre referanser oppgis i søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig lederansvar
- Tett oppfølging av avdelingens medarbeidere gjennom utviklingssamtaler, kompetanseutvikling og sykefraværsoppfølging
- Strategisk kompetanseplanlegging og bevisst ressursutnyttelse
- Sørge for en god og forsvarlig daglig drift av tjenesten
- Forvalte avdelingens budsjett i samarbeid med øvrig ledelse
- Deltakelse i lederteamet og bidra til god arbeidsfordeling og samarbeid
- Samarbeide tett med enhetens HR-team, stab, fagutviklingssykepleiere og eksterne samarbeidspartnere
- Bidra til å sikre og følge opp beslutninger i regi av ledelsen
- Bidra til at enheten når sine mål og sikre god informasjon innad i enheten
- Kvalitetsarbeid og internkontroll
Kvalifikasjoner
- Offentlig godkjent sykepleier
- Utdanning i ledelsesfag
- Ledererfaring fra personalledelse vil bli vektlagt
- Ønskelig med klinisk kompetanse fra relevant fagområde som AMK og legevakt
- God organisasjonsforståelse
- Gode IT kunnskaper
Personlige egenskaper
- Evne til å tåle en uforutsigbar og hektisk arbeidshverdag med høy aktivitet
- Gode kommunikasjonsevner som også innebærer å kommunisere med tydelighet
- Kan jobbe selvstendig og strukturert
- God gjennomføringsevne
- Nytenkende i arbeidet med utviklingen av bærekraftige helsetjenester
- Evne til å jobbe i team
- Gode samarbeidsevner
- Systematisk
- Engasjert og arbeidsom
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø, selvstendige arbeidsoppgaver og arbeid i team
- Deltagelse i kommunens lederutvikling
- Fleksitid
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Gode utviklingsmuligheter
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
Kontaktinformasjon
Hilde Lisbeth Myhre, Enhetsleder, +47 91112763Arbeidssted
Mauritz Hansens gate 47030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4993405118
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Hilde Lisbeth Myhre
Enhetsleder
+47 91112763
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
aaed3ef7-3657-401e-933d-5cf50aa29217
- Hentet fra
talentech
- Referanse
344e959a842f48e79ec624788063e088