Vil du være med å skape et trygt og inkluderende tilbud for familier i Nes kommune?
Nes kommune Oppvekst og utdanning
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsleder - Familiens Hus
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 28. juli
Vi søker en engasjert og erfaren leder til Familiens Hus – en viktig arena for helhetlige tjenester innen oppvekst.
Om stillingen:
Som leder for Familiens Hus vil du ha ansvar for å utvikle og lede et tverrfaglig lederteam bestående av avdelingsledere for barn, unge og familietjenester. Du vil ha en sentral rolle i samordning av tilbud innen svangerskap og barsel, helsestasjon, åpen barnehage, skolehelsetjeneste, helsestasjon for ungdom (HFU), psykisk helse og familietjenester, barnevern og andre kommunale støttetiltak.
Stillingen som virksomhetsleder rapporterer direkte til assisterende kommunedirektør. Vi har og vil ha fokus på tverrfaglig samarbeid og samskaping på tvers, noe som i årene fremover kan føre til endringer både i organisering og ansvarsområder tillagt stillingen.
- Strategisk utvikling og ledelse av Familiens Hus
- Samarbeid og samskaping med ulike faggrupper og eksterne aktører
- Sikre god kvalitet og tilgjengelighet av tjenester
- Overordnet fag, personal og økonomiansvar
- Har ledererfaring og erfaring fra tjenesteyting innen fagområdet
- Er kvalitetsbevisst og kan vise til gode resultater
- Har innsikt i kompleksiteten i fag- og ansvarsområdet
- Har økonomisk forståelse og erfaring med budsjett-/ og økonomiarbeid
- Har erfaring fra prosjekt-/ og innovasjonsarbeid
- Er tillitsskapende og god til å bygge relasjoner
- Empatisk, tilstedeværende, ansvarsbevisst og tydelig
- Endringsvillig, god til å samarbeide og motivere
- Strukturert, evner å delegere og stille krav
- Målbevisst, beslutningsdyktig og resultatorientert
- God på kommunikasjon, både skriftlig og muntlig
Det er krav til relevant helsefaglig, oppvekstfaglig og/eller pedagogisk bakgrunn fra høgskole-/universitet, utdanning på masternivå er en fordel. Det vil bli lagt stor vekt på relevant ledererfaring, referanser og personlig egnethet.
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder
Vi tilbyr- En spennende lederstilling
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessenDu søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Ingar Døhlen
Assisterende kommunedirektør
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
aa9b43be-95bb-4996-949b-cdf8d9a55daa
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3515017_245953_no