Vil du utvikle og forvalte kommunens eiendommer?
Samfunn og miljø, virksomhet Eiendom
Feyers gate 7, 3256 Larvik
Om jobben
- Stillingstittel
- Virksomhetsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 4. desember
Vi ser etter deg som er engasjert, utviklingsorientert og vil bidra til framtidas eiendomsforvaltning i Larvik kommune.
Du skal forvalte og utvikle 240 000 kvadratmeter som kommunen eier og 22 000 kvadratmeter som kommunen leier. Du skal sørge for at våre skoler, barnehager, helsebygg, idrettsbygg, kulturminnebygg, administrasjonsbygg og næringsbygg driftes smart og energieffektivitet og kan møte framtidas klima- og sikkerhetsutfordringer.Du skal styrke kommunens eiendomsforvaltning og kommunens evne til å gjennomføre nødvendige bygge- og investeringsprosjekter. Du skal bidra til at vi samordner drift og vedlikehold av bygg, eiendommer, park- og grøntanlegg, vei, vann og renovasjon.
Kjenner du deg igjen? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Arbeidsoppgaver
- Du skal følge opp medarbeidere, økonomi og faglig utvikling på eget område
- Du skal utøve virksomhetsstyring og lederskap i henhold til vår policy
- Du skal sørge for helhetlig og bærekraftig forvaltning og utvikling av Larvik kommunes eiendommer.
- Du skal identifisere, videreutvikle og forbedre rutiner, arbeidsmetoder og arbeidsprosesser
- Du skal samarbeide med relevante aktører internt og eksternt
- Du har ansvar for politisk og administrativ saksbehandling innenfor dine fagområder
- Du skal sørge for samordnede og kostnadseffektive tjenester
Kvalifikasjoner
- Du har relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå
- Du har ledererfaring og kan vise til resultater
- Du har relevant erfaring fra eiendomsforvaltning eller eiendomsutvikling
- Du har god forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon
- Du har erfaring med organisasjonsutvikling/-endring og med styring av prosjekter Du er god til å formulere deg muntlig og skriftlig
- Vi ønsker at du har erfaring fra klimavennlig eiendomsforvaltning/-utvikling
- Det er en fordel at du har erfaring fra offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper
- Du samhandler med organisasjonen og innbyggere, frivillige, næringsliv, leverandører og andre eksterne aktører
- Du ser etter løsninger på tvers av tjenesteområder og forvaltningsnivåer
- Du bidrar til å bygge en nysgjerrig og modig kultur som utforsker nye muligheter, lærer, deler kunnskap og forbedrer tjenester og arbeidsprosesser
- Du viser retning for samfunnsoppdraget og skaper felles forståelse og engasjement for kommunens oppdrag og oppgaver
- Du er strategisk, systematisk og analytisk
Vi tilbyr
- Meningsfulle oppgaver hvor du kan være med å utgjøre en forskjell i lokalsamfunnet
- Ny ledergruppe som vil inspirere og støtte deg i arbeidet
- En relevant og god stab
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
Jan Olav Vagle, Kommunalsjef, +4798231744Arbeidssted
Feyers gate 73256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 5041922314
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Jan Olav Vagle
Kommunalsjef
+4798231744
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a9df3dc4-aa63-49fd-96e5-2c8bb973c63f
- Sist endret
13. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c5ffed5df0c84845be5316f1d95d46b8
Lignende annonser
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Virksomhet hjemmetjenester - helse og mestring
Sted
Larvik
Tjenesteleder for byggesak
Arbeidsgiver
Tønsberg kommune Areal, bygg og landbruk
Sted
Tønsberg
Arbeidsgiver
Kommunalsjef Oppvekst
Sted
Larvik