Saksbehandler/Fagrådgiver ved Tildelingskontoret
Helse- og sosialetaten
Onøyveien 14, 8766 Lurøy
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler/Fagrådgiver ved tildelingskontoret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Lurøy kommunes helse- og omsorgstjeneste har en desentralisert struktur med omsorgssentra og tjenester lokalisert i 5 kretser i kommunen. Kommunen har en pågående stor satsning på omsorgsutbygging og utvikling av tjenestene i kjølvannet av det. Med målsettingen om å bo hjemme lengst mulig ønsker vi å nyttiggjøre oss av muligheter som ligger i velferdsteknologiske løsninger og kunnskapen om å kunne møte framtidens økende omsorgsbehov på nye måter.
Lurøy kommune har opprettet Tildelingskontor for tildeling av helse, sosial og omsorgstjenester. Kontoret ligger på Onøy og er primære oppmøtested. Her jobber 2 personer. Tildelingskontoret ligger organisatorisk i etatssjefens stab og skal behandle og tildele tjenester innen helse, sosial og omsorgsavdelingen i kommunen. Tildelingskontoret skal bidra i å sikre god og smidig samhandling mellom tjenestene innad i kommunen, og mellom kommunal- og spesialisthelsetjenesten. Tildelingskontoret er nyetablert i kommunen og som saksbehandler vil du få stor mulighet til å påvirke, bygge opp og utvikle tjenesten.
Lurøy kommune har fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid. Utmåling av tjenester skal understøtte tidlig innsats og mestringsstrategier i et "hva er viktig for deg" perspektiv. Stillingen skal også være pådriver for god internkontroll og bistå etatssjefen i administrative oppgaver i så måte. Fast arbeidsplass vil være på Onøy. Les mer om omsorgssatsningen her
Arbeidsoppgaver
- Fullført saksbehandling innen kommunens helse, sosial- og omsorgstjenester; institusjon, hjemmesykepleie, praktisk bistand, støttekontakt, avlastning, omsorgslønn, BPA og psykisk helsetjeneste. Stillingen skal primært jobbe med helse- og omsorgstjenester
- Kontoret er kommunens koordinerende enhet, det vil si mottaker og saksbehandling av søknader om individuell plan og koordinator
- Klagebehandling
- Bidra i arbeidet med planarbeid og faglige satsninger. Vi deltar i det nasjonale forbedringsarbeidet i "gode pasientforløp", har utarbeidet plan for "leve hele livet" som trenger å følges opp, er i ferd med å etablere hverdagsrehabilitering som tjenesten pluss flere andre spennende kunnskapsbaserte tiltak som bare venter på flere medspillere
Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskole/universitetsutdanning, fortrinnsvis innenfor helse og sosialfaglig utdanning. Annen relevant 3-årig utdannelse med relevant erfaring kan vurderes
- God kjennskap til helse- sosial og omsorgslovgivningen og forvaltningsloven
- Kompetanse innen helserett er en fordel. Alternativt vil kompetansehevende tiltak bli gitt
- Erfaring med saksbehandling og tildeling av helse- sosial og omsorgstjenester er ønskelig
- Kompetanse innen helserett er en fordel. Alternativt vil kompetansehevende tiltak bli gitt
- God systemforståelse er en fordel
- Gode IT kunnskaper, ønskelig med kjennskap til pasientjournalsystem
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig kreves
Personlige egenskaper
Viktige egenskaper er at du er strukturert og handlekraftig og har god gjennomføringsevne.
Du må også ha engasjement og kan jobbe selvstendig og samarbeide godt med andre. Du må være god på menneskemøter og behandle andre med respekt. Du kan håndtere utfordrende møter. Du innehar gode administrative egenskaper ved god framdrift og at du overholder frister og leveranser. Du er trygg på deg selv og sier i fra på en konstruktiv måte. Du ønsker å bidra til gode tjenester innenfor de rammer som er satt av tjenesten, er kreativ i utførelsen og forstår at du er en del av helheten.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, hovedtariffavtale og kommunale regelverk
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
- Utviklingsmuligheter og påvirkningsmuligheter i en kommune med fokus på utvikling
- Søker må ha førerkort
- Noe reisevirksomhet må påregnes
- Det kreves politiattest etter gjeldende lovgivning
- Oppstart etter avtale
Kontaktinformasjon
Anne-Brit Greff, Helse, sosial og omsorgssjef, 48244703, abg@luroy.kommune.noArbeidssted
Onøyveien 148766 Lurøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lurøy kommuneReferansenr.:4531839659
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.06.2022
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2036730
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1a142587d3b14115af103bb2b21a905c