Vil du jobbe som saksbehandler i ytelsesavdelingen i NAV?
Nav familie- og pensjonsytelser Oslo
Freserveien 1, 0195 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Vil du jobbe som saksbehandler i ytelsesavdelingen i NAV?
Oppstart
5. januar 2026
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
9
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 3. november
Er du en samfunnsengasjert person som liker å jobbe med skriftlig saksutredning? Da kan du være personen vi ser etter!
Nav familie- og pensjonsytelser Oslo søker 9 saksbehandlere til avdeling yrkesskade og yrkessykdom.
Avdelingen vurderer om det foreligger en yrkesskade eller yrkessykdom etter reglene i folketrygdloven. Vi vurderer også søknader om menerstatning, og vi jobber med forberedende klagebehandling.
I vår enhet får du mulighet til å fordype deg i saksbehandling, da den direkte brukerkontakten håndteres av andre enheter i Nav. Vi har et sterkt fagmiljø og vi er opptatt av å jobbe kontinuerlig med kompetanseutvikling for å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte.
Nav familie- og pensjonsytelser Oslo 2, har 107 ansatte og består av tre fagavdelinger, samt en post- og skanningsavdeling. Enheten inngår i resultatområdet Nav familie -og pensjonsytelser, som ligger under Ytelseslinjen i Arbeid- og velferdsdirektoratet.
Arbeidsoppgaver
En godkjent yrkesskade eller yrkessykdom gir særrettigheter i svært mange av folketrygdlovens bestemmelser. Det kan derfor ha stor betydning for den skadelidte at det er korrekt resultat i saksbehandlingen. En sentral del av arbeidet er å innhente og vurdere medisinsk dokumentasjon, inkludert spesialisterklæringer, og samarbeide med rådgivende leger i Nav.
Fagområdet er i utvikling, med kommende endringer i både regelverk og fagsystemer. Dette stiller krav til faglig oppdatering, omstillingsevne og evne til å sette seg raskt inn i nye digitale verktøy som brukes i saksbehandlingen.
Det er viktig at man som saksbehandler hos oss klarer å manøvrere seg i saker med mange dokumenter, samt at man er strukturert og trives med selvstendige oppgaver. Saksbehandlingen innebærer innhenting og vurdering av opplysninger, og krever evne til selvstendig skriftlig saksfremstilling, oppbygging av vedtak og brev, samt utarbeidelse av innstillinger i klagesaker. Vi har ikke fysisk brukerkontakt, men vi har noe brukerkontakt pr. telefon og mail.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
• Minimum tre års høyere utdanning, tilsvarende bachelorgrad, fortrinnsvis innenfor samfunnsvitenskapelige, økonomiske, medisinske eller juridiske fag. Lang arbeidserfaring fra relevant saksbehandling, kan kompensere for utdanningskravet.
• Svært gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
• God digital kompetanse.
• Grunnleggende tallforståelse.
Det er en fordel om du har:
• Mastergrad
• Erfaring med saksbehandling der du vurderer og fatter vedtak basert på lovverk, forskrifter og forvaltningspraksis.
• Grunnleggende tallforståelse, særlig knyttet til beregning av menerstatning.
• Det kan være en fordel om du har erfaring med medisinske fag eller journaler.
Personlige egenskaper
• Du er strukturert, nøyaktig og trives med selvstendig rutinearbeid.• Du jobber effektivt og målrettet i en hektisk arbeidshverdag.
• Du har gode samarbeidsevner, tar initiativ og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
• Du evner å se- og forklare helheten i sammensatte problemstillinger.
Vi tilbyr
• Stilling som førstekonsulent, stillingskode 1408. Lønn fra kr. 573.500, - til kr. 619.000, -. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. For søkere som allerede har rådgiverkode i Nav, kan det vurderes å beholde lønn og stillingskode ved en eventuell ansettelse.
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
• Du blir en del av et fagmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer.
• Vi har kontorlokaler i Kværnerbyen i Oslo. Høsten 2026 skal vi flytte til nye og morderne lokaler på Helsfyr.
• Fleksibel arbeidstid.
• Mulighet for noe hjemmekontor i forbindelse med hybrid arbeidshverdag.
• God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønn trekkes 2 %).
NB! Vi ber deg vennligst laste opp dine vitnemål og attester sammen med din søknad i webcruiter.
Hel eller delvis utdanning fra utlandet må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT og bør dokumenteres sammen med din søknad.
Vi ser fram til å motta din søknad!
Kontaktinformasjon
Ina Wallentin, Avdelingsleder, 952 02 752, ina.antoinette.wallentin@nav.noArbeidssted
Freserveien 10195 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5026730563
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 05.01.2026
Søknadsfrist: 03.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a7ffe298-14e1-48ac-a00b-1375ff71d631
- Hentet fra
talentech
- Referanse
25d256a2244d45ba8957f99e6790de24
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Grünerløkka Ungdom, NAV
Sted
Oslo
Samfunnsengasjert forretningsutvikler til seksjon for arbeidsavklaringspenger
Arbeidsgiver
Kompetansemiljø arbeidsavklaringspenger, Nav
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Arbeidsavdelingen, NAV
Sted
Oslo