Vil du være med på å forme framtidens digitale løsninger i utlendingsforvaltningen?
UDI
Innspurten 11D, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektledere leveranseteam
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
De neste seks årene skal Utlendingsdirektoratet (UDI) gjennom digitaliseringsenheten (DIGA) utvikle helt nye IT-systemer. Dette skal øke den nasjonale sikkerheten og gi brukerne kortere ventetider. UDI er, sammen med UD, UNE og politiet, tildelt drøyt 2 mrd. til å bygge helt nye løsninger for hele utlendingsforvaltningen fra bunnen av. Dette er et av de største IT-prosjektene i landet de neste årene, og et av de viktigste.
I DIGA utvikler, drifter og forvalter vi IT-tjenester som er avgjørende for behandling av søknader om asyl, visum, opphold og statsborgerskap. Vi har ansvar for UDIs digitale veikart, målbilder og handlingsplaner, og vi deltar aktivt i europeisk samarbeid om felles løsninger.
DIGA er i dag 175 ansatte og cirka 100 konsulenter. Her har vi fokus på moderne arbeidsmetoder som DevOps og Design Thinking, og et inkluderende arbeidsmiljø preget av samarbeid, humor og raushet. Hvis du ønsker å bidra til vårt viktige samfunnsoppdrag, er dette stillingen for deg!
Vil du vite mer, gå til Spotify og søk opp UDI-innsikt. Der finner du podcast om Modulf-programmet og pågående rekrutteringer. Du kan blant annet høre Azra som forteller om hvordan det er å være løsningsarkiktekt i UDI. Du kan også få mer informasjon og se videoer ved å gå inn på Modulf - Et av landets største digitaliseringsprosjekter.
Arbeidsoppgaver
Vi styrker vårt fagmiljø innen leveranseledelse og søker flere dyktige medarbeidere. Som leveranseansvarlig skal du lede digitaliseringsleveranser bestående av flere tverrfaglige team med dyktige medarbeidere fra både fagsiden og utviklere. Dette er en nøkkelrolle for å kunne modernisere systemporteføljen i utlendingsforvaltningen. Du har ikke personalansvar, men samarbeider tett med produkt- og teamlederne i de ulike tverrfaglige teamene, og har ansvar for fart og flyt i leveransen.
- Lede leveranser og avklare avhengigheter som går på tvers av flere team
- Planlegge og etablere leveransebeskrivelse, samt etablere måltavle og leveranseplan. Etablering av gevinstplaner for leveransen, og forankring av gevinsteierskap
- Følge opp og rapportere fremdrift, endringshåndtering, risiko og økonomi, samt rapportere dette til relevante interessenter
- Optimalisere leveransens kapasitet ved å samarbeide med teamledere for å sikre riktig ressursbruk
- Fasilitere og legge til rette for samarbeid og beslutninger på tvers av team, avdelinger og etater, samt lede workshops og bidra til god informasjonsflyt internt og eksternt
- Profesjonalisere og videreutvikle fagområdet leveranseledelse i seksjonen og UDI
Kvalifikasjoner
Til denne stillingen må du ha:- Høyere relevant utdannelse og minimum fullført Bachelorgrad.
- Minimum 3 års relevant arbeidserfaring som leveranseansvarlig eller prosjektleder innen digitaliseringsprosjekter, eller tilsvarende roller
- Erfaring med smidig metodikk som eks. Scrum, Kanban, XP, og Lean
- Du må ha meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kompetanse og praksis innen fasilitering og kontinuerlig forbedring vil bli vektlagt
- Evne til og interesse for å jobbe i grenseflaten mellom teknologi- og brukermiljø
- Kjennskap til produktorientering og produktorienterte team
- Erfaring fra offentlig sektor
- Sertifisering innen smidig eller prosjektledelse God forståelse og interesse for teknologi
Personlige egenskaper
- Strukturert og leveranseorientert
- Relasjonsbygger som skaper samhandling på tvers av organisatoriske nivåer og fagmiljøer
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Motiveres av å jobbe med mennesker med ulik bakgrunn og kompetanse
- Trives med å håndtere komplekse problemstillinger, evaluerer informasjon og tar veloverveide avgjørelser
- Holder deg faglig oppdatert og deler din kompetanse for å bidra til utvikling av fagmiljøet
- God til å håndtere høyt tempo og parallelle prosesser i jobbhverdagen
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Velkommen til oss!
I UDI er vi opptatt av mangfold. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Har du hull i CV-en din, funksjonell nedsettelse eller innvandringsbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stilling hos oss. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppen til intervju. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke hos oss.
Derfor bør du velge oss
Jobb med datakvalitet i en virksomhet med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag. Vi har høy faglig kompetanse, stort engasjement og dyktige medarbeidere. Verdensbegivenheter påvirker jobben vår direkte, og vi er vant til å justere oss raskt etter svingningene i migrasjonen til landet. Profesjonalitet, menneskeverd og helhet er verdiene våre. De er viktige for oss, og skal påvirke hvordan vi løser oppgavene våre hver dag.
Vi holder til i moderne og flotte lokaler på Helsfyr, med en kjempegod kantine. Vi tilbyr goder som sommertid, trening i arbeidstiden, fleksitid, fleksibel arbeidsplass, og ikke minst landets aller beste kolleger.
Stillingen er lønnet som seniorrådgiver (1364) i lønnsspennet kr. 800.000 - 980.000 brutto per år avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Et lønnstrekk på to prosent gir deg gode ordninger for pensjon, lån og forsikringer i Statens pensjonskasse
Praktisk informasjon:
Du søker på stillingen via søknadssystemet Webcruiter. Vi er opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse, derfor ber vi deg om å levere en beskrivende CV i tillegg til søknadsbrevet. Du må også legge ved vitnemål, som kan lastes ned fra Vitnemålsportalen. (vitnemalsportalen.no). Dersom du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli utelatt fra denne listen. I så fall må du begrunne hvorfor du ønsker det. Hvis ønsket ditt ikke kan innvilges, tar vi kontakt med deg i forkant.
I samarbeid med ekstern leverandør benytter UDI seg av bakgrunnssjekk. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Kontaktinformasjon
Shahbaz Chaudhary Yaqub, Seksjonssjef, 93208277Rikke Garshol Løvaas, Seniorrådgiver, 99379737
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: UDIReferansenr.: 5029794428
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Shahbaz Chaudhary Yaqub
Seksjonssjef
93208277
Rikke Garshol Løvaas
Seniorrådgiver
99379737
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a795f515-da25-455a-834c-33fc9a148fbd
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8b180a8662654dba9182518574dbdd2e
Lignende annonser
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo
Informasjonsforvalter
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo