Vil du være med på å forme framtidens digitale løsninger i utlendingsforvaltningen?
UDI
Innspurten 11D, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Prosessdriver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
De neste seks årene skal Utlendingsdirektoratet (UDI) gjennom digitaliseringsenheten (DIGA) utvikle helt nye IT-systemer. Dette skal øke den nasjonale sikkerheten og gi brukerne kortere ventetider. UDI er, sammen med UD, UNE og politiet, tildelt drøyt 2 mrd. til å bygge helt nye løsninger for hele utlendingsforvaltningen fra bunnen av. Dette er et av de største IT-prosjektene i landet de neste årene, og et av de viktigste.
I DIGA utvikler, drifter og forvalter vi IT-tjenester som er avgjørende for behandling av søknader om asyl, visum, opphold og statsborgerskap. Vi har ansvar for UDIs digitale veikart, målbilder og handlingsplaner, og vi deltar aktivt i europeisk samarbeid om felles løsninger.
DIGA er i dag 175 ansatte og cirka 100 konsulenter. Her har vi fokus på moderne arbeidsmetoder som DevOps og Design Thinking, og et inkluderende arbeidsmiljø preget av samarbeid, humor og raushet. Hvis du ønsker å bidra til vårt viktige samfunnsoppdrag, er dette stillingen for deg!
Vil du vite mer, gå til Spotify og søk opp UDI-innsikt. Der finner du podcast om Modulf-programmet og pågående rekrutteringer. Du kan blant annet høre Azra som forteller om hvordan det er å være løsningsarkiktekt i UDI. Du kan også få mer informasjon og se videoer ved å gå inn på Modulf - Et av landets største digitaliseringsprosjekter.
Arbeidsoppgaver
Som prosessdriver vil du sikre fremdrift og kvalitet ved å lede og fasilitere samarbeid på tvers av fagmiljøer og etater. Rollen handler om å lede og koordinere arbeidsgrupper og deres innsikt, planer, PVK-ROS-analyser og andre viktige leveranser på tvers. Dette er en viktig rolle for moderniseringen av systemporteføljen i utlendingsforvaltningen.
Arbeidsoppgavene dine vil i hovedsak bestå av:
- Lede og fasilitere prosesser i tverrfaglige og tverretatlige arbeidsgrupper
- Sikre at aktiviteter gjennomføres med ønsket fremdrift og innenfor avtalte tidsrammer
- Sørge for godt samarbeid på tvers av berørte virksomheter, miljøer og roller
- Bidra til utarbeidelse og kvalitetssikring av innsikt, planer og PVK-ROS-analyser
- Lede teknologiske og faglige diskusjoner, og støtte beslutningsprosesser på tvers av organisasjonene
- Identifisere og håndtere risiko i prosessene
- Sikre at prosessene bidrar til ønsket effekt og måloppnåelse
- Kommunisere med interne og eksterne interessenter, og sikre forankring av mål og prioriteringe
Kvalifikasjoner
Til denne stillingen må du ha:- Fullført høyere relevant utdanning på minimum masternivå. Solid og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Minimum 3 års erfaring som teamleder, produktleder eller prosessdriver innen digitaliseringsprosjekter/leveranser
- Praktisk erfaring med smidige arbeidsmetoder, som for eksempel Scrum, Kanban, XP og/eller Lean
- Du må ha meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Fasiliteringskompetanse og erfaring med kontinuerlig forbedringsarbeid
- Tverrfaglig forståelse og interesse for å arbeide i grenseflaten mellom teknologimiljøer og brukernære fagområder
- Produktorientering og innsikt i arbeid med produktorienterte team
- Sektorerfaring fra offentlig forvaltning
- Fagkunnskap om utlendingsforvaltningen
- Teknologiforståelse og interesse for digitale løsninger
Personlige egenskaper
- Skaper samhandling og bygger tillit på tvers av fagmiljøer og organisatoriske nivåer
- Har gode samarbeidsevner og formidler tydelig til både tekniske og ikke-tekniske kollegaer
- Setter seg raskt inn i komplekse problemstillinger, håndterer hindringer proaktivt og tar veloverveide beslutninger
- Holder seg faglig oppdatert, lærer av erfaring og deler kunnskap for å styrke fagmiljøet
- God til å håndtere høyt tempo og parallelle prosesser i jobbhverdagen
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Velkommen til oss!
I UDI er vi opptatt av mangfold. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Har du hull i CV-en din, funksjonell nedsettelse eller innvandringsbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stilling hos oss. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppen til intervju. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke hos oss.
Derfor bør du velge oss
Jobb med datakvalitet i en virksomhet med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag. Vi har høy faglig kompetanse, stort engasjement og dyktige medarbeidere. Verdensbegivenheter påvirker jobben vår direkte, og vi er vant til å justere oss raskt etter svingningene i migrasjonen til landet. Profesjonalitet, menneskeverd og helhet er verdiene våre. De er viktige for oss, og skal påvirke hvordan vi løser oppgavene våre hver dag.
Vi holder til i moderne og flotte lokaler på Helsfyr, med en kjempegod kantine. Vi tilbyr goder som sommertid, trening i arbeidstiden, fleksitid, fleksibel arbeidsplass, og ikke minst landets aller beste kolleger.
Stillingen lønnes som seniorrådgiver (1364) i lønnsspennet 850.000 - 950.000 kr brutto per år avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Et lønnstrekk på to prosent gir deg gode ordninger for pensjon, lån og forsikringer i Statens pensjonskasse.
Praktisk informasjon:
Du søker på stillingen via søknadssystemet Webcruiter. Vi er opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse, derfor ber vi deg om å levere en beskrivende CV i tillegg til søknadsbrevet. Du må også legge ved vitnemål, som kan lastes ned fra Vitnemålsportalen. (vitnemalsportalen.no). Dersom du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli utelatt fra denne listen. I så fall må du begrunne hvorfor du ønsker det. Hvis ønsket ditt ikke kan innvilges, tar vi kontakt med deg i forkant.
I samarbeid med ekstern leverandør benytter UDI seg av bakgrunnssjekk. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Kontaktinformasjon
Shahbaz Chaudhary Yaqub, Seksjonssjef, 93208277Rikke Garshol Løvaas, Seniorrådgiver, 99379737
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: UDIReferansenr.: 5029768552
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Shahbaz Chaudhary Yaqub
Seksjonssjef
93208277
Rikke Garshol Løvaas
Seniorrådgiver
99379737
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
33f204ce-2e66-43f8-b7d2-c176297272f5
- Hentet fra
talentech
- Referanse
81a8717ac85f4e10b64a75451045a8d8
Lignende annonser
Prosjektledere leveranseteam
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo
Senior tjenestedesigner
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo
Løsningsarkitekt
Arbeidsgiver
UDI
Sted
Oslo