Rådgiver/seniorrådgiver økonomi og virksomhetsstyring
Seksjon økonomi og virksomhetsstyring, Region Midt, Bufetat
Havnegata 9, 7010 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver økonomi og virksomhetsstyring
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Er du en proaktiv og utviklingsorientert økonom, med gode samhandlingsferdigheter og ønske om å bidra på et viktig samfunnsoppdrag?
Hos Barne-, ungdoms- og familieetaten (Bufetat), region Midt-Norge, er det ledig en fast 100% stilling som rådgiver/seniorrådgiver økonomi og virksomhetsstyring.
Bufetat sitt samfunnsoppdrag er viktig for mange. Våre tjenester innenfor barnevern, familievern og adopsjon skal bidra til å gi barn og unge en best mulig oppvekst.
Seksjon for økonomi og virksomhetsstyring i Bufetat, Region Midt-Norge, har 7 ansatte innen økonomi, virksomhetsstyring, eiendom og kontorfag. Seksjonen har en sentral funksjon opp mot Bufdir, og følger opp enhetene i regionen innen budsjettering og økonomi, virksomhetsstyring, rapportering, analyser, sentrale oppdrag, eiendomsporteføljen og administrasjon.
Staben består i tillegg av seksjonene for HR og faglig støtte. Staben skal gi strategisk og operativ støtte til regiondirektøren, ledergruppen og enhetene slik at regionen når sine mål. Vi er opptatt av å gjennomføre vårt samfunnsoppdrag med høy kvalitet, og ser på samarbeid og løsningsorientering som vesentlige forutsetninger for gode resultater.
Vi ser etter en økonom som er strukturert, leveringsdyktig og innovativ. Bufetat har behov for at aktiviteten analyseres slik at vi har et grunnlag for å få mest mulig verdi ut av de ressursene vi har til rådighet. Vi nyttiggjør oss av data og digitale verktøy som en del av virksomhetsoppfølgingen og strategiarbeidet, og ønsker gjerne en kandidat som er interessert og kompetent til å bidra i videreutviklingen av dette.
Arbeidsoppgaver
- Økonomi- og virksomhetsstyring
- Utarbeide økonomiplaner og budsjett
- Drive økonomisk analyse - og utvikle beslutningsgrunnlag
- Følge opp enhetenes aktivitet og økonomiske utvikling
- Gi økonomisk rådgiving til regionledelse og enhetsledere
- Videreutvikle interne arbeids- og styringsprosesser
- Delta i nasjonale og regionale prosjekter, utviklingsarbeid og oppdrag
- Bidra i å videreutvikle bruk av data og digitale løsninger
- Andre ad hoc- og utviklingsoppgaver
Kvalifikasjoner
Du må ha:- Utdanning fra universitets- eller høyskole innen økonomiske fag, fortrinnsvis på masternivå. Bachelorgrad og relevant arbeidserfaring kan kompensere for mastergradskravet.
- Minimum 2 års relevant arbeidserfaring
- Erfaring med bruk av ERP-system
- Excel-kompetanse
Det er ønskelig at du har:
- Kunnskap i bruk av styringsdata i virksomhetsoppfølging
- Erfaring med utviklingsprosesser
- Kompetanse i bruk av digitale verktøy, som for eksempel Power BI
Personlige egenskaper
- Leveringsdyktig og effektiv
- Strukturert og kvalitetsbevisst
- Analytisk
- Utviklings- og løsningsorientert
- Proaktiv og selvgående
- Gode kommunikasjon- og samhandlingsferdigheter i et tverrfaglig miljø
For oss er det også svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli tatt med i den totale vurderingen.
Vi tilbyr
- En spennende stilling i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag
- Innflytelse på strategiske diskusjoner om fagutvikling i etaten
- Dyktige og hyggelige kolleger
- Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1434 rådgiver, p.t. kr 524 700 – 720 000 pr. år. For særskilt kvalifiserte søkere kan stillingskode 1364 seniorrådgiver vurderes, med lønn fra kr 588 900 – 800 000. Avlønning og stillingskode vurderes etter utdanning og erfaring.
- Mulighet til å trene inntil en time i uken i arbeidstiden, sykkelparkering, kantinetilbud og moderne kontorlokaler med aktivitetsbasert landskap.
Informasjon til deg som søker
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Stillingen er for tiden lagt til seksjon for økonomi og virksomhetsstyring.
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Kontaktinformasjon
Janne Vagnild Moum, Seksjonssjef, 942 26 769Thale Martine Juul, Stabsdirektør, 905 64 664
Arbeidssted
Havnegata 97010 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: BufetatReferansenr.: 4967217202
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.05.2025
Om bedriften
Barne-, ungdoms- og familieetatens fem regioner har som hovedoppgave å drive etatens institusjoner og familievernkontor. I tillegg har regionene ansvar for fosterhjemsrekruttering og oppgaver knyttet til adopsjon. Barn, unge og deres familie skal få riktig hjelp til rett tid uansett hvor de bor i Norge. Bufetat sine fem regioner rapporterer til Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet som er underlagt Barne- og familiedepartementet.
Bufetat, region Midt-Norge består av fylkene Trøndelag og Møre og Romsdal. Regionens administrasjon er lokalisert i Trondheim.
Sektor
Offentlig
Nettsted