Saksbehandler
Barne og familieenheten, avd barnevern, undersøkelse-oppfølging, Sandnes kommune
Strandgata 147, 4307 Sandnes
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
3
Vi har ledig 1 fast stilling samt 2 vikariat i avdeling undersøkelse og oppfølgning.
Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølgning arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht Lov om barnevern. I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester).
Arbeidsoppgaver
Saksbehandling etter Lov om barnevern.Kvalifikasjoner
- 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
- For fast stilling kreves erfaring fra direkte arbeid med barn og unge, kandidater med lengre erfaring fra offentlig forvaltning kan også vurderes
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
- Du må ha sertifikat på personbil
Personlige egenskaper
- Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
- Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag
- Du har stor arbeidskapasitet, og tåler høyt arbeidspress.
- Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
- Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
- Du tar utfordringer, evner til å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljøet
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
Vi tilbyr
- Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
- Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
- Veiledning både individuelt og i grupper.
- Stort fokus på faglig opplæring og utvikling.
- Engasjerte medarbeidere.
- Fleksibel arbeidsordning.
- Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
- Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kap 4.
- Disponible tjenestebiler.
Kontaktinformasjon
Ida Arntsen Lie, Avdelingsleder, 51335902, ida.arntsen.lie@sandnes.kommune.noArbeidssted
Strandgata 1474307 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommuneReferansenr.: 4705395264
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 15.10.2023
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2449303
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e6433e1392cc40939512deb282a009ca