2 konsulenter til Forvaltningsenheten i Halden kommune
Halden kommune Helse og mestring
1771 Halden, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 24. juni
Halden kommune søker to engasjerte konsulenter til 100% stillinger i Forvaltningsenheten, en del av kommunalavdeling Helse og mestring. Vi er på jakt etter deg som vil være med på å utvikle bærekraftige og innovative helse- og omsorgstjenester for Haldens innbyggere.
Om Forvaltningsenheten: Forvaltningsenheten har vedtaksmyndighet over helse- og omsorgstjenester i henhold til Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester og Lov om pasient- og brukerrettigheter. Vi fokuserer på samhandling og helhetlige tilbud, med mål om å styrke innbyggernes egenmestringsevne og velferd gjennom innovative løsninger.
Vår visjon for framtiden:Innovasjon: Vi ønsker å gjennomføre kunstig intelligens (KI) i våre saksbehandlingsprosesser for å effektivisere og forbedre tjenestetilbudet.
Bærekraft: Søkelys på forebyggende tiltak og tidlig intervensjon for å sikre at innbyggerne kan bo hjemme lengst mulig.
Digitalisering: Utforske digitale løsninger som kan supplere eller erstatte tradisjonelle tjenester.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
- Medansvar for å sikre tjenester etter BEON-prinsippet.
- Kartlegging og vurdering av tjenestebehov med bruk av digitale verktøy.
- Delta i fag- og vedtaksmøter, og bidra til KOSTRA-rapporteringer.
- Rådgivning til kolleger og samhandlingspartnere.
- Hvis interne omrokkeringer av ansatte i avdelingen, i søknadsprosessen, kan andre oppgaver måtte regnes med
Saksbehandling av helse- og omsorgstjenester med søkelys på innovative løsninger.
Kvalifikasjoner og utdanning:
- Autorisasjon som sykepleier eller vernepleier, eller annen relevant 3 årig høyskole innen helsefaglig utdanning.
- Erfaring med helsefaglige vurderinger og saksbehandling.
- Videreutdanning i helserett og saksbehandling, eller være villig til å ta en slik videreutdanning
- Kunnskap om juridisk metode og offentlig forvaltning.
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne er et krav
- Erfaring med digitale verktøy og pasientjournalsystemer som Gerica
- Krav om sertifikat på bil
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeidsevner og evne til å håndtere høyt tempo.
- Selvstendig, fleksibel og strukturert.
- Engasjert i å skape et godt arbeidsmiljø.
Innovativ og resultatorientert.
- En utviklende og innovativ arbeidsplass med fokus på framtidens løsninger.
- Fast arbeidsstasjon med moderne digitale verktøy.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtaler.
- Kompetanseheving og kollegaveiledning.
- Kommunale leasing biler til disposisjon.
Som ansatt i Halden kommune forventes det at du identifiserer deg med våre verdier: Åpenhet, Tillit, Respekt og Redelighet.
Generelle betingelser:
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Krav om tilfredsstillende politiattest før man tiltrer stillingen
Lønn i hht lov og avtaleverk
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig