«Aktiv helgejobb for deg som vil bidra til ungdoms utvikling og aktivitet!»
Innlandet Barnevernsenter, Bufetat Region Øst
Øverbyvegen 88, 2819 Gjøvik, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Helgestillinger
Type ansettelse
Fast, deltid 25.65%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
12
Søk på jobben
Søk senest mandag 29. september
Innlandet barnevernsenter har seks avdelinger på Gjøvik og Vestre Toten, med plass til totalt 21 ungdommer. Vi tilbyr akutt-, omsorgs- og behandlingsplasser for ungdom i alderen 13–18 år, med tiltak hjemlet etter §§ 4-1, 4-2, 3-2, 5-1, 6-1 og 6-2 i barnevernloven.
Vi søker etter deltidsstillinger til våre fem avdelinger. Stillingene er nyopprettet og inngår som en del av den totale bemanningsøkningen i barnevernsinstitusjoner.
Stillingen er lagt til hver 4. helg og tilsvarer 25,65% stilling. Helgestillingene er knyttet til direkte arbeid, oppfølging og aktivisering av våre ungdommer som bor på alle våre avdelinger.
Vi søker deg som er kreativ, engasjert og som ivrer etter å jobbe for å sikre mestring og opplevelser, for og sammen med ungdommene som bor ved enheten. Vi vil ha deg som får energi av å sette i gang og lede aktiviteter og arrangementer, samtidig som du trives med planleggings- og koordineringsarbeid.
Vår visjon er «Her kan du bli til det ordner seg». Noe som betyr at vi tilstreber oss på å tilpasse tiltaket etter barnas behov innenfor våre avdelinger. Vi jobber målrettet for å gi ungdom trygge rammer, omsorg og utviklingsstøtte. Faglig jobber vi etter Omsorgs- og endringsmodellen, og det gis systematisk og tilpasset opplæring og veiledning.
Innlandet barnevernsenter er en aktiv utviklingsarena og er trukket frem i NOU 2023:24 – Med barnet hele vegen som et eksempel på fremtidens institusjonsdrift. Vi er referanseenhet for flere nasjonale utviklingsprosjekter i regi av Bufetat.
Miljøpersonalet ved IBS jobber i todelt turnus med dag- og kveldsvakter, arbeid hver 4. helg og langvakter inntil 16 timer. Vi har egne våkne nattevakter på avdelingen.
Arbeidsoppgaver
- Tilrettelegge for og delta sammen med ungdommen på aktiviteter ut fra den enkeltes fysiske og sosiale forutsetninger, både på individ- og gruppenivå. I tilrettelegging for aktivitet og tilbud legger vi; planlegging, koordinering, gjennomføring og strukturering.
- Praktiske gjøremål i det daglige som vasking, handling, matlaging og dokumentasjonsarbeid.
- Du er del av et tun og bidrar på tvers av avdelinger og etter behov.
Kvalifikasjoner
- Du har fullført bachelorutdanning/180 studiepoeng innen helse- og/eller sosialfag. Andre relevante utdanninger som tilsvarer 180 studiepoeng og/eller bachelorgrad vil kunne vurderes.
- For søkere uten relevant bachelorutdanning vil vi kunne vurderer søkere med relevant barneverns- og/eller institusjonserfaring.
- Studenter som er i ferd med å gjennomføre relevant utdanning i lys av målgruppens behov, er velkomne til å søke.
- Det er krav om erfaring fra institusjon eller lignende virksomheter.
- Du har en fysisk og psykisk helse som er forenelig med kravene til trygghet og sikkerhet i barnevernsinstitusjon.
- Du har svært gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig norsk.
- Du har førerkort kl. B.
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og rommer ungdommene og deres behov.
- Du drives av å bidra til aktivitet som inspirerer, motiverer og skaper mestring hos ungdommene
- Du tar ansvar og danner gode relasjoner, opprettholder strukturen, har et faglig perspektiv og samarbeider med andre kollegaer.
- Du er fleksibel, trives med store utfordringer og har evnen til hurtig omstilling.
- Du har god fysisk og psykisk helse da arbeidet med ungdommer i endring kan være krevende.
For oss er det også svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben, der vi legger særlig vekt på tydelighet, systematikk, engasjement og gjennomføringsevne samt relasjonelle og inkluderende ferdigheter.
Derfor ser vi etter deg som kjenner deg igjen i følgende:
- Trygg og sikker i barnevernsfaglige vurderinger.
- Engasjerende, aktiv og er opptatt av aktivitet og mestring.
- God beslutningsevne.
- Robust, klok, modig og komfortabel i krevende situasjoner og konflikter.
- Evne til å forstå komplekse situasjoner.
Vi tilbyr
- Grunnleggende intern opplæring, inkludert egne opplæringsvakter.
- En arbeidsplass med høy trivsel, godt omdømme og faglig tyngde.
- Opplæring i Omsorgs- og endringsmodellen, Trygghet og sikkerhet, m.m.
- En virksomhet i stor faglig utvikling med mulighet for medvirkning.
- Tilpasset, robust og fleksibel bygningsmasse med attraktive fasiliteter.
- Stillingene er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1489 miljøterapeut, p.t. kr 475 000 - 600 000 pr. år. Ved relevant videreutdanning tilsvarende 60 studiepoeng kan det tilsettes i stillingskode 1534 spesialutdannet miljøterapeut, p.t. kr 530 000- 660 000 pr år. Andre brukerrettede fagspesifikke stillingskoder kan benyttes i henhold til statlig lønnsregulativ og loakl lønnspolitikk i Bufetat.
- Søkere som unntas for kravene om relevant bachelorutdanning innplasseres i stillingskode 1486 miljøarbeider eller stillingskode 1488 miljøterapeut. Stillingskode 1488 miljøterapeut p.t. kr. 465 000- 540 000 pr. år, eller stillingskode 1486 miljøarbeider, p.t. kr. 420 000- 525 000 pr. år.
- Avlønning vurderes etter utdanning og erfaring som beskrevet over.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
- Vi har gratis parkering.
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Stillingen er for tiden lagt til Innlandet barnevernsenter.
- Politiattest må fremlegges ved ansettelse, jf. lov om barnevern § 12-11 andre ledd, og forskrift om politiattest § 7. Denne attesten skal ikke legges med søknaden.
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes.
Du må legge inn CV og skrive søknaden din i WebCruiter. Du må legge ved vitnemål og attester for å bli vurdert for stillingen.
Tentative datoer for 1. og 2. gangs intervjuer er:
15/10, 16/10 og 21/10 på dagtid.
Intervjuene vil gjennomføres på:
Innlandet Barnevernsenter
Øverbyveien 88-104
2819 Gjøvik
Kontaktinformasjon
Mirela Hromalic, Avdelingsleder, 46616944, mirela.hromalic@bufetat.noOle Marius Pladsen, Avdelingsleder, 46616324, olemarius.pladsen@bufetat.no
Arbeidssted
Øverbyvegen 882819 Gjøvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: BufetatReferansenr.: 5006001077
Stillingsprosent: 25,65%
Fast
Søknadsfrist: 29.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Vår organisasjon er preget av kunnskapsrike, engasjerte og modige medarbeidere, og vi vektlegger takhøyde og åpenhet i hverdagen. I 2024 ble Bufetat kåret til Norges "Mest attraktive arbeidsplass" blant yrkesaktive i humaniora-kategorien i Universums årlige spørreundersøkelse.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a4fcdacd-49e0-4511-8504-21f289d73e77
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bffaa1946e3544caa831167bce8fd62a