Avdelingsdirektør Brukertjenester
Arkivverket
Sognsveien 221, 0862 Oslo, Maskinistgata 1, 7042 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsdirektør Brukertjenester
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Vi søker en leder som vil sette retning for framtidens brukertjenester!
Vil du lede arbeidet med å gjøre vår historie digitalt tilgjengelig for fremtiden, samtidig som du bidrar til Arkivverkets digitale utvikling og viktige samfunnsoppdrag? Da kan dette være rollen for deg!
Arkivverket er nasjonens hukommelse som skal sikre og gjøre informasjon tilgjengelig, og nå står vi midt i en omfattende digital transformasjon. Som avdelingsdirektør for Brukertjenester får du
- En sentral lederrolle i utviklingen av våre digitale tjenester, som gjør historisk informasjon lettere å finne, forstå og bruke.
- Mulighet til å gjøre en forskjell ved å sikre at digital samfunnsdata bidrar til blant annet rettssikkerhet, forskning og kulturforståelse.
- Et fagmiljø i endring med personalansvar for 16 høyt kvalifiserte medarbeidere på seks ulike lokasjoner – hvor samarbeid og kunnskapsdeling står høyt i kurs.
- Store påvirkningsmuligheter med kort vei til beslutninger, rom for initiativ og en uformell kultur som fremmer utvikling.
- Fleksible arbeidsforhold og et godt arbeidsmiljø – inkludert ulike treningstilbud, flott natur og kollektivmuligheter nær kontoret, enten du søker i Oslo eller i Trondheim.
Bli bedre kjent med området tilgjengeliggjøring!
Hva gjør egentlig tilgjengeliggjøring i Arkivverket? AnnaMaria forklarer det enkelt her til nyansatte – ta en titt 👉
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=sL7yQgAjLzUHva går jobben ut på?
Avdelingsdirektør for Brukertjenester skal lede og utvikle kompetente medarbeidere på tvers av landet og sikre at arkivene våre blir lettere å finne, forstå og bruke i digitale flater.
Dataene våre har stor samfunnsverdi – fra slektsforskning til rettighetsdokumentasjon, og som forskningsdata. Du blir en nøkkelperson i å skape brukervennlige løsninger, balansere hensyn til personvern og sikkerhet, og sikre at innbyggerne får rask og enkel tilgang til informasjonen de trenger. Sammen med fire lederkollegaer blir du en del av ledergruppen for området Tilgjengeliggjøring som har til oppgave å sikre at arkiver blir tilgjengelige og brukt.
- Lede og utvikle 16 høyt kvalifiserte medarbeidere på seks ulike lokasjoner
- Bidra til at innbyggere får tilgang til arkivene eller informasjonen de trenger fra dem på en brukervennlig måte i digitale flater
- Være en pådriver for utvikling av digitale brukertjenester
- Sikre at kompetansen innen arkivforvaltning og datadeling utvikles i takt med de teknologiske mulighetene.
- Samarbeide tett med andre ledere for å skape en helhetlig utvikling av Arkivverket og bidra til at våre tjenester holder høyt nivå.
Hvem er du?
Vi ser etter en engasjert lagspiller som trives i et fagmiljø i utvikling. Du kombinerer pragmatisk tilnærming med et mulighetsorientert tankesett, og evner å skape entusiasme for utvikling og digitalisering. Du må ha god digital kompetanse og erfaring med endringsprosesser. I tillegg evner du å balansere brukervennlighet med juridiske rammer og effektiv drift.
Vi tror at du har:- Høyere relevant utdanning, helst på masternivå (men solid realkompetanse kan veie opp for formelle krav).
- Erfaring med personalledelse og dokumenterte resultater fra endringsledelse og digital transformasjon.
- Teknologisk og digital kompetanse – du har særlig forståelse for håndtering av store datamengder og hvordan man bygger gode brukeropplevelser rundt dem.
- Erfaring fra digital tjenesteutvikling
- Kunnskap om datastrukturer og hvordan disse kan brukes i saksbehandling
- Forvaltningskompetanse og forståelse for mulig samspill mellom forskjellige forvaltningsorgan
- Forståelse for arkivenes samfunnsrolle og mulighetene innenfor datadeling
Hva kan vi tilby?
I denne rollen får du virkelig sette retning for hvordan vi tar vare på og tilgjengeliggjør vår felles historie i en digital tidsalder. Du blir en del av et sterkt fagmiljø og får betydelig påvirkningskraft i en organisasjon med kort vei fra idé til beslutning og en uformell organisasjonskultur som gir rom for initiativ og påvirkning.
Vi tilbyr fleksibel arbeidstid, svært gode muligheter for faglig påfyll og videreutvikling – og ikke minst en jobb du kan være stolt av.
Det praktiske ligger til rette for at vi kan jobbe og ha det gøy sammen!
Vurderer du å søke i Oslo så ligger kontoret rett ved T-banen som stopper ved den varmekabelbelagte stien opp til kontoret. Vi har antagelig også Oslos største gratis parkeringsplass samt skiløyper og sykkelstier bare et steinkast unna kaffemaskinen. For de som liker trening i arbeidstiden, byr Sognsvann på et utall muligheter.
For dere som vurderer å søke i Trondheim ligger kontoret sentralt plassert med gode kollektivforbindelser med kort avstand til både buss og tog. Gode parkeringsmuligheter i nærheten av kontoret, samt sykkelvei. Ladestien og Havet Arena ligger begge kun et steinkast unna, og for de som liker trening i arbeidstiden har vi et treningsrom på Dora.
Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss uformelt og uforpliktende ved spørsmål. Vi ser frem til å prate mer med deg som kandidat for denne spennende lederrollen hos oss. Det er ikke påkrevd å skrive søknadsbrev for å søke på stillingen, du kan derimot velge å legge ved søknadsbrev hvis ønskelig.Er dette noe for deg?
Hvis ja, oppfordrer vi deg til å sende oss din CV innen søknadsfristen. Er du nysgjerrig på å vite mer, ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750, eller Amund Kristiansen på tlf.: 917 18 762. Du kan også ringe områdedirektør AnnaMaria Tonnvik på tlf.: 980 85 482
Betingelser og arbeidssted:
Du blir ansatt som avdelingsdirektør (SKO 1060).
Lønn: kr. 800 000 - 1 100 000. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Arbeidssted er Sognsveien 221, 0863 Oslo eller Maskinistgata 1, 7042 Trondheim.
Reisevirksomhet til medarbeidere på andre lokasjoner må påregnes.
Om bedriften
Om Arkivverket
Arkivverket tar vare på arkiver fra statlig og privat sektor. Vi leverer tjenester til offentlig forvaltning i form av standarder, regelverk, veiledning og tilsyn.
Vårt samfunnsoppdrag vil kreve store omstillinger i en digital tidsalder, der vi har mål om å ha effektive og selvbetjente løsninger. Vi skal både veilede arkivskapere og tilgjengeliggjøre Norgeshistorien for publikum. Vi er nasjonens hukommelse og nåtidens arkivvoktere.
Les mer på www.Arkivverket.no
Vi oppfordrer
I Arkivverket tror vi at vi utvikler de beste løsningene når vi får inn ulike perspektiver og erfaringer. Vårt mål er å speile hele spekteret av samfunnet vi tjener. Derfor oppmuntrer vi alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion, eller etnisk tilhørighet. Vi jobber aktivt for å skape et arbeidsmiljø hvor alle har like muligheter, og vi forplikter oss til å tilrettelegge arbeidsforholdene for å møte dine behov.
Til informasjon
I samsvar med Offentlighetsloven §25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å bli unntatt. Søkere vil i dette tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a4ddcbb7-afee-4416-8a8d-08b11da23817
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10246403