Fagansvarlig anskaffelser i Innlandet fylkeskommune (stillingskode seniorrådgiver/rådgiver)
Innlandet fylkeskommune Administrasjon
Parkgata 64, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 9. september
Anskaffelsesseksjonen har ledig nyopprettet fast stilling som fagansvarlig i 100 % stilling.
Om enhetenAnskaffelsesseksjonen har bl.a. ansvaret for:
- Anskaffelsesprosesser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser.
- Avtaleforvaltning.
- Råd og veiledning overfor fylkeskommunens ulike enheter.
- Strategisk utvikling og digitalisering av innkjøpsfunksjonen.
- Analyse, oppfølging og styring av innkjøpsfunksjonen.
- Svært høy kompetanse innen offentlige anskaffelser og tilhørende og tilstøtende lovverk.
- Praktisk erfaring fra offentlige anskaffelser (du har selv hatt ansvaret for gjennomføring av mange anskaffelsesprosesser, helst typisk for fylkeskommuner/kommuner).
- Gode analytiske evner og gode evner til å bruke teori (lovverk, lovfortolkninger, KOFA-avgjørelser og annet) inn i praktiske problemstillinger knyttet til anskaffelsesprosesser.
- Ser anskaffelser både i et strategisk og taktisk perspektiv for organisasjonen.
- Inngir tillit og godt samarbeid.
- Gode formidlingsevner overfor kolleger, både i en til en rådgivning og overfor brukergrupper, ledergrupper mm.
- Initiativrik og ansvarsbevisst.
- Effektiv og høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne.
- God forretningsforståelse.
I tillegg vil personlig egnethet bli vektlagt.
Vi tilbyr- Et av de største innkjøpsfaglige miljø i Innlandet!
- Faglig utfordrende oppgaver.
- Gode muligheter til å påvirke eget arbeid.
- Et positivt arbeidsmiljø med engasjerte og høyt kvalifiserte medarbeidere.
- God støtte og opplæring.
- Fleksitidsordning.
- Lønn etter avtale.
- Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Anskaffelsesseksjonen har arbeidssted på fylkeshuset på Hamar. Mulighet for hjemmekontor 2 dager i uken tilbys.
- Den som tilsettes vil bli innplassert i stillingskode (seniorrådgiver eller rådgiver) avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk.
- Stillingen inngår i Innlandets fylkeskommunes sentrale anskaffelsesseksjon i Administrasjonsavdelingen. Seksjonen har pt. åtte medarbeidere med bred innkjøpsfaglig kompetanse.
- Innlandet fylkeskommune har i 2025 et budsjett på ca. 8 mrd., hvorav ca. halvparten benyttes til anskaffelser. Det inngås ca. 150 avtaler årlig.
- Anskaffelsesseksjonen har en bred kontaktflate mot fagavdelinger, skoler og tannklinikker over hele fylket.
- De viktigste innkjøpskategoriene er entreprisekontrakter, driftskontrakter, håndverkertjenester, kollektivtransport, IKT, tekniske installasjoner/verktøy/maskiner, rådgivende ingeniører og konsulenttjenester for øvrig og varekjøp/forbruksmateriell.
- Holde høy faglig standard, bl.a. ved å holde deg oppdatert om relevant rettspraksis.
- Være en faglig ressurs og autoritet i organisasjonen i innkjøpsfaglige spørsmål.
- Ved behov, og på innkjøpsrådgivers initiativ, bistå innkjøpsrådgiver med rådgivning og kvalitetssikring i alle faser av anskaffelsesprosessen og i avtaleperioden.
- Bistå innkjøpsleder med rådgivning knyttet til strategiske og innkjøpsfaglige utfordringer.
- Bidra til at seksjonens rutiner og maler holde god faglig standard og bistå innkjøpsleder med utvikling og vedlikehold av disse.
- Bidra på seksjonsmøter og andre møteplasser med å belyse innkjøpsfaglige utfordringer.
- Ved behov være stedfortreder for innkjøpsleder.
- Gjennomføre egne anskaffelsesprosesser.
- Utdannelse på minimum bachelor nivå.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- God formidlingsevne.
- Svært høy kompetanse innen fagfeltet offentlige anskaffelser.
- Høyere utdannelse (fortrinnsvis master), fortrinnsvis innen økonomi, realfag eller juss (relevant erfaring/kompetanse vil kunne kompensere for manglende utdanning).
- Kompetanse/erfaring innen gjennomføring av offentlige anskaffelser.
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a3a93271-31ad-4a38-9561-af8d2927df43
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3535165_187383_no