Nav arbeid og ytelser Tønsberg søker fagkoordinator
NAV
Rambergveien 27, 3115 Tønsberg, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
NAV Arbeid og ytelser Tønsberg er lokalisert i lyse og trivelige lokaler på Kaldnes i Tønsberg, med kort avstand til kollektiv transport.
NAV Arbeid og ytelser Tønsberg består av 130 engasjerte og godt kvalifiserte medarbeidere. Enheten har ansvaret for saksbehandling på ytelsene arbeidsavklaringspenger, sykepenger og uføretrygd, fordelt på 5 avdelinger. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid. Vi har som mål å være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for våre brukere. Hos oss vil du bli en del av et godt arbeidsmiljø, med fokus på en bedriftskultur som fremmer mestring og samhandling.
Vi søker etter en engasjert fagkoordinator på ytelsen arbeidsavklaringspenger som har gode kommunikasjonsevner, er faglig nysgjerrig og er god på relasjoner. Har du i tillegg juridisk forståelse, endringskompetanse og analytiske ferdigheter, så ønsker vi at du tar kontakt med oss.
Arbeidsoppgaver
- Å koordinere det faglige arbeidet i egen enhet og i samarbeid med andre enheter og linjer.
- Bidra til å styrke fagkompetansen i egen enhet ved å nyttiggjøre seg av kompetansen til sine kollegaer, bidra til en kultur der vi gir hverandre faglig trygghet til å ta effektive og gode beslutninger.
- Å være en pådriver i arbeidet for å sikre at saker blir behandlet på mest mulig effektiv måte og med god kvalitet.
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kolleger og avdelingsledere, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem.
- Ha oversikt over og koordinere andre ressurspersoner i enheten ved utarbeidelse av opplæringsmateriell knyttet til de ulike fagområdene både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket
- Kunne benyttes til å holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere.
- Kunne delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområder og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten.
- Bidra med/koordinere implementeringen av kvalitetstiltak som oppstår i enheten
- Delta på faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområdet til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og gjennomføres i egen enhet.
- Involvere stedfortredende på en aktiv og hensiktsmessig måte i hverdagen for å gjøre vedkommende rustet til å fungere i rollen ved fravær
Kvalifikasjoner
- Minimum tre års høyrere utdanning fortrinnsvis innen juridiske, økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag. Særlig lang og relevant ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- God forvaltningsrettslig kompetanse med erfaring fra offentlig saksbehandling
- Ha engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag
- Meget gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse
- Samhandle og kommunisere tydelig, basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang
- God evne til å fatte beslutninger i juridiske problemstillinger på et selvstendig grunnlag
- Gode pedagogiske evner og god på formidling Det er en forutsetning at fagkoordinator også saksbehandler i deler av sin stilling for å være oppdatert på faget til enhver tid. Med saksbehandling menes både å fatte ordinære vedtak og inneha beslutnings- og attestantsrolle
- god ytelsesfaglig kompetanse kan være en fordel, fortrinnsvis innen arbeidsavklaringspenger
Personlige egenskaper
- Effektiv og kvalitetsbevisst
- Resultatorientert
- Omstillingsdyktig
- Trygg og med faglig autoritet
- Evne til å ta riktige og effektive beslutninger, og et sterkt brukerfokus
- Evne til å motivere og involvere medarbeidere
- Strukturert, selvstendig og fleksibel
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- God opplæring
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert fagmiljø, med høy kompetanse
- En dynamisk arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn
- Et engasjerende og trivelig arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- Lønnes i stillingskode 1364 Seniorrådgiver med lønnsspenn fra kr 635 400 - 692 400 brutto pr år (ltr 65-70)
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Kristine Midtlyng Brattbakk, avdelingsleder, 45872255Heidi Kvaal Djupvik, Avdelingsdirektør, 97563964
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4879973353
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2799807
- Hentet fra
talentech
- Referanse
721cec5f214c47dcb01781bff2603dd2