Vil du hjelpe folk ut i arbeid? Nav Karmøy-Bokn søker veileder!
Nav Karmøy-Bokn
Hovedgata 36, 4250 Kopervik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Gjennom brukermedvirkning, samhandling og et sterkt kompetansemiljø skal vi bidra til å hindre utenforskap og sørge for at flere er i arbeid. Vi er lokalisert i Kopervik sentrum og betjener alle kommunens innbyggere. Kontoret har ca. 90 ansatte, både kommunalt og statlig ansatte, og er organisert i fire avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle Nav sine tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken, og for kommunale tjenester med hjemmel i lov om sosiale tjenester.
Fleksibilitet, samarbeid og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og veiledning av personer som trenger hjelp til å komme i arbeid og aktivitet.
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter med mål om arbeid.
- Gi informasjon og engasjere til deltakelse i arbeid og aktivitet.
- Utarbeide arbeidsevnevurderinger og aktivitetsplaner.
- Samarbeide med arbeidsgivere, fylkeskommunen, opplæringskontorer, tiltaksarrangører, kommunale tjenester og helsevesen.
- Oppfølging og møter vil også foregå hos samarbeidspartnere som blant annet arbeidsgivere.
- Saksbehandling i henhold til relevante lovverk.
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling, kan man regne med endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområdet.
Kvalifikasjoner
I denne stillingen må du ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Utdanning innenfor eksempelvis veiledning, samfunnsfag, sosialfag eller salg- og rekruttering kan være en fordel.
Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.. - God digital kompetanse, blant annet erfaring med Office 365.
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper (minimum B2). Du må kunne formidle informasjon klart og lett.
- Erfaring med veiledning av mennesker i vanskelige livssituasjoner.
- Førerkort B.
I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Erfaring fra arbeid hvor du har aktiv jobbet med veiledning innen områder som utdanning og arbeid.
- Erfaring med saksbehandling og inkluderingsarbeid.
- Kjennskap til Nav og det lokale næringsliv.
- Erfaring fra salg- og/eller rekruttering
- Erfaring fra arbeid med oppfølging av sykmeldte.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil som veileder daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. I tillegg vil du skrive vedtak, avholde og lede møter med arbeidssøkere og samarbeidspartnere. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid.
- Gratis parkering nær arbeidsplassen.
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra kr. 570.000-635.000.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Vil du være med å gjøre en forskjell? Send inn søknaden i dag.Kontaktinformasjon
Tina Håkonsen Bru, Avdelingsleder, 906 71 561, Tina.Hakonsen.Bru@nav.noArbeidssted
Hovedgata 364250 Kopervik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5003423769
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a2b8db40-fbe5-47c5-b8bf-767c649ce8e3
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ee47f4efe9ce408da3e1c0d740b0316f