Virksomhetsleder Legetjenesten
Hammerfest kommune
Rådhusplassen 1, 9600 Hammerfest
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsleder Legetjenesten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Legetjenesten
Legetjenesten i Hammerfest kommune har ansvar for både fastlegetjenesten og legevakten. I tillegg er det faste legehjemler som ivaretar oppgaver innen blant annet smittevern, institusjonstjenester, hukommelsesteam, skolehelsetjeneste, helsestasjon og overgrepsmottak. Kommunen har fire legesentre fordelt mellom Hammerfest og Kvalsund, bemannet med dyktige fastleger, sykepleiere og helsesekretærer.
Legevakten er etablert i det nye Helsehuset som er samlokalisert med Nye Hammerfest sykehus, UiT og SANO. De fire aktørene deler integrerte arealer i bygget, noe som gir store muligheter for samarbeid og utvikling.
I tilknytning til legevakten åpnes det fire øyeblikkelig hjelp døgnsenger (ØHD), som skal være døgnbemannet og drives i tett samarbeid med legevakten. Det etableres også et nytt legesenter i samme lokaler, som vil jobbe nært med både legevakt og ØHD-enhet.
Har du interesse for ledelse, fagutvikling og kompetanseheving, og evner å være en tilstedeværende og engasjert leder – da kan det være nettopp deg vi ser etter!
Stillingsinformasjon
Arbeidsoppgaver
Du er organisatorisk underlagt kommunalsjef for Helse og omsorg, og inngår i kommunalsjefens lederteam.
Som virksomhetsleder har du delegert myndighet fra kommunalsjef og et helhetlig ansvar for budsjett, økonomi, personal, fag, resultat og rapportering i egen virksomhet og tilhørende avdelinger.
- Ansvar for faglig, administrativ, økonomisk og personalmessig ledelse og drift av legetjenesten
- Yte lederskap som legger til rette for godt medarbeiderskap og medvirkning, samt sikre et godt samarbeidsklima mellom kommunen som arbeidsgiver, medarbeidere og ansattrepresentanter
- Sikre samordning av virksomhetens og sektorens samlede ressurser og løpende ta initiativ til kvalitetsforbedring, utvikling og digitalisering av tjenestene
- Utføre andre pålagte eller delegerte oppgaver
Kvalifikasjonskrav
Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge. Vi ber om at du leverer fullstendig søknad der all utdanning og arbeidserfaring er registrert.
Utdanning- Relevant treårig helsefaglig høyskoleutdanning på bachelornivå
- Ønskelig med videreutdanning innen ledelse
Benytt gjerne vitnemålsportalen til dokumentasjon av høyere utdanning.
Ferdigheter- Ønskelig med relevant ledererfaring, fortrinnsvis fra offentlig sektor på strategisk nivå
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God digital kompetanse og interesse
- Gode relasjons- samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
- God forståelse for økonomistyring og budsjettarbeid
- Du involverer og gjennomfører gode prosesser og skaper løsninger og resultater
- Du har høy arbeidskapasitet og stor gjennomføringsevne
- Du er ansvarsbevisst, konsekvent og løsningsorientert
- Tilstedeværende
Ved tilbud om stilling vil det bli stilt krav om politiattest og egenerklæring vedrørende tuberkuloseundersøkelse, hjemlet i henholdsvis Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 og Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1
Dette tilbyr vi
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje.
Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Her finner du informasjon om offentlig tjenestepensjon
Videre får du:
- Gode muligheter for videre- og etterutdanning
- Eget introduksjonsprogram for nyansatte
- Lønn etter avtaleverk
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.
Nærhet til alt
Velkommen til Hammerfest, en spennende kommune med en kreativ og entusiastisk befolkning. Sammen har vi alle muligheter for å skape et godt lokalsamfunn og et godt sted å bo!
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=F8ZcoEu74n4&ab_channel=Hammerfestkommune
Jobbe og bo i Hammerfest kommune
Hammerfest kommune ligger i innsatssonen i Finnmark og Nord-Troms, her får du for tiden:
- Skattefradrag på alminnelig inntekt
- Gratis barnehageplass
- Nedskriving av studielån med kr 60 000,- per år
Nyttige nettsteder å besøke:
Generell informasjon
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette.
Kontaktperson for stillingen
Gyri Krogh
Kommunalsjef helse
+4794287488
Om bedriften
Vit at æ elske din kompetanse Vi som kommune skal bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. For å få til det trenger vi dyktige og kompetente medarbeidere. Vi legger også til rette for at våre ansatte skal kunne vedlikeholde og utvikle sin kompetanse. | Vit at æ elske din erfaring Vi som kommune yter tjenester til innbyggere og brukere i mange ulike livsfaser. Det er verdifullt for oss å ha ansatte med mange ulike bakgrunner og forskjellig erfaring. Vi forventer at våre ansatte skal være bevisste på sitt ansvar for kommunens samfunnsoppdrag og på sin betydning for brukernes opplevelse |
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a2469290-042d-4abe-b4a8-64d3c7dd9c7e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259513