Rådgiver Helse, rehabilitering og omsorg
Nordkapp kommune
Sykehusveien 16, 9750 Honningsvåg
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver - Helse, rehabilitering og omsorgssektoren
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 18. juli
Om stillingen
Nordkapp kommune ved sektor Helse, rehabilitering og omsorg har ledig en 100% nyopprettet stilling som rådgiver. Dette er en interessant og utviklingsrettet stilling som er organisert direkte under kommunalsjef.
Kommunen er godt i gang med prosjektet "Fremtidsrettede helse- og omsorgstjenester i Nordkapp". Prosjektet innbefatter nytt helsebygg med samlokaliserte tjenester. Det vil blant annet gi større fagmiljø, mindre sårbare driftsløsninger og bidra til bedre arbeidsvilkår for ansatte. Det er et stort og viktig prosjekt for Nordkapp kommune som også vil innebære utvikling av organisasjonen.
I forbindelse med prosjektet er det nå behov for å styrke staben. Vi søker etter en person som har lyst til å bidra med å utvikle fremtidens tjenester innenfor en viktig sektor.
Helse-, rehabilitering og omsorgssektoren består av helsesykepleiere, jordmor, legetjeneste, akutt/ legevaktsenhet, rehabiliteringstjeneste/ koordinerende enhet, hjemmetjeneste, sykestue/korttidsenhet, sykehjem/langtidsenhet og hovedkjøkken. Sektoren har ca. 120 faste årsverk.
Som rådgiver i sektoren vil du være en viktig bidragsyter når det gjelder systemarbeid og i oppfølging og utvikling av tjenesteområdene. Du vil også ha en pådriver rolle i dette arbeidet og være tett på sektorens ledergruppe.
Rådgiver vil ha et nært samarbeid med kommunalsjef og kontorsted vil være på Nordkapp helsesenter.
Søknadsfrist 18.juli 2025.Tiltredelse snarest mulig/eller etter nærmere avtale.
Arbeidsoppgaver
Rådgiver vil ha en sentral rolle i arbeidet med å utvikle helse- og omsorgstjeneste inn i en ny tid. Dette omfatter blant:- Lederstøtte innenfor sektorens ansvarsområder
- Plan- og utviklingsarbeid
- Internkontroll og kvalitetsforbedring - Forskrift om Ledelse og kvalitetsforbedring i helse- og omsorgssektoren
- Kompetanse - og rekruttering
- Ledelse av prosjekter - tilskuddsbehandling
- Helse - og sosialberedskap
- Politisk og administrativ saksbehandling
- Andre oppgaver innen sektoren kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjonskrav
- Bachelor/ høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag med relevant etter- og videreutdanning. Søkere med annen relevant utdanning og erfaring kan bli vurdert.
- Erfaring fra kommunale helse og omsorgstjenester og forståelsen av den kommunale virksomhet i sin helhet
- Erfaring med kvalitet- og utviklingsarbeid i helse- og omsorgssektoren/kommuner
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
- Gode samarbeidsegenskaper
- Erfaring som leder/fagleder
- Erfaring med analyse og planlegging av helse- og omsorgstjenesten
- Kunnskap om kommunale planprosesser, tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Du er målrettet og løsningsorientert
- Du jobber strukturert og har stor grad av gjennomføringsevne
- Du er positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samtidig som du kan jobbe selvstendig
- Du har omstillingsevne og holder deg faglig oppdatert
- Kunnskap om den kommunale helse- og omsorgstjenesten
- Evne til å jobbe effektivt, målrettet og strukturert
Vi tilbyr
- En variert og spennende stilling som vil utformes i samarbeid med sektorens ledelse
- Engasjerte og hyggelige kolleger i et tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid for dagtidsansatte i hel stilling og sommertid/vintertid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Lønn etter Hovedtariffavtalen i kommunal sektor
- Som et tiltak for å beholde medarbeidere tilbyr vi bonus som utbetales etter tre og fem år. Kr. 100 000 etter 3. år og ytterligere kr. 100 000 etter 5. år.
- Gratis barnehageplass så lenge Stortinget bestemmer
- Nedskriving av studielån så lenge Stortinget bestemmer, les mer hos Lånekassen
- Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark, les mer hos Skatteetaten
- Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid
Annet
Nordkapp kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Søknader må registreres elektronisk i Jobbnorge.no. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert etter reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd og vil få muligheten til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Kommunalsjef Anne-Trine Elde
Telefon: +4797012660
E-post: anne.trine.elde@nordkapp.kommune.no
Vi har vurdert annonsering for denne stillingen og ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Nordkapp kommune er organisert i sektorene Helse, rehabilitering og omsorg, Oppvekst, velferd og kultur, Tekniske tjenester og Økonomi og stab. Vi har ca. 400 ansatte i kommunen, inkludert faste ansatte og tilkallingsvikarer.
Vi er ca. 3000 innbyggere som lever av blant annet fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer, i tillegg til offentlig sektor. Honningsvåg er kommunesenteret og er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark, Nordkapp videregående skole og Maritime Fagskole.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a21818f1-db2b-4328-ab81-9557484e0378
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10255625