Saksbehandler boligkontoret
Alstahaug kommune Stab/Støtte
Strandgt. 52, 8805 Sandnessjøen
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 20. august
Alstahaug kommune har ledig en 100 % stilling som saksbehandler ved Boligkontoret. Tiltredelse så snart som mulig.
Beskrivelse avdeling
Boligkontoret er organisert i enheten for bygg/eiendom som forvalter og drifter en bygningsmasse på om lag
70.000 m2 fordelt på formålsbygg (skoler, barnehager og institusjonsbygg) samt administrative bygg og
utleieboliger.
Arbeidsoppgaver
Boligkontorets hovedoppgave er boligsosialt arbeid og består av 3 årsverk. Typiske
arbeidsoppgaver er administrering av ut- og innflyttinger i kommunale boliger/fremleieboliger,
saksbehandling knyttet opp mot Husbankens virkemidler (Startlån, tilskudd og bostøtte), råd og veiledning
om husleiekontrakt og fysisk oppfølging i bolig. Boligkontoret har et tverrfaglig samarbeid internt i kommunen
med bl.a. helse, NAV, flyktningetjenesten og rus/psykiatri. Det er også samarbeid med eksterne slik som
politi, bank, private utleiere m fl. Noe av arbeidet vil også være fakturabehandling samt oppfølging av
enhetens internkontrollsystem. Arbeidsoppgaver kan bli endret ved behov.
Kontoret benytter mange ulike dataprogrammer i kommunen slik som Elements, Visma, Facilit, Husbanken,
Intrum m. fl.
Ønsket kvalifikasjoner
- Minst treårig sosialfaglig høgskoleutdanning (eller annen relevant utd), lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
- Bred og relevant erfaring innen området slik at en har god kjennskap til brukergruppens sammensatte behov
- Erfaring med saksbehandling og forvaltningsrettslige forhold
- Erfaring med hjemmebesøk og brukersamtaler
- Ønskelig med kjennskap til Husbankens virkemidler og NAV
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Gode språkkunnskaper
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Godt humør
- Evner å være tydelig
- Arbeider effektivt og strukturert, både selvstendig og i team
- Vilje og evne til å tilegne deg ny kunnskap
- Klarer å prioritere i en travel hverdag
- Samarbeider godt med andre
- Engasjert, selvstendig og trygg
- Løsningsorientert og nytenkende
- Arbeidsom og fleksibel
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Engasjerte kollegaer som er stolt over jobben sin
- Spennende og tverrfaglig miljø
- Godt arbeidsmiljø med varierte arbeidsoppgaver
Andre opplysninger:
Opplæring vil bli gitt.
Lønn etter tariff.
Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap
i offentlig tjenestepensjonsordning. Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25.
Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan
tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres. Personer som skal yte tjenester til barn eller
personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal
legges fram før tiltredelse. Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i
grunnskole, SFO og barnehager.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a07ff1cd-006d-4f1d-abf4-c6ef0fdaa5b2
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3524311_215005_no